Toon posts:

KPN sluit half dorp aan op ADSL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
KPN is weer lekker bezig, ze sluiten een half dorp aan op adsl. De afstand tot de centrale is te groot voor de andere helf zeggen ze dan. Maar dit is onzin. De afstand hemelsbreed is wel groter voor de andere helft want maar de kabellengte is het zelfde en misschien zelfs wel korter, de stippelijn is de route van de kabel.
code:
1
2
3
                wel adsl----------+
                                  |
Centrale -------------------------+---------- geen adsl

Dit is blijkbaar nog niet helemaal duidelijk bij kpn, het argument van de te grote afstand kan de prullebak in maar je krijgt bij kpn niet iemand te spreken die je kan vertellen waarom je geen adsl krijgt. Wie weet waar je binnen dat bedrijf de goede persoon kan vinden.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2003 16:55 ]

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Euh, jij hoort niet eens te weten waar die kabels liggen en met welke routes ze lopen. Hoe denk je precies te weten wat de afstand dan van ze is?

Verwijderd

Topicstarter
nou m'n tekening komt niet helemaal goed in de post maar goed, het deel wat dus hemelsbreed dichterbij ligt is een nieuwbouw wijk en ik zelf gezien dat er vanaf de verdeler in het oudedeel een kabel die naar die nieuwbouw getrokken is.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
Zet je tekening is tussen [ code ] en [ /code ]

Nu ziet het er naar uit dat het gewoon klopt, na een bepaalde afstand is het niet mogelijk.

Overigens weet jij _niet_ hoe alle kabels liggen, en wat de kwaliteit er van is, stel dat er glassvezel ligt dan is dat leuk voor jou, maar daar doet de kpn niks mee want dat is veel te duur.

• mughato
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-05 21:48
welk dorp, welke centrale? welke kabelkast. Even wat meer info, of wilde je, je alleen maar afreageren?

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Denk je er wel even bij na dat niet alle kabels even netjes in een hoekje liggen enzo ? Het kan soms best een zooitje zijn daar onder de grond heb ik vernomen ...

Mother, will they like this song?

Verwijderd

je kan toch bij kpn.nl precies een plattegrond opvragen en dan de afstanden schatten, daar staat precies waar de hoofdcentrale ligt enzo

Verwijderd

de KPN zal het toch wel juist hebben neem ik aan, ze zullen echt wel weten hoe die kabels lopen ;)

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:11

Brons

Fail!

KPN wil niet een half dorp aansluiten als ze een heel dorp kunnen pakken hoor.
Ze zijn daar niet helemaal achterlijk :)

En ik denk dat KPN het wel iets beter weet dan jij, maar daar valt over te twisten.

Verwijderd

je geeft nou niet echt veel informatie, er kunnen tientallen redenen voor een afwijzing zijn.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Anders bel je ze eens voor een lijnlengte meting ;-) doen ze zo voor je van afstand ;-)

>3300 meter .. geen mxstream

[ Voor 16% gewijzigd door bjck op 01-12-2003 18:31 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Ons dorp gaan ze nu ook gelukkig aansluiten, woon vrij noodelijk in het dorp en de centrale staat ook aan de noordelijke kant.
Na 3 jaar wachten is et eindelijk zover ole :)

Maar als je in een dorp woont en je kan niet aangesloten worden, maar je buurman bv wel is wel triest :(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2003 19:13 ]

• Snow_King
  • Laatst online: 16:54

Snow_King

Konijn is stoer!

kijk, KPN wil verkopen, dus als het mogelijk was hadden ze jullie echt wel ADSL gegeven hoor!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:56
zoals vele anderen al gezegd hebben
de afstand is niet alles ik denk dat in dit geval de kwaliteit van de kabel van groot belang is hier.

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

het is mogelijk dat er glasverbindingen naar de verdeler liggen. totzover ik nog weet dat adsl moeite heeft met de ad/da convertors (of vice versa) tussen glas(digi) en koper(analoog)

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-04 12:16
- WiFi met de rest van t dorp ;)
- UTP kabel door de polder heen gooien

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 18:19:
je geeft nou niet echt veel informatie, er kunnen tientallen redenen voor een afwijzing zijn.
dat is het punt niet, er wordt niets afgewezen, een helft van het dorp mag wel aanvragen en de andere helft niet. De topicstarter heeft gelijk, kpn hanteert voor het aansluiten van adsl verbindingen hemelsbrede afstandstabellen (die ook nog eens vrij conservatief zijn omdat hemelsbreed zo enorm kan verschillen van werkelijkheid). Dan kan je dus hebben dat de ene plek wel aangsloten kan worden en de andere (waar de kabel welllicht korter is) niet! :o.

Sterker nog, al loopt de kabel vanuit een centrale in een buurdorp in de polder naar de verdeelkast van het centrum weer terug richting dat andere dorp, dan heb je kans dat jij geen adsl mag nemen, maar de buren die hemelsbreed dichterbij de centrale wonen wel, terwij hun lijn langer is... Dat jij nu toevallig weet hoe de kabel loopt is vrij jammer, maar ik denk niet dat dat argument bij iemand indruk gaat maken :o.

Je kan dan hoog en laag springen bij de helpdesk, maar de kpn gaat je daarom hoogstwaarschijnlijk niet aansluitenm de postocdecheck is en blijft "heilig" wat dat aangaat. Zowiezo kan een callcenter met dit soort dingen helemaal niets. Als je echt gelijk hebt, kan je beter een brief naar klantenreacties schrijven, dan heb je in ieder geval nog een kans dat iemand er serieus mee aan de slag gaat. Maar je moet je wel realiseren dat je geen recht hebt op adsl en dat kpn weleens heel goed niet van hun methode van "wel adsl/geen adsl leveren" af willen stappen (omdat deze methode vanuit kpn gezien nou eenmaal makkelijk, goed en goedkoop is).
PipoDeClown schreef op 01 december 2003 @ 19:18:
het is mogelijk dat er glasverbindingen naar de verdeler liggen. totzover ik nog weet dat adsl moeite heeft met de ad/da convertors (of vice versa) tussen glas(digi) en koper(analoog)
Als er een soort wijk is waar ze daar last van hebben, dan zijn het wel nieuwbouwwijken! Juist vanuit verdeelkasten wordt voor nieuwbouwwijken weleens gekozen om een glasvezel naar een wijkverdeelkast te trekken, en dan kan je adsl dus shaken, omdat de centrale niet met een koperdraad op je huis is aangelsoten. Oude wijken hebben dat bijna nooit.

[ Voor 37% gewijzigd door JvS op 02-12-2003 00:55 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Nieuwbouwwijken die begin jaren 90 zijn gebouwd zijn nogal eens voorzien van een glasvezel. Hierbij werd dan een lokale verdeelkast geplaatst die telefonie verzorgt voor de gehele wijk, en met een glasvezelkabel naar de centrale wordt geleidt. In Amersfoort speelt dit probleem in Nieuwland/Vathorst/Kattenbroek. Een gedeelte van de wijk zit rechtstreeks op de centrale en kan wel ADSL krijgen, een gedeelte kan geen ADSL krijgen omdat tussen de centrale en lokale verdeelkast glasvezel ligt.

Er zou natuurlijk in dit dorp sprake kunnen zijn van zo'n technisch obstakel, en volgens mij hebben ze nog steeds geen oplossing hiervoor.

Dit is nou "remmende vooruitgang", waarbij de KPN dacht slim te zijn en alvast glasvezel aanleggen voor de toekomst, maar het nog te duur is om alle huizen van glas te voorzien. En tot die tijd mogen sommigen in dit land dus mooi wachten op ADSL....

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

een vriend van mij die woont in die adsl loze wijken van Amersfoort (stadstuinen, nieuwste gedeelte van Nieuwland) en daar hebben ze maar 2 dingen doorgetrokken naar de huizen, electriciteit en glasvezel, naar aardgas kun je ook al fluiten (lekker slecht voor 't milieu btw)

maar goed, weer ff on-topic, hij heeft dus omdat ie in een nieuwbouwwijk woont een lelijke electriciteitsmast 8)7 voor de deur staan met een dikke staalantenne >:) erop, rete snel internetten voor 50 pleuro's per maand.

Hebben ze bij jouw in 't dorp geen kabel/draadloos o.i.d. zijn tegenwoordig zoveel alternatieven voor adsl (dat ik nou toevallig naast de telefooncentrale, die ook naast het kantoor van Tweakers.net staat, woon :*) )

(misschien kun je 't trouwens op discriminatie gooien, de KPN is niet verplicht om je ADSL te geven, maar ze mogen je ook niet discrimineren op grond zoiets doms als een postcode check)

• bmwman
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-02 12:03
we hoeven hier denk ik niet te vragen aan welke kant van het dorp Mr_duron700 woont... :X

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

maartena schreef op 02 december 2003 @ 02:10:
Nieuwbouwwijken die begin jaren 90 zijn gebouwd zijn nogal eens voorzien van een glasvezel. Hierbij werd dan een lokale verdeelkast geplaatst die telefonie verzorgt voor de gehele wijk, en met een glasvezelkabel naar de centrale wordt geleidt. In Amersfoort speelt dit probleem in Nieuwland/Vathorst/Kattenbroek. Een gedeelte van de wijk zit rechtstreeks op de centrale en kan wel ADSL krijgen, een gedeelte kan geen ADSL krijgen omdat tussen de centrale en lokale verdeelkast glasvezel ligt.
en
Verwijderd schreef op 02 december 2003 @ 02:32:
een vriend van mij die woont in die adsl loze wijken van Amersfoort (stadstuinen, nieuwste gedeelte van Nieuwland) en daar hebben ze maar 2 dingen doorgetrokken naar de huizen, electriciteit en glasvezel
Hier is het juist de nieuwbouwwijk die WEL adsl kan krijgen. Dit is dus niet een verklaring :)
(misschien kun je 't trouwens op discriminatie gooien, de KPN is niet verplicht om je ADSL te geven, maar ze mogen je ook niet discrimineren op grond zoiets doms als een postcode check)
Grapjurk, in welke wet staat dan dat discriminatie op postcodegebied niet mag? :? 8)7

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:06

afterburn

No more...

JvS schreef op 02 december 2003 @ 00:51:
[...]

dat is het punt niet, er wordt niets afgewezen, een helft van het dorp mag wel aanvragen en de andere helft niet. De topicstarter heeft gelijk, kpn hanteert voor het aansluiten van adsl verbindingen hemelsbrede afstandstabellen (die ook nog eens vrij conservatief zijn omdat hemelsbreed zo enorm kan verschillen van werkelijkheid). Dan kan je dus hebben dat de ene plek wel aangsloten kan worden en de andere (waar de kabel welllicht korter is) niet!
KPN hanteert GEEN hemelsbrede afstandstabellen. BBned echter wel.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

afterburn schreef op 02 december 2003 @ 07:28:
[...]

KPN hanteert GEEN hemelsbrede afstandstabellen. BBned echter wel.
en wat hanteren ze dan wel? Niet bestaande echte lijnafstands tabellen of gebaseerd op metingen, welke ze pas doen als ze iets aansluiten?

Verwijderd

Hier in Goedereede is het zelfde probleem. Enkele straten (5, zoites) hebben wel ADSL, de rest niet. Daarom is er ook Wireless Goeree, nog geen internet maar het is wel mogelijk.

• DanielB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-08-2025
Mag ik eerlijk zijn? Ik vind deze post nogal overdreven. KPN zal heus op dit moment een reden hebben om daar nog geen ADSL aan te sluiten, want anders had KPN dus ECHT WEL die kabel daar gelegd... Dat mr_Duron700 daar zo'n ophef over maakt, dat ie geen ADSL kan krijgen vindt ik wel vaag... neem dan tot die tijd gewoon Wanadoo Cable, gegarandeerde downtime tegen hoge prijzen (hier in Noordwijk tenminste) :)

TIP:
verhuis naar 't andere deel van 't dorp dan als je 'r zo'n moeite mee hebt... Overigens... 't is een nieuwbouwwijk, dus je hebt de kans dat ze 't heus nog wel leggen of dat 'r een extra centrale daar geplaatst wordt. Ik had 't geluk dat hier op 't parkeerpleintje zo'n kleintje staat en dat nog geen 200 meter verder de hoofdcentrale voor deze regio zit ;)

Verwijderd

gewoon ff vragen aan KPN wat de reden is ;)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 02 december 2003 @ 08:19:
gewoon ff vragen aan KPN wat de reden is ;)
als je kpn belt, dan kijken ze in de postcodecheck en zeggen ze dat u tever van de centrale afwoont. De postcodecheck is heilig zegmaar :o.

• Snow_King
  • Laatst online: 16:54

Snow_King

Konijn is stoer!

tja, maar bij KPN krijg je ook een maffe muts die niet eens weet waar de 4 letters van ADSL voor staan ;) (ik zeg niet dat het bij BBned beter is)

[ Voor 17% gewijzigd door Snow_King op 02-12-2003 10:22 ]

Verwijderd

hoe vind je deze:
dslam is vol.(er is geen ruimte meer) wat doe je dan als beheerder van die dslam als je iets wilt aanbieden..............

1. Je bied iets niet aan omdat je de helft maar kan aansluiten(eerlijk?)
2. Je kijkt welk gebied er potentieel het meeste er gebruik van gaat maken en je bied dat deel van het dorp het aan, (gegevens afkomstig uit een MIS)
3. Je haalt al de telefonie weg en pompt gelijk glas naar de huiskamer. :)

maar hoe oud zijn die lijnen naar de "kern" van je dorp? afstand zegt echt helemaal niets, het ligt echt geheel gelust.

mooi voorbeeld van iemand die ik ken..............
man woont links onder in een flat, de hele flat heeft mogelijkheid tot adsl van KPN maar hij niet. wat bleek hij was op een andere dslam aangesloten. dit was echt gebeurd.

als je wilt weten hoe lang de lijn is en de conditie van de lijn, kun je bellen naar de storingsdienst (achterzijde telboek) en daar slijmen en lief vragen of ze je lijn willen doormeten.
dus vraag het op een goede manier en dan krijg je het wel voor elkaar.

succes!

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:08

Pimmuz

Roar

Slijmen en rustig blijven helpt idd beter dan heisa gaan maken

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
kijk, KPN wil verkopen, dus als het mogelijk was hadden ze jullie echt wel ADSL gegeven hoor!
Onzin, het kost KPN in eerste instantie een hoop geld dus als ze verwachten dat er maar weinig animo is dan kom je onderaan de lijst te staan met je centrale.
Als KPN er slapend rijk mee zou worden dan had heel Nederland al dekking.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

JvS schreef op 02 december 2003 @ 00:51:
[...]

dat is het punt niet, er wordt niets afgewezen, een helft van het dorp mag wel aanvragen en de andere helft niet. De topicstarter heeft gelijk, kpn hanteert voor het aansluiten van adsl verbindingen hemelsbrede afstandstabellen (die ook nog eens vrij conservatief zijn omdat hemelsbreed zo enorm kan verschillen van werkelijkheid). Dan kan je dus hebben dat de ene plek wel aangsloten kan worden en de andere (waar de kabel welllicht korter is) niet! :o.

Sterker nog, al loopt de kabel vanuit een centrale in een buurdorp in de polder naar de verdeelkast van het centrum weer terug richting dat andere dorp, dan heb je kans dat jij geen adsl mag nemen, maar de buren die hemelsbreed dichterbij de centrale wonen wel, terwij hun lijn langer is... Dat jij nu toevallig weet hoe de kabel loopt is vrij jammer, maar ik denk niet dat dat argument bij iemand indruk gaat maken :o.

Je kan dan hoog en laag springen bij de helpdesk, maar de kpn gaat je daarom hoogstwaarschijnlijk niet aansluitenm de postocdecheck is en blijft "heilig" wat dat aangaat. Zowiezo kan een callcenter met dit soort dingen helemaal niets. Als je echt gelijk hebt, kan je beter een brief naar klantenreacties schrijven, dan heb je in ieder geval nog een kans dat iemand er serieus mee aan de slag gaat. Maar je moet je wel realiseren dat je geen recht hebt op adsl en dat kpn weleens heel goed niet van hun methode van "wel adsl/geen adsl leveren" af willen stappen (omdat deze methode vanuit kpn gezien nou eenmaal makkelijk, goed en goedkoop is).
[...]
Als er een soort wijk is waar ze daar last van hebben, dan zijn het wel nieuwbouwwijken! Juist vanuit verdeelkasten wordt voor nieuwbouwwijken weleens gekozen om een glasvezel naar een wijkverdeelkast te trekken, en dan kan je adsl dus shaken, omdat de centrale niet met een koperdraad op je huis is aangelsoten. Oude wijken hebben dat bijna nooit.
IVM een verhuizing naar nieuwbouw heb ik zelf ook wat onderzoek gedaan in en extern.

Bij de aanvraag gaan ze in eerste instantie van de postcode check uit en niet van afstandstabellen en of de centrale wel of niet geschikt zou zijn.

Aangezien ik uit onderzoek al wist dat het mogelijk was op de betreffende centrale heb ik toch de vraag eens voorgelegd.

ik citeer uit een mailwisseling met kpn.

Van de ADSL Helpdesk hebben wij vernomen dat postcode **** ** met
huisnummer ** nog niet bekend is in de postcodetabellen die gebruikt
wordt voor de postcode check, waardoor niet kan worden nagegaan of deze
postcode binnen de afstandseis valt en/of er glasvezelkabel aanwezig
is.

De centrale *****, **********, is wel geschikt voor ADSL.

Pas na een begincheck wordt er defintitief bepaald of het al dan niet mogelijk is.
Het duurde bij mij ruim een maand voordat mijn postcode in de database stond en ik de aanvraag kon starten.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2003 18:32 ]

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Zoiets hebben wij hier ook heel lang gehad ... met ADSL...

Goed ik had dan wel kabel, maar dat werkte van geen kanten met die administratie van Chello.

Mijn huis: geen ADSL
Huis van de buren (hoek): geen ADSL
dan volgt een parkeerplaatsje,
volgend huizenblok: Wel ADSL

Wij zaten dus tever van de centrale af, samen met 1 ander huizenblok. Ongeveer een jaar later hebben ze er iets aan gedaan en nu heb ik ADSL.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:18

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
De volhouder wint zeg ik zo maar :)

Ik woon 4 km van de centrale

En heb nu vrolijk adsl..

Heb redelijk vaak gebeld naar de technische dienst en nog heel wat andere diensten van de kpn gemaild en gebeld...

Uiteindelijk had ik het wel opeens!

En gewoon perfect snel..

Tweakers Discord

• Newy
  • Laatst online: 11:50

Newy

is het nog steeds Zat

Er is ook nog de truuk met foute PC opgeven met het goede tel nummer

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

en de zogenaamde "mismatch" in het kpn ordersysteem en een afgewezen order :P.

• Newy
  • Laatst online: 11:50

Newy

is het nog steeds Zat

JvS schreef op 02 december 2003 @ 21:43:
en de zogenaamde "mismatch" in het kpn ordersysteem en een afgewezen order :P.
Een 315 of 354/001 :)
Ik ken een geval op 11 km van centrale :+

Verwijderd

Newy schreef op 02 december 2003 @ 18:50:
Er is ook nog de truuk met foute PC opgeven met het goede tel nummer
Heeft dus echt helemaal geen enkele zin, al zou je door de postcode check heen komen, je valt daarna direct door de mand bij het invoeren van een opdracht.

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik er nog vergeten was bij te vertellen, is dat het heledorp eerst de meldeing kreeg dat het technisch niet haalbaar was. NU kan het in de ene helft dus wel en in de andere helft dus niet. Maar ik ga vandaag dus nog maar eens kijken of ik iemand met technische kennis te pakken kan krijgen bij kpn.
Pagina: 1