[WC]Swiftech met klemmen of niet?

Pagina: 1
Acties:

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-02 13:48
Moeten er nou klemmen omheen zitten of niet (de aansluitingen dus). Ik heb oa dit blokje:
Afbeeldingslocatie: http://www.swiftnets.com/assets/images/products/MCW50/mcw50-w1-2barb.jpg
De aansluitingen kloppen ook. ik gebruik siliconen tubes die er netjes overheen passen. Als ik het geheel aansluit blijft het ook netjes zitten. Ik vrees voor 2 dingen; sloop ik de hals niet door de klem te hard aan te draaien en zal het uberhaupt wel helpen aangezien de randjes schuin op de hals zitten.

De search zegt niets over het gebruik van klemmen. Alleen maar lekken, niet lekken, blokken die niet te vinden zijn etc.... (ik zoek BTW nog een MCW20 die ik niet online kan vinden in NL).

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Hier kan je gewoon klemmen omheen doen alleen niet te hard aandraaien!! Ik heb zelf ook van die aansluitingen en het zal je verbazen hoeveel ze kunnen hebben.. Maar zijn gewoon normale slangpilaren, van plastic of koper maakt dan niet zoveel uit...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• Fuzzems
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08-2024
Ik heb die aansluitingen op me northbridge blok en gerbuik van die "klik" slang klemmen. Keb ze zohard vast gezet dat ik er pijn van aan me vingers kreeg. Met een schoef slang klem zal het allicht wat lastiger te doseren zijn maar ze breken iig niet zo 1,2,3 .

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:19
deze misschien?

onderste 3 :)
en die heeft ook van die mooie plastic klemmen ervoor :)
ff mailen zou ik zo zeggen

Verwijderd

Ik heb ook een swiftech blokje, maar ik heb er andere koppelingen aangezet. Chipset en VGA blokkie heb ik zelf gemaakt, met de zelfde koppelingen.

Ik moest d8 ik 12 mm slang hebben, maar heb er met moeite 10mm omheen gekregen. Het is nu 100% waterdicht, en er zitten geen lelijke slangeklemmen meer op (zaten er een jaar terug wel op, erug lelijk en molesteerde mijn slangen)

• Haeg
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-06-2023

Haeg

Water Chiller installed

Biposto schreef op 01 december 2003 @ 16:16:
Moeten er nou klemmen omheen zitten of niet (de aansluitingen dus). Ik heb oa dit blokje:
[afbeelding]
De aansluitingen kloppen ook. ik gebruik siliconen tubes die er netjes overheen passen. Als ik het geheel aansluit blijft het ook netjes zitten. Ik vrees voor 2 dingen; sloop ik de hals niet door de klem te hard aan te draaien en zal het uberhaupt wel helpen aangezien de randjes schuin op de hals zitten.

De search zegt niets over het gebruik van klemmen. Alleen maar lekken, niet lekken, blokken die niet te vinden zijn etc.... (ik zoek BTW nog een MCW20 die ik niet online kan vinden in NL).
Ik heb met silicone slang nog nooit een slangklem gebruikt en nog nooit heb ik een lekkage gehad .
Dit kan ook niet het systeem is vrijwel drukloos en die siliconeslang dicht echt perfect af.

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-02 13:48
@Haeg
OK, de klemmen gaan dus terug naar de winkel. Gelukkig bewaar ik sinds kort de bonnen van alles wat ik koop O-) . Vanaf de pomp (E1048) tot aan de radiator (BI-E) zonder klemmen en gewoon droog. Even afwachten hoe het er morgen bij staat. Zal niet veel anders zijn denk ik.

@petervandamned
Thnx man, alleen wel een beetje prijzig voor een chipsetcooler vind ik zelf. Dan maar eerst mijn voeding klaarmaken. (It is I the Ducati Hagenees B) ).

Zodra ik mn casemodspullen binnen heb kunnen jullie mij vinden in CM. Saluut en thnx, better safe than sorry _/-\o_

PS... Silicon rules. Het lekt niet en sluit netjes af. Alleen knikt het wel erg snel.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-02 22:51

Garrett

Watercooler

Als het snel knikt neem je toch slang met een dikkere wand?
Ik heb zelf 8x14 siliconenslang, dwz 8mm flow en 3mm wanddikte, daar moet je wel hele krappe bochtjes mee maken wil het knikken :Y)

I love watercooling

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:19
Biposto schreef op 01 december 2003 @ 23:27:
@Haeg
OK, de klemmen gaan dus terug naar de winkel. Gelukkig bewaar ik sinds kort de bonnen van alles wat ik koop O-) . Vanaf de pomp (E1048) tot aan de radiator (BI-E) zonder klemmen en gewoon droog. Even afwachten hoe het er morgen bij staat. Zal niet veel anders zijn denk ik.

@petervandamned
Thnx man, alleen wel een beetje prijzig voor een chipsetcooler vind ik zelf. Dan maar eerst mijn voeding klaarmaken. (It is I the Ducati Hagenees B) ).
:) i know man

ik gebruik sinds kort geen silicone meer
gewoon omdat ik die tygon slangen mooier vind
helder en das weer leuker met me uv toevoeging

ben een addtronics 8600 aan het modden (als server) alles dus die swiftech met de 1/2 aansluitingen en die tygon slang

maar inderdaad gebruik je silicone darm :) dan zou ik ze er gewoon overheen schuiven

ben benieuwd
Pagina: 1