Ik heb sinds kort de SMC7404BRA in werking. (hardware router met adsl modem (en printerpoort)) Dit heb ik draaien in combinatie met een zonnet family account. Ik heb voor zowel de NIC en de router de nieuwste drivers c.q. firmware geïnstalleerd. Het werkt echt als een trein. zeer tevredem. MAAR op één of andere manier als mijn computer heeft uitgestaan en ik start hem dus koud weer op dan gaat het 5 minuutjes goed en dan gaat de hele verbinding met het netwerk verloren. Geen ping, geen inet, zelfs niet tot de WBI van de router. Als ik dan de stroom van de router er af haal en weer er op zet dan komt de verbinding weer tot stand en is er niets meer aan de hand tot dat ik de computer weer uit schakel. Iemand enig idee hoe dit zou kunnen komen? Router heeft zijn eigen stroomvoorziening. Computer gaat echt helemaal uit (via zo'n stekkerblok met zo'n knop er op)
Schopje. Irritatie jegens het netwerk neemt toe. Ik heb wel gezien dat de ip verbinding van de pc naar de router als tweede dns een versatel adres heeft staan terwijl ik in de router toch echt zonnet adressen heb ingevuld. Deze blijft hij ook zo configureren na wat ipconfig commandos
Schopje... valt het op dat ik wanhopig wordt? Het is niet dodelijk, maar vreselijk irritant. (ik hoop dat ik het niet wordt op deze manier
)
laatste poging om te schoppen, ik hoop dat het tijdstip fout was. Hier zal toch wel iemand een oplossing voor hebben? het lijkt me zo'n alledaags probleem, voor sommigen.