BBned gaat niet mee in snelheidsslag adsl

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
BBned kondigde eerder dit jaar al twee keer een snelheidsverhoging aan waarmee de aanbieder KPN aftroefde. Ook bij een nieuwe verhoging van KPN zou BBned volgen, zo stelde commercieel directeur Arthur van den Ende in september van dit jaar nog tegenover WebWereld: "We moeten wel."

De provider komt nu van deze belofte terug. "We hebben nu al een uiterst concurrerend aanbod", aldus algemeen directeur Hans Rietkerk. "BBned zal de snelheden dus voorlopig niet verhogen. KPN heeft nu het gat dicht gelopen dat er was. Dat is hun goed recht."

BBned wil zich naar eigen zeggen meer gaan profileren op het gebied van aanvullende diensten, zoals spraak. Onlangs kwam het bedrijf met telefonie via adsl op de markt.

Het snelste adsl-pakket dat BBned nu biedt, heeft in theorie een maximale snelheid van 8 Mbps. Hiermee zit de huidige standaard aan zijn maximum. Toch is hiermee het einde niet in zicht, zo zegt Rietkerk. Met de nieuwe standaard adsl2 zijn immers hogere snelheden mogelijk. BBned zal volgend jaar een pilot starten met adsl2. De consument kan dan snelheden tot 15 Mbps verwachten.
BBned gaat dus niet verhogen..jammer maar 't was wel te verwachten :'(

Bron

[ Voor 5% gewijzigd door Chutney op 01-12-2003 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

dit zeggen ze nu wel maar ik kan me herinneren dat kpn een paar maanden geleden ook zei dat er geen verdere snelheidsverhogingen zouden komen

en kijk dan wat er nu is gekomen :P

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crap :/ Nu hebben al die adsl basic klanten een evensnelle verbinding al ik :'( Kan straks iedereen uit me klas evensnel downloaden als ik :(. Jammer, had eigenlijk wel verwacht dat bbned mee zou gaan, want wrm zou je nu nog bbned nemen? KPN is veel bekender onder de niet-tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
De huig lopende bbned verhoging is lijkt mij niet van de baan overigens. Verder verhogen heeft ook niet veel zin voor bbned doordat ze altijd al 2-tot-8 Mbitjes geleverd hebben.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

BBned kondigde eerder dit jaar al twee keer een snelheidsverhoging aan waarmee de aanbieder KPN aftroefde.
2 keer?? Ik kan me maar 1 keer herinneren, en dat is de verdubbeling van de snelheden wat nog steeds niet is gebeurd :(

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op 01 december 2003 @ 16:03:
De huig lopende bbned verhoging is lijkt mij niet van de baan overigens. Verder verhogen heeft ook niet veel zin voor bbned doordat ze altijd al 2-tot-8 Mbitjes geleverd hebben.
Nou de 2048/1024 naar 4096/1024 ofzo lijkt me wel :9~. Vind dat de bbned klanten er wel recht op hebben :+ Wij hebben bbned toch gesteund om hun te kiezen ipv KPN :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online

n00bs

Het is weer Zomer!

Hopenlijk dat ze dan maar bij Demon snel komen met spraak over adsl, want BBNed zou dit gaan leveren vanaf eind nov. maar laatst stond er dus niets nieuws op hun site over telefonie over adsl

Wat ik trouwens ook nog steeds idioot vind van BBned dat alle bestaande klanten al lange tijd wachten op een verhoging die nieuwe klanten al gelijk hebben gehad, daarnaast heeft BBned ook niet de al bestaande klanten beloond oid door ze minder te laten betalen voor die maanden (wat wel zo eerlijk is als je kijkt naar de huidige tarieven)

[ Voor 48% gewijzigd door n00bs op 01-12-2003 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Adidas
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-02 20:28
Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 16:02:
Crap :/ Nu hebben al die adsl basic klanten een evensnelle verbinding al ik :'( Kan straks iedereen uit me klas evensnel downloaden als ik :(. Jammer, had eigenlijk wel verwacht dat bbned mee zou gaan, want wrm zou je nu nog bbned nemen? KPN is veel bekender onder de niet-tweakers.
De Maximale snelheid van ADSL = 7800Kbit Down / 1024Kbit Upload.
Dus valt er weinig te verhogen als deze abonnementen er al zijn. Zoals hierboven ook al gezegt staan er nog verhogingen geplant vóór het einde van het jaar.

En daarbij komt ook dat ik minder uitval heb gehad met me BBNed (Cistron) verbinding in het afgelopen jaar dan met ouders KPN (Planet) in de afgelopen week.
Dus als je een stabiele internet verbinding wil met alle vrijheid lijkt mij de keuze niet zo moeilijk.
Dit hoef je niet met me eens te zijn en er zullen ook vast situaties zijn wat het andersom is maar in L'dam heb ik nog NOOIT problemen gehad "* DJ Adidas Klopt af"

8)

B. Gates said: "640 should be enough for everyone." I think he meant 640 PB ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJ Adidas schreef op 01 december 2003 @ 16:08:
[...]

Dus valt er weinig te verhogen als deze abonnementen er al zijn. Zoals hierboven ook al gezegt staan er nog verhogingen geplant vóór het einde van het jaar.

En daarbij komt ook dat ik minder uitval heb gehad met me BBNed (Cistron) verbinding in het afgelopen jaar dan met ouders KPN (Planet) in de afgelopen week.
Dus als je een stabiele internet verbinding wil met alle vrijheid lijkt mij de keuze niet zo moeilijk.
Dit hoef je niet met me eens te zijn en er zullen ook vast situaties zijn wat het andersom is maar in L'dam heb ik nog NOOIT problemen gehad "* DJ Adidas Klopt af"

8)
Ze kunnen toch de middel abbo's nog verhogen (2048 enz) :Y)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2003 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
[...]

[/ME]

8)
Ze kunnen prima verhogen...bij de 8mbit doen ze de prijs wat omlaag of geven ze een extra feature...en de andere doen ze de snelheid omhoog >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chutney schreef op 01 december 2003 @ 16:11:
[...]

Ze kunnen prima verhogen...bij de 8mbit doen ze de prijs wat omlaag of geven ze een extra feature...en de andere doen ze de snelheid omhoog >:)
Heel goed idee :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09 06:26

nnk

Spreek uit: en en kaa

Weet iemand waar ik een overzicht kan vinden van alle providers/snelheden en prijzen? Moet namelijk een ADSL-abo gaan uitzoeken van mijn ouders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online

n00bs

Het is weer Zomer!

adslmetacrawler ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 15:51

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Als ik had geweten dat KPN ook ging verhogen, dan had ik mooi bij Planet gebleven.

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• droeftoeter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-06 00:34
Na de laatste snelheidsverhoging zijn veel verbindingen brak geworden bij demon, te weinig capaciteit op een aantal aansluitingspunten in het netwerk. Geen idee of andere providers daar ook mee aan het stoeien zijn met BBned, maar het lijkt me een logische reden waarom BBned nog even niet kijkt naar een volgende verhoging. Eerst puin ruimen van de vorige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik betaal 60 voor een 2/1 abbo bij bbned, zij betalen straks 53 ofzo, alleen is mijn upload wel 3x zo snel, dat is wel relax want met 75 k upload kan ik nog met 190 downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:34

Pimmuz

Roar

nnk schreef op 01 december 2003 @ 16:17:
Weet iemand waar ik een overzicht kan vinden van alle providers/snelheden en prijzen? Moet namelijk een ADSL-abo gaan uitzoeken van mijn ouders.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/840934
[...]

8)
Dunno hoe jij bij die 7800/1024 komt Het is iets van 8196/826 zal ff zoeken

Edit: plaatje gevonden

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/16487/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op naar de VDSL dus! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:34

Pimmuz

Roar

Check die afstand eens vriend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gecheckt > goedgekeurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen ''maar'' tot 1200
meter vand e centrale af B)
Als dat nog iets meer wordt dan invoeren die hap ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:15

qless

...vraag maar...

Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 16:41:
[...]

Alleen ''maar'' tot 1200
meter vand e centrale af B)
Als dat nog iets meer wordt dan invoeren die hap ;)
Belgacom is daar al mee bezig, die vinden ADSL2 te langzaam en gaan dus gelijk voor Fiber to-to Curb...

Voor VDSL plaatsen ze mini-DSLAMS in de wijkkasten (waar nu alleen maar kabel-bundeling plaatsvind) en moeten ze daar natuurlijk ook een glasvezel naar toe trekken.

In Gent draait een test waarbij de snelheid is begrenst op 10 Mbps down, 4 Mbps up :)

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

juaNto schreef op 01 december 2003 @ 16:38:
Check die afstand eens vriend :)
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1199 meter.
:D Kom maar op met VDSL dan! :D

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2003 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:56
Jammer. Had het aan de ene kant wel gedacht, maar mede vanwege eerdere uitspraken van BBned had ik goeie hoop op een "BBned verhoogt snelheden ook" bericht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
DJTimo schreef op 01 december 2003 @ 16:55:
Jammer. Had het aan de ene kant wel gedacht, maar mede vanwege eerdere uitspraken van BBned had ik goeie hoop op een "BBned verhoogt snelheden ook" bericht...
Ik denk wanneer de capaciteits problemen bij BBned opgelost zijn..en alles weer 100% is dat ze dan weer eens gaan upgraden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Chutney schreef op 01 december 2003 @ 16:59:
[...]

Ik denk wanneer de capaciteits problemen bij BBned opgelost zijn..en alles weer 100% is dat ze dan weer eens gaan upgraden ;)
Als die upgrade net zo gammel gaat als de huidige, dan liever prijs verlagen, en mensen op persoonlijke wens/aanvraag upgraden....

't komt op mij over als de puinhoop der puinhopen doordat marketing weer eens iets belooft heeft dat de technische poot voorlopig nog helemaal niet waar kan maken.

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind zowieso Demon heel wat brakker dan Wanadoo, wat ik hiervoor had. Bij de status van Demon stond al 3 weken dat ik verbinding had, maar hij deed het niet. Ze zouden een monteur sturen. Niemand belde voor afpraak. Ze zeiden dat we er niet waren terwijl ze belden, maar me pa is altijd bereikbaar --> dus ze hebben niet eens gebeld. Afin, ze zouden langskomen, belden ze 5 minuten voordat ze zouden moeten komen dat het opgelost was en dat er in de centrale iets scheef zat ofzo :/ Heb ik daar ffs weken voor zonder internet moeten zitten.
En het lijkt nu alsof de internet pagina's veel langzamer laden, dan bij de basic (768) die ik hiervoor had. Heb nu 2048 en zit vaak gewoon nog te wachten totdat pagina's geladen zijn. :( Dat klopt echt niet....

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2003 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 17:27:
En het lijkt nu alsof de internet pagina's veel langzamer laden, dan bij de basic (768) die ik hiervoor had. Heb nu 2048 en zit vaak gewoon nog te wachten totdat pagina's geladen zijn. :( Dat klopt echt niet....
Lijkt misschien zo...ik heb er totaal geen last van...snel en rap dat ie is ook terwijl de upload max is.

Echt beter dan 768 wat ik voorheen had :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denk dat ik maar in Zweden ga wonen.

8)7 26Mbps / 26Mbps voor +/- 40 Euri _/-\o_

http://www.bostream.com/p...cream.xml&context=private

})

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chutney schreef op 01 december 2003 @ 17:31:
[...]

Lijkt misschien zo...ik heb er totaal geen last van...snel en rap dat ie is ook terwijl de upload max is.

Echt beter dan 768 wat ik voorheen had :P
Ja over de dl heb ik niks te klagen, maar die pagina's laden echt langzaam. Me pa en me ma zeggen dat ook. En die hebben er geen verstand van ofzo. Zijn gewoon objectief. :)

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2003 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 16:02:
Hee, ik heb zelf modeminternet (jawel diep triest maar ja wacht al jaren op adsl maar dat komt er voorlopig niet zecht kpnpostcodecheck :( ) Maarre je moet niet zo zeuren omdat je allang blij mag wezen dat je zo'n snelle verbinding hebt. Dat zou ik tenminste wel zijn als ik er maar 1 dag gebruik van kon maken, btw ben zelf 15 jij ook zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

hmmm "De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 450 meter."
wat is dan de max snelheid? :9

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Wolfboy schreef op 01 december 2003 @ 17:51:
hmmm "De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 450 meter."
wat is dan de max snelheid? :9
Hoort niet in dit topic thuis hè.
Maar goed, toch ook weer een beetje wel. Want als je het over snelheidsverhogingen bij BBned hebt, dan praat je al gauw over iets anders dan ADSL, omdat BBned al het maximale uit ADSL haalt bij meerdere abbo's. En dan kom je bij andere technieken uit, waarbij de afstand DSLAM---Modem weer van belang is. :)

Kijk hier maar eens naar:

Afbeeldingslocatie: http://www.sneladsl.nl/images/faq/snelhedendsl.gif

offtopic:
Ik verbaas me wel een beetje over de reacties. Iedereen gaat ongegeneerd 'ik wil meer roepen' als een ander meer krijgt. Heel menselijk natuurlijk, maar houd je alsjeblieft een beetje in (...het is wereld-aidsdag, dan moet je niet zeuren over je ADSL lijntje).
BBned heeft natuurlijk groot gelijk wanneer ze zeggen: waarom zouden we de snelheid verhogen als de prijs/kwaliteit verhouding nog steeds beter blijft dan die van de concurrent..... :)

[ Voor 34% gewijzigd door Tweeke op 01-12-2003 18:17 ]

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-08 02:06

Godjira

To infinity and beyond!

Damn zeg, ik baal hier best wel behoorlijk van. Keek wel uit naar de hogere verbindings snelheden. Oh well, time will tell what bbNed will do :). Blijf toch blij dat ik uberhaupt bij bbNed zit en niet bij KPN met mijn ADSL.

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apacer
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-12-2024
Het zou demon sieren, als ze ook de inbelverbinding (met gewoon ouderwets modem..56 k ofzo) zouden gaan bieden in hun account van adsl 2048/1024:dslexpress. Dat vond ik wel heel vreemd, dat demon dat niet wilde geven..

Heb nu "Uwnet" gratis inbelaccount erbij voor de "storingsdagen bij Demon"!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 17:27:
Vind zowieso Demon heel wat brakker dan Wanadoo, wat ik hiervoor had. Bij de status van Demon stond al 3 weken dat ik verbinding had, maar hij deed het niet. Ze zouden een monteur sturen. Niemand belde voor afpraak. Ze zeiden dat we er niet waren terwijl ze belden, maar me pa is altijd bereikbaar --> dus ze hebben niet eens gebeld. Afin, ze zouden langskomen, belden ze 5 minuten voordat ze zouden moeten komen dat het opgelost was en dat er in de centrale iets scheef zat ofzo :/ Heb ik daar ffs weken voor zonder internet moeten zitten.
Precies dit probleem heb ik ook gehad, alleen echter bij Wanadoo.... ipv de eigenlijke 3-4 maanden heb ik 5 maanden zonder internet gezeten! (2 jaar geleden). Gedurende deze periode werd er zowel door KPN als door Wanadoo nog steeds geld afgeschreven.
Het feit dat ADSL via KPN via 2 partijen loopt, die ook niet goed communiceren met elkaar, wil ik toch een andere provider. Ook omdat ik dan (hopelijk) maar 1 afschrift per maand krijg...

Het jammere bij de KPN clubs vind ik dat je bij het lite abbo te veel beperkingen hebt, qua data verbruik en dat de upload achterwege blijft (nog steeds, als die nieuwe snelheidsverhoging erdoor zou zijn). Demon bij BBNED is maar ietsje duurder dan een lite verbinding, maar daar krijg je dan een heleboel meer voor!

Ik wacht nog ongeveer 2 weken voordat ik de uiteindelijke knoop doorhak. Ik zit nog giga te twijfelen tussen XS4ALL & Demon, zie: [rml][ KPN ADSL Verhuizing] Overstappen naar andere provider?[/rml]
Het basic abbo is te duur bij XS4ALL, en het lite abbo heeft dus te veel beperkingen. Daarnaast vind ik 1024 kbit down zat voor een thuis verbinding. Tuurlijk kan het sneller, maar m'n harde schijven & brander moeten het ook kunnen bijbenen :P. Afgelopen januari brak ik m'n persoonlijke record: een halve maand op 512kbit en de rest op 768 kbit down en daarmee 110 GB gedownload. Het gros daarvan was gewoon ronduit troep. Van die nagesynchroniseerde Aziatische B films... Ik ga m'n ADSL verbinding iig niet meer misbruiken ;)

Staatje wat je ongeveer kan downloaden op een dag met wat voor verbinding:
512kbit down: 4,7 GB (daadwerkelijke vaak gehaald ;))
768kbit down: 7,1 GB
1024kbit down: 9,4 GB
2048kbit down:18,8 GB (Dit is toch echt van de zotte! Wat moet je downloaden dan iedere dag?)

maw: ik (mis)gebruik mijn verbinding dus al zowat een jaar niet meer voor deze onzin. En tijdens het surfen zelf merk je weinig tot vrijwel niets van die extra snelheid volgens mij.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 11:39

Crazy D

I think we should take a look.

Tweeke schreef op 01 december 2003 @ 18:03:
offtopic:
BBned heeft natuurlijk groot gelijk wanneer ze zeggen: waarom zouden we de snelheid verhogen als de prijs/kwaliteit verhouding nog steeds beter blijft dan die van de concurrent..... :)
Mwah, je kunt ook je concurrentie proberen ruim voor te blijven. Dit klinkt alsof ze wachten tot bij KPN ADSL de prijs/kwaliteit verhouding gelijk ligt, en dan pas aktie gaan ondernemen.... dan ben je te laat.... En als dat net zo goed gaat als de in september beloofde snelheidsverhogingen, is dat niet echt goed voor hun imago imho...

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Ik verbaas me wel een beetje over de reacties. Iedereen gaat ongegeneerd 'ik wil meer roepen' als een ander meer krijgt. Heel menselijk natuurlijk, maar houd je alsjeblieft een beetje in (...het is wereld-aidsdag, dan moet je niet zeuren over je ADSL lijntje).
offtopic:
no offense, maar elke dag gaan ontzettend veel mensen dood en elke dag is wel een bijzondere dag ergens. Mag je dan nergens meer over klagen tenzij je een terminale ziekte hebt ofzo?
Ik ben helemaal voor respect voor anderen, maar deze opmerking gaat me toch wat te ver.

Back to ontopic: ik vind't wel jammer dat BBNED niet ook upgrade. Zit nu eerst nog te wachten op m'n 1024/512 upgrade vanaf 512/256.
Aan de andere kant, kpn biedt nu gewoon een gelijkwaardig product voor dezelfde prijs, alleen zit ik nog wel met die lekkere upstream waar't mij om was te doen.
Jammer dus van de upgrade, maar niks aan't handje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
Crazy D schreef op 01 december 2003 @ 18:31:
[...]

Mwah, je kunt ook je concurrentie proberen ruim voor te blijven. Dit klinkt alsof ze wachten tot bij KPN ADSL de prijs/kwaliteit verhouding gelijk ligt, en dan pas aktie gaan ondernemen.... dan ben je te laat.... En als dat net zo goed gaat als de in september beloofde snelheidsverhogingen, is dat niet echt goed voor hun imago imho...
Het probleem met 'concurrentie voorblijven' is dat 1Mbit upload en 8Mbit download niet hoger kunnen. 2048/1024 kan dus nog naar 4Mbit/1Mbit, maar dat is marketingtechnisch gezien niet zo slim, want dan moet de prijs van het 8Mbit abbo omlaag.
1024/512 kán naar 2Mbit/1Mbit, maar dan is 4/1 Mbit weer niet zo interessant meer....
512Kbit/256Kbit kan ook hoger, maar dan krijgen de providers grote problemen met Leechers die dit 'veel voor weinig' abbo nóg meer kunnen misbruiken (ervanuitgaande dat veel BBned aanbieders een FUP hebben)/

Kortom, de rek is er een beetje uit qua snelheid. De prijzen kunnen uiteraard omlaag, maar die zijn op het moment al érg scherp.....
Extra services aanbieden, zoals telefonie over ADSL is dan het slimst, dus dat doen ze dan ook bij BBned.

Dus de concurrentie een stap voorblijven is zo gemakkelijk nog niet, als BBned niet in de eigen vingers wil snijden.... :)

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:43

ralfbosz

xm create bosz -c

apacer schreef op 01 december 2003 @ 18:15:
Het zou demon sieren, als ze ook de inbelverbinding (met gewoon ouderwets modem..56 k ofzo) zouden gaan bieden in hun account van adsl 2048/1024:dslexpress. Dat vond ik wel heel vreemd, dat demon dat niet wilde geven..

Heb nu "Uwnet" gratis inbelaccount erbij voor de "storingsdagen bij Demon"!!
Probleem is hierbij dat je een vast-ip adres hebt, ook als je inbelt. Dat zou dus betekenen dat je met twee verbindingen 1 ip-adres hebt, en dat werkt niet. Nu zul je wel zeggen, maar ik bel alleen in als ik niet kan adsl'en, maar dan nog. Als je ADSL ineens terugkomt krijg je een conflict.

Misschien dat ze voor de inbellers een dhcp-pooltje moeten maken, maar ja dan heb je dus niet je eigen demon ip-adres.

Als BBNED dan al niet meegaat, waarom niet de bedragen vijf euro naar beneden voor alles behalve de laagste. Dan is het verschil er weer een beetje, en de KPN zal niet zo snel hun prijzen verlagen :).

rm -r *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

ralfbosz schreef op 01 december 2003 @ 18:48:
[...]

Probleem is hierbij dat je een vast-ip adres hebt, ook als je inbelt. Dat zou dus betekenen dat je met twee verbindingen 1 ip-adres hebt, en dat werkt niet. Nu zul je wel zeggen, maar ik bel alleen in als ik niet kan adsl'en, maar dan nog. Als je ADSL ineens terugkomt krijg je een conflict.

Misschien dat ze voor de inbellers een dhcp-pooltje moeten maken, maar ja dan heb je dus niet je eigen demon ip-adres.

Als BBNED dan al niet meegaat, waarom niet de bedragen vijf euro naar beneden voor alles behalve de laagste. Dan is het verschil er weer een beetje, en de KPN zal niet zo snel hun prijzen verlagen :).
Ik vind KPN nu een redelijke concurent van Demon, maar Demon vind ik voor een gemiddelde consument nog altijd een streepje voor hebben op KPN. Helaas klinkt voor velen KPN zo bekend en blijven ze hun geld doneren....

Ik weet nog niet zo veel van IPv6, maar als je via Demon nu een bepaalde IPv6 range toegewezen zou krijgen, dan zou natuurlijk dat ene IPv6 adres voor het inbel accountje er makkelijk vanaf kunnen, toch?

Zoals ik hierboven al had geschreven, ik heb nog zo'n 2 weken de tijd om te wachten met wat voor tegenaanbod Demon komt. Een 5 euro van ieder account af zou ik ook niet verkeerd vinden! Helaas loopt er nog een actie bij Demon (als ik het goed heb) dat je tot en met het einde van het jaar een gratis ethernet modem kon krijgen. Dat zou ik ook niet verkeerd vinden, dan gaat er hier nl een Alcatel SpeedTouch Home modem in de verkoop :)

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 17:37:
[...]
wacht al jaren op adsl maar dat komt er voorlopig niet zecht kpnpostcodecheck
Ook al eens gechecked met bbned/babyxl? Ik heb een klant die volgens kpn geen adsl kon krijgen maar via demon toch echt adsl heeft gekregen...

Ik heb net demon aangevraagd... wel goede ervaringen met xs4all maar ik heb hogere upload nodig, en daar blijven ze nou net mee achter...

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 18:42:
[...]

offtopic:
no offense, maar elke dag gaan ontzettend veel mensen dood en elke dag is wel een bijzondere dag ergens. Mag je dan nergens meer over klagen tenzij je een terminale ziekte hebt ofzo?
Ik ben helemaal voor respect voor anderen, maar deze opmerking gaat me toch wat te ver.
offtopic:
Tuurlijk mag je klagen, maar ik vind het zo'n onzin dat men onterecht gaat klagen omdat ze 'achtergesteld worden' of zoiets. Dan denk ik: "Er zijn toch wel belangrijker dingen in het leven dan de snelheid van je ADSL-lijntje". Dat het dan toevallig wereld-aidsdag vandaag is, grijp ik aan om het gezeur een beetje belachelijk te maken/in een ander perspectief te zetten.

De opmerking was dus niet betweterig bedoeld ofzo.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Kortom, de rek is er een beetje uit qua snelheid. De prijzen kunnen uiteraard omlaag, maar die zijn op het moment al érg scherp.....
Extra services aanbieden, zoals telefonie over ADSL is dan het slimst, dus dat doen ze dan ook bij BBned.
En hoe zit het dan in Scandinavië met hun übersnelle verbindingen voor nog geen 40 euro/maand?

Opzich voel ik mezelf best genaaid, ik wordt in januari afgesloten en ga dan naar BBned. Had helemaal niet gehoeven. Ach mijn vader betaald weer wat minder en dat vind ik wel mogen.
offtopic:
Happy b-day to me :*)

[ Voor 4% gewijzigd door Bobje op 01-12-2003 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amien90
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07-2021
snelheid dan niet omhoog ... maar is er niets bekend over de prijs die bij BBNET naar beneden gaat??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
bobje86nl schreef op 01 december 2003 @ 22:40:
[...]
En hoe zit het dan in Scandinavië met hun übersnelle verbindingen voor nog geen 40 euro/maand?

Opzich voel ik mezelf best genaaid, ik wordt in januari afgesloten en ga dan naar BBned. Had helemaal niet gehoeven. Ach mijn vader betaald weer wat minder en dat vind ik wel mogen.
offtopic:
Happy b-day to me :*)
Daar in Zweden doen ze al aan Fiber-to-the-Home verbindingen. Glasvezel tot aan de huiskamer dus. Dat is uiteraard een hele andere techniek als ADSL. Dus het kán wel, maar dan moet BBned overal glasvezel kabeltjes in de grond gaan leggen, iets dat ik niet snel zie gebeuren.
KPN is er geloof ik wel mee bezig (lees: heeft vage plannen in die richting) maar dat komt voorlopig ook nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Tweeke schreef op 01 december 2003 @ 23:17:
[...]
Daar in Zweden doen ze al aan Fiber-to-the-Home verbindingen. Glasvezel tot aan de huiskamer dus. Dat is uiteraard een hele andere techniek als ADSL. Dus het kán wel, maar dan moet BBned overal glasvezel kabeltjes in de grond gaan leggen, iets dat ik niet snel zie gebeuren.
KPN is er geloof ik wel mee bezig (lees: heeft vage plannen in die richting) maar dat komt voorlopig ook nog niet.
Op zich best interessant maar wat heb je er aan als je op het platteland woont of in de vergeten provincie Zeeland (met als hoofdstad (!) Middelburg). Neenee, het duurt nog wel een tijdje voordat er glasvezel hier ligt hoor :( . Misschien toch maar emigreren naar Zweden _/-\o_ .
Pagina: 1