Toon posts:

SB Live! en Surround Sound set probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan het natuurlijk ook helemaal fout hebben, ik ben niet echt ervaren op dit gebied.

Ik heb een EAX kaartje, ik geloof de 512 of de 1024. Hoe dan ook hij moet om kunnen gaan met surround sound enzo.

Afbeeldingslocatie: http://www.onepc.net/images/docs/36/platcard.jpg

Nu heb ik ook een Harman Kardon versterker samen met een JBL boxensetje.

Afbeeldingslocatie: http://www.audioexpress.ca/Images/HomeAudio/AVR210.jpg
Zoiets, maar dan net een versie ouder.

Niets te klagen dus, dacht ik zo. Maar nu krijg ik het niet voor elkaar om surround sound op mn versterker te krijgen.

Ik heb geprobeerd een kabeltje te vinden die begint met de groene en zwarte uitgang op mn geluidskaart en dat overloopt in twee jag plugjes voor de DVD ingang op mn versterker. Maar die is nergens te vinden!

Ik heb wel een kabeltje om of de groene of de zwarte uitgang over te laten lopen naar 2 jap-plugjes, maar dan heb ik geen surround. Heb ook al op Conrad enzo gekeken, maar ik kan het kabeltje niet vinden.

Of denk ik nu te dom? Doe ik iets anders fout?

Verwijderd

Zit er digital-out op je geluidskaart? Zo ja, kabeltje daarvan in je versterker rammen en klaar ben je :)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2003 15:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee, helaas niet...

Verwijderd

Je moet een geluidskaart kopen met 5.1 output. Philips en hercules hebbe zo van die kaartjes. Veel beter als die oude live die je hebt. Mag ik een keus maken ik zou kiezen voor de philips. Voor een 50 euro of goedkoper moet hem al te vinden zijn. Veel succes m8. Die soundblaster van je moet wel 4 boxen kunne sturen. The rear en de voorste. Maar geen 5.1.

Verwijderd

Een optische hoeft niet he? Zit er op zo'n live ook geen spdif uit? Die kan je ook aan je versterker hangen :)

Verwijderd

Probeer het eens aan te sluiten op blauw/groen manier:

Afbeeldingslocatie: http://www.starbase01.com/images/other/connection.jpg

Verwijderd

ik heb dit probleem ook gehad... ik kon maar niet het geluid 5.1 bij me versterker krijgen (had audigy, iets beter dan jou kaartje)...
probleem opgelost door een Terretac 5.1 Sky van www.dynabyte.nl te kopen...
heel lekker geluid super helder enzo....merkt heel veel verschil!!

edit: wat iedereen hier zegt is fout... spdif out van je geluids kaart is jackplug (3,5mm) en van je versterker is tulp, zon kabel moet je laten solderen en dan nog is het niet egt goed, had precies hetzelfde als jij...philips klinkt niet egt mooi, heb ut geluistert, raad je egt die 5.1 sky van 90€ (via inet van andere site wel goedkoper)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2003 15:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oh, ok da's ook vaag. De software is wel in te stellen als 6 speakers. Alleen de testen werken idd niet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 15:49:
Probeer het eens aan te sluiten op blauw/groen manier:

[afbeelding]
Zo heb je toch geen center en sub?

Verwijderd

Topicstarter
Zo, even reageren en gelijk 3 nieuwe reacties! _/-\o_

Super, bedankt ervoor. Ik zal eerst eens proberen het voorbeeldje hierboven te maken. En anders zal het wel een nieuw geluidskaartje moeten worden... :|

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 15:52:
[...]

Zo heb je toch geen center en sub?
Klopt, omdat die SBlive er geen uitgang voor heeft.
Pagina: 1