Portmappen xbconnect lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• WiXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 10:26

WiXX

Kijk uit malloot een...

Topicstarter
Hallo ik heb tweakdsl (ultradsl) samen met de alcatel 510 (i). En nu lukt het niet om via portmappen xbconnect te laten lopen.

Voor dit proggie moet ik poort 8602 open zetten op tcp en udp en die portmappen naar mijn pc (10.0.0.1). Dan vind mijn pc weer de xbox in het netwerk en dan kan ik op de xbox, via de pc system linken via internet.

Ik heb het alcatel modem gewoon dus niks is eraan getweaked, hij is nog steeds origineel en staat in dhcp mode. Er zitten 3 computers en een xbox op de alcatel waarvan de mijn pc 10.0.0.1 heeft en de xbox 10.0.0.4

Wie kan me helpen, ik heb het grote portmappings verhaal vaak gelezen en veel geprobeerd maar het lukt me maar niet.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Define 'lukt niet' :?Alcatel Speedtouch 510 FAQ Hier staat letterlijk hoe het portmappen werkt.
En verder lijkt het me dat je moet mappen naar de Xbox, niet je gewoon windows PC :?

Braaikamer - Smoke&BBQ

• WiXX

WiXX

Kijk uit malloot een...

Topicstarter
De pc zorgt voor al het internet verkeer voor xbconnect, dus ik moet wel portmappen naar me pc.

• WiXX

WiXX

Kijk uit malloot een...

Topicstarter
Maar er is hier dus niemand die hetzelfde probleem heeft gehad, die me precies kan uitleggen hoe het precies werkt?

BTW: moet de outside port dezelfde zijn als de inside port?? Ik had namelijk voor ze allebei 8602 opgegeven, klopt dit.

En bij state staan de portmaps ook op NONE, moet dat zo of niet??

[ Voor 46% gewijzigd door WiXX op 02-12-2003 11:33 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Laatste roep om meer info.
Mijn reply bevatte meer dan alleen de vraag of het wel naar je PC/Xbox moest hoor.
Staat overigens ook nog een link naar de FAQ waar dit letterlijk ingevuld staat.
En ja, je kunt ervan uitgaan dat je inside/outside hetzelfde zijn, lijkt me nogal logsich he ;)

Braaikamer - Smoke&BBQ