[MS Access] Data Access pages

Pagina: 1
Acties:

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Ik ben op dit moment bezig om van een database een applicatie* te maken.
Een van de formulieren in de database is op dit moment een data access page en mag niet worden geconverteerd en / of aangepast.

Mijn 'web'applicatie bestaat uit een aantal schermen en daarin moet die data access page worden ingevoegd. Na onderzoek kwam ik erachter dat die page gebruik maakt van een zogenaamde <param name="XMLData" value="" /> tag.

De value bestrijkt ongeveer 1100 regels (en bedankt Microsoft :P), waarin alle belangrijke informatie staat voor de inhoud van 't formulier.

In deze tag staan een hoop tags, waaronder:

code:
1
2
3
4
<a:CommandText>SELECT DIAL_LIST.*, DIAL_LIST.CUSTOMER_CDB_ID
FROM DIAL_LIST
WHERE (((DIAL_LIST.CUSTOMER_CDB_ID)=[Voer klantnummer in]));
</a:CommandText>

Hierin staat mijn query gespecificeerd. Open ik de pagina, dan krijg ik netjes een extra window waarin ik mijn klantnummer kan invoeren. Ik heb echter geen enkele mogelijkheid gevonden om dit proces te beinvloeden. Ik weet namelijk voordat ik de pagina laad al welk klantnummer ik nodig heb.

Ik heb al via JavaScript een en ander geprobeerd (de gehele tag dynamisch schrijven), maar ergens (of overal) zitten tekens, die voor JavaScript het einde van een variabele betekenen.

Weet iemand hoe ik dit het beste kan aanpakken? Ik had eigenlijk verwacht dat je die parameter door kon geven. Tussen 2 formulieren binnen Access kan dat wel, maar ik weet niet (en kan via de help ook niet vinden hoe) of dit uberhaupt wel mogelijk is met een data access page.

* Deze applicatie is grotendeels gebaseerd op HTML, met daarbij enkele 'script' toevoegingen. De applicatie kan je als het ware beschouwen als een web-applicatie.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Gebruikt er niemand tegenwoordig Access meer ;(

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Wow thanks voor al die replies :P

Ik heb een soortement van oplossing gevonden. Blijkbaar is er geen mogelijkheid om direct de query te beinvloeden. Er is wel een mogelijkheid om na het ophalen van alle records, een find uit te voeren op de records:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
sub test()

Dim rs
Set rs = MSODSC.DataPages(0).Recordset.Clone
On error resume next

rs.find "CUSTOMER_CDB_ID=" & chr(12) & inputbox( "ID")  & chr(12)
If (err.number <> 0) Then
    Msgbox "Error"
    Exit Sub
End If

If (rs.bof) or (rs.eof) Then
    Msgbox "Record niet gevonden",,"Klaar"
    Exit Sub
End If
MSODSC.DataPages(0).Recordset.Bookmark = rs.Bookmark
end sub

Waarna je die input-box kan vervangen door een variabele.

Wellicht handig voor de eeuwige archieven van GoT.

[ Voor 12% gewijzigd door BtM909 op 04-12-2003 09:44 ]