Toon posts:

pc valt opeens uit

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gezocht hier bij de search maar geen antwoord gevonden
op google gezocht en daar zag ik dat ik misshien een worm had.
dus fixblast tool gestart maar vond nix.
dus vraag ik het hier maar effe.

Ik heb sinds 3 weken een nieuwe pc samengesteld

setup:
Amd 2800 +
asus a7v8x-x
ati radeon 9800 pro 128 mb
350 wat voeding
maxtor 120 gb 7200 rpm

De pc liep perfect in het begin
Maar na 2 weken viel die me 1 x op een avond uit terwijl ik was aan het gamen (counter-strike).
ik moest dan de stroom ervan af halen en 5 seconden w8 en ik kon hem weer aanzetten.
En na een week viel die me 4 x uit in een week. Dus d8 ik dat hij te warm was
mobo 40 graden
cpu 70 graden
dat is ook f*king warm
dus 2 coolers eringezet
en mobo was toen 23 graden cpu 50/60 graden

Ik heb getest tijdens windows valt die me niet uit maar tijdens gamen wel
in windows 100% cpu gebruikt valt die niet uit
zonder ventilators bij counter-strike valt de pc uit
met 2 ventilators valt de pc niet uit

en net met 2 ventilators was ik Call of Duty aan het spele en na 10 minuten valt de pc weer uit

wie weet waarom de pc helemaal uitslaat ?

Greetz BdZ _/-\o_

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Misschien een brakke voeding :? Zet er eens een andere in en je ziet het gauw genoeg. Je hebt immers nog garantie

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Topicstarter
GGS_VR6 schreef op 01 december 2003 @ 15:12:
Misschien een brakke voeding :? Zet er eens een andere in en je ziet het gauw genoeg. Je hebt immers nog garantie
bedankt voor je message _/-\o_

uhm ik ga liever niet een andere voeding erin zette dan is me garantie naar de klote
ik wil liever er8ter zien te komen wat het probleem is en dan iets laten vervangen
want ik heb me leverancier al geemaild en hij zou het na vragen waarom die zo warm is en waarom die uitslaat

Greetz Bd

Zijn er nog andere redenen ? waarom die uitvalt

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2003 15:26 ]

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08 22:02

Shunt

Boe

instaleer speedfan
daar mee kan je kijken wat je voltages zijn
zet hem op recorden van je 3.3 v 5v en 12v en kijk dan eens wat ze doen tijdens een game
als die best wat inzakken komt het daar door ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

GGS_VR6 schreef op 01 december 2003 @ 15:12:
Ik snap dat niet hoor... ik zit zelf met een 300watt voeding en heb :

Nforce plank,
AMD Athlon 1200 @ 1533 / 1.80v
768mb Ram / GF4 MX 440 64mb
2x40gb HD / dvd / cd fikker, 5 fans en nog eens een muis / USB cam die allebij 100ma slurpen... Vertel mij nou eens waarom mijn systeem niet chrasht :S

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 15:30:
[...]

Ik snap dat niet hoor... ik zit zelf met een 300watt voeding en heb :

Nforce plank,
AMD Athlon 1200 @ 1533 / 1.80v
768mb Ram / GF4 MX 440 64mb
2x40gb HD / dvd / cd fikker, 5 fans en nog eens een muis / USB cam die allebij 100ma slurpen... Vertel mij nou eens waarom mijn systeem niet chrasht :S
sorrie hoor maar jouw sysje is licht vergeleken het ts zijn sys
kijk alleen maar eens naar de proc en vidkaart :D

hdds kosten haast niets
fans ook niet
een 2800+ vs een atlon 1200 @ 1.8 v
waarschijnlijk 512 mb DDR denk 3200 geheugen tegen 768 vs ddr pc 2100 ? sdr ?
120 gb vs 2x 40 gb :P
cd-rom boeit niet want die verbruikt niets als er geen cd in zit die actief bezig is ;)
ati radeon 9800 pro vs GF4 mx 440 :D

moet ik het nog duidelijker maken ?

[ Voor 23% gewijzigd door Shunt op 01-12-2003 15:37 ]

Game PC

Verwijderd

Voeding is een mogelijkheid, maar draai ook zeker eens memtest86. En dan niet 10 minuten maar gewoon een uurtje of anderhalf. De PC van een vriend van me had een vergelijkbaar probleem. Dat bleek veroorzaakt te worden door RAM wat niet helemaal compatible was met zijn moederbord op 333 MHz, terwijl hij op 266 perfect loopt.

Verwijderd

Shunt schreef op 01 december 2003 @ 15:33:
[...]

sorrie hoor maar jouw sysje is licht vergeleken het ts zijn sys
kijk alleen maar eens naar de proc en vidkaart :D

hdds kosten haast niets
fans ook niet
een 2800+ vs een atlon 1200 @ 1.8 v
waarschijnlijk 512 mb DDR denk 3200 geheugen tegen 768 vs ddr pc 2100 ? sdr ?
120 gb vs 2x 40 gb :P
cd-rom boeit niet want die verbruikt niets als er geen cd in zit die actief bezig is ;)
ati radeon 9800 pro vs GF4 mx 440 :D

moet ik het nog duidelijker maken ?
Dan nog,, moet 350 watt voldoende zijn als zijn pc daarvoor wel werkte,, en welke leverancier zet er nou een brakke voeding in die op z'n teentjes loopt??

• Michel551813
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-08 14:59
Kijk ook even naar de condensators op je moederbord. Let er dan op of er 1 of meerdere bol staan of zelfs gescheurd zijn. Kan wel eens gebeuren, maar meestal met cheapie mobo's die goedkope condensators gebruikt. Maar je kunt pech hebben.

Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.... - Carl Zwanzig

• Shunt

Shunt

Boe

Michel551813 schreef op 01 december 2003 @ 16:35:
Kijk ook even naar de condensators op je moederbord. Let er dan op of er 1 of meerdere bol staan of zelfs gescheurd zijn. Kan wel eens gebeuren, maar meestal met cheapie mobo's die goedkope condensators gebruikt. Maar je kunt pech hebben.
kug kug asus a7v8x kug kug
:X
na een paar weekjes lijkt me dat dus heel erg onmogelijk :P

Game PC

Verwijderd

Topicstarter
als mijn pc uitvalt tijdens het gamen dan is dit de temperatuur en volt:

Volt:
+v12 / 13.184
+5 / 4.757
+3.3v/ 3.104
Vcore 1.664

Temp:
mobo 28graden / 82F
cpu 64graden / 147F

Hij valt niet uit bij Counter-strike maar wel bij call of Duty en bij XIII
ram wazig.
ik laat dadelijk effe memtest86 lopen en dan horen jullie het wel strax

Greetz BdZ _/-\o_ thnx ppl

• Shunt

Shunt

Boe

voltages zijn wel redelijk vervormt
ik zou tog eens denken aan een andere voeding
ook die temps zijn flink hoog
waarschijnlijk gaat je pc uit met 70 graden tenmisnte daar staat hij volgens mij standaart op

Game PC

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net 2 uur en 15 minuten de memtest86 laten lopen maar hij gaf geen errors

Dus zou het toch aan me voeding liggen of

maar me cpu fan draait maar 2777 ik weet niet hoe snel dat is maar bij een vriendje van me die heeft een amd athlon 2400 + en zijn cpu fan draait +- 4000

Heeft iemand anders ook dit zelfde probleem gehad , want het is echt kut
ik kan bijna geen games spele want dan valt die al weer uit na +- 10 minuten
en meestal ben ik dan net aan het connecten ? (Call of Duty , en Counter-strike)

iemand nog antwoorden

Greetzz BdZ _/-\o_

• marrekau117
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:25
ik draai nu met:
asus a7v600
amd 2800+
2 x 512 PC 3200 DDR geheugen
wd 120 GB 8MB cache
wd 80 GB 2 MB cache
Geforce FX52000
met een 300 w atx voeding en een 200 watt at voeding(nood oplossing zwaardere voeding is besteld). STABIEL!!!

Ik had namlijk in het begin ook in windows werken een half uur geen probleem vervolgens een game opgestart basta pc uit. Dus ik denk dat die 350w voeding wat aan de krappe kant is. En dit systeem is wel redelijk te vergelijken met die van de ts.

nog symptonen van eerst hd uit en daarna rest van het systeem???

[ Voor 7% gewijzigd door marrekau117 op 01-12-2003 21:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu eens getest en telkens als ik XIII speel en hij gaat laden als ik missie 1 heb gehaald viel die uit en bij call of duty viel die gewoon ergens uit
en bij counter-strike meestal bij het reconnecten uit en ook zomaar ineens

nu heb ik de kast open 2 coolers erin en een echte ventilator zo''n super groot ding die nu in me kast blaast en hij viel niet uit bij XIII effe kijken bij call of duty als die dan nog uitvalt en dan weet ik denk ik de oplossing

het is 1 de voeding die te licht is of 2 mijn cpu word te warm en hij springt gelijk uit

ik denk dat het 2 is want mijn cpu fan draait maar op 2800 en die bij een vriend in de 4000
maar ik test effe met deze ventilator en als die weer uitvalt dan lig het aan me voeding

Greetzz BdZ

_/-\o_ mensen als jullie nog oplossingen hebben dan hoor ik het graag _/-\o_

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 22:04:
Ik heb nu eens getest en telkens als ik XIII speel en hij gaat laden als ik missie 1 heb gehaald viel die uit en bij call of duty viel die gewoon ergens uit
en bij counter-strike meestal bij het reconnecten uit en ook zomaar ineens

nu heb ik de kast open 2 coolers erin en een echte ventilator zo''n super groot ding die nu in me kast blaast en hij viel niet uit bij XIII effe kijken bij call of duty als die dan nog uitvalt en dan weet ik denk ik de oplossing

het is 1 de voeding die te licht is of 2 mijn cpu word te warm en hij springt gelijk uit

ik denk dat het 2 is want mijn cpu fan draait maar op 2800 en die bij een vriend in de 4000
maar ik test effe met deze ventilator en als die weer uitvalt dan lig het aan me voeding

Greetzz BdZ

_/-\o_ mensen als jullie nog oplossingen hebben dan hoor ik het graag _/-\o_
rpm zegt niets
als je een bagger fan hebt kan die op 200000000 rpm draaien maar nog steeds even goed koelen als een fan op 2000
ik heb zelf een intel retail cooler en die draait ook maar op 2000 rpm
pak ik me retail cooler van een oudere P4 die draait wel 6000 rpm maar koelt voor geen meter :9
meestal is de fan wel ok maar het koelblok zit het hem het meeste in ;)

Game PC

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ik heb ook ooit een asus mobo gehad met een AMD XP2200+ erop. Doordat ik het systeempje zelf in elkaar had gezet, heb ik waarschijnlijk met het bevestigen van de cooler op de processor een paar weerstandjes of condensatoren eraf geschrapt...

Windows starte op, liep perfect, maar cpu werd een beetje errug warm. 3Dmark2001SE deed ie perfect, maar als ik hem wilde herstarten had ie daar geen zin in. Soms zelfs viel hij ook spontaan uit...

Proc daarna geprobeerd op een MSI boardje, met ongeveer dezelfde specs; Probleemloos! Een jaar later draait ie nog steeds :)

Ik zou daarom zeggen, probeer ff een ander mobootje te regelen via je leverancier!

Het heeft er in ieder geval mee te maken dat er iets te warm word. 70 graden voor je processor is toch een beetje extreem... Denk dat je het daarom ook daar moet zoeken!

[ Voor 12% gewijzigd door jules op 02-12-2003 04:11 ]

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Verwijderd

Het lost je probleem misschien niet meteen op, maar draai je misschien met XP en start je PC weer op als die uitvalt?
Via Mijn Computer-> Eigenschappen->Opstat- en herstelinstellingen kun je de herstartoptie uitvinken...Maar dan blijf je wel nog het probleem houden dat je PC vastloopt...een nieuwe Catalyst en IDE driver lostte het probleem vervolgens bij mij op toen mijn PC steevast vastliep op CC:generals en Morrowind

Meer voor de anderen dan de TS: Vindt niemand dan zijn CPU erg heet? Ik heb zelf mijn +1700 op@+2200, maar die wordt max. 51 graden na een half uurtje 3D gamen. -edit: heb Ch!pY-J niet goed gelezen...

@TS: Misschien een beetje overbodig, maar als je nu eens aan je koelblok voelt of die niet te heet aanvoelt om vast te pakken of je (video)ram? Kijk (2000 of XP)ook eens in je log om te zien of je niet consequent op een bepaalde dll-bestand blijft hangen.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2003 04:41 ]

Verwijderd

call of duty (NFS underground, en nog boel andere spellen) heeft een probleem met radeonkaarten..... is een softwarefout dat in andere topic ruim besproken is.

ze spelen de game en ineens sluit het spel zomaar af. in jouw geval reboot je maar je zult vast ergens aangevinkt hebben dat ie moet rebooten bij een crash of zo....
Verwijderd schreef op 02 december 2003 @ 04:34:
draai je misschien met XP en start je PC weer op als die uitvalt?
Via Mijn Computer-> Eigenschappen->Opstart- en herstelinstellingen kun je de herstartoptie uitvinken...
ff opzoeken waar de link is....

viola 3 matches minimaal

[rml][ ATI] Hotfix voor Drivers (Oplossing voor Call of Duty)[/rml]
[rml][ RADEON 9600 PRO] Call of Duty probleem[/rml]
Call of Duty: vastlopers[quote][b

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2003 06:48 ]

Verwijderd

Als het spel crash, hoeft windows toch ook niet meteen onderuit te gaan.

Ik had een soortgelijk iets. Tijdens het spelen van games (of 3dmark) crashte mijn systeem na ongeveer 10 minuten. Met alleen cpuburn of memtest oid draaide het prima. Ik had een 400W q-tec voeding en na wat onderzoek op internet bleek dat de bottleneck. Nu heb ik er een antec 430TP inzitten en het systeem crasht niet meer.

Misschien toch even een andere voeding proberen of terug naar de winkel.

ik heb overigens
msi 875P NEO FISR
P4 2.8
GF ti4200
en nog wat spul.

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet dat die hangt maar gewoon helemaal afslaat (je krijgt hem niet aan, eerst stekker eruit en dan krijg je hem weer aan)

ik heb dat in het begin gehad. Zat de stroom kabel van de cpu fan niet op het moederbord vast en je zet hem aan en valt ineens weer uit
(daarna alles afgezocht en liep dus de cpu fan niet, zal wel de cpu te warm worden en automatisch uitvallen)

Dat heb ik nu ook alleen als die nou iets heel zwaars moet berekenen ofzo dan valt die me uit.
Het is nu 17/20 graden op me kamer en hij valt al uit zonder cooling hoe wil ik dat dan doen in de zomer als het 30/35 graden is :?

en nu met een echte ventilator ervoor dan doet die het gewoon. 8)7 (genoeg cooling ? neem ik aan)

dus ik denk gewoon dat me cpu te warm word en automatisch afslaat

en nou de vraag hoe kan ik er wat aan doen ?
andere fan of laten nakijken hoe die is vastgemaakt ? ?

Greetzzz BdZ

ThX ppl _/-\o_

Verwijderd

Als je pc vanwege de temperatuur dan zo je niet meteen na 5 seconden de pc weer aan kunnen zetten zonder problemen. Eveneens denk ik dat het dan ook niet nodig is om de stekker er fysiek uit te hoeven trekken (dat moest ik ook als mijn oude q-tec voeding onderuit ging), want dat heeft niets met de temperatuur te maken.

Verwijderd

Ik heb ooit vaker een soortgelijk probleem gehad:

- Probeer er voor te zorgen dat de geluidskaart en de Grafische kaart een ander IRQ hebben... Indien ze gelijk zijn kun je ze proberen voor 1 een ander PCI slot gebruiken... (Dit was overigens niet de oplossing voor het probleem wat ik had)...

- Zorgt dat je een recente DirectX hebt

- En de belangrijkste, zorg voor de juiste + meest recente hardware drivers !! Vooral je video en geluidskaart drivers willen wel een helpen...

Bij mij was het probleem opgelost door een update van een Soundblaster Audigy 2 drivers... Ook de 2 verschillende IRQ's hebben gezorgd voor grotere stabiliteit...

Succes !

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2003 14:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kijk

de pc valt uit als ik geen ventilator erin heb zitten bij een spel na +- 10 minuten
de pc valt niet uit als ik aan het counter-strike ben met 2 coolers
de pc valt bij betere snellere spellen XIII / COD uit als ik 2 coolers erin heb zitten na +- 10 minuten
pc valt niet uit als ik er aan ECHTE ventilator voor heb staan, die in de kast blaast

dus de cpu word te warm en sluit compleet af

iemand idee waarom dat komt ?

Greetzz BdZ

_/-\o_ ThX ppl _/-\o_

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 02 december 2003 @ 21:18:
Kijk

de pc valt uit als ik geen ventilator erin heb zitten bij een spel na +- 10 minuten
de pc valt niet uit als ik aan het counter-strike ben met 2 coolers
de pc valt bij betere snellere spellen XIII / COD uit als ik 2 coolers erin heb zitten na +- 10 minuten
pc valt niet uit als ik er aan ECHTE ventilator voor heb staan, die in de kast blaast

dus de cpu word te warm en sluit compleet af

iemand idee waarom dat komt ?

Greetzz BdZ

_/-\o_ ThX ppl _/-\o_
wat denkje van een slechte cooler
een slecht kontact tussen cooler en cpu
geen pasta
oude op nieuwe pasta

Game PC

Verwijderd

Wat dacht je van om eens je je raampie van je rukbunker open te zette :P...
Scheelde bij mij ook wat in temps... Ja airflow in je kast, airflow door je kamer. Alshet nu < 23gr is zal me niks verbazen dat iets vast loopt met z'n systeem.

En zoals die knakker boven me zegt. Check dat ook maar eens eerst.

Succes!!!

TROUWENS:
Greetzzz van (pietje) aan (henkie) doen we als Tweakers niet.... Dat we doen zowiezo altijd al. Dusss laat dat s.v.p.
en zeker iedere keer met een smiley afronde is ook irri.

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
zet in de bios de temp wat hoger

Verwijderd

Ik heb EXACT hetzelfde probleem.
Mijn pc reboot automatisch na het spelen van een spelletje na 10 minuten.
(optie voor automatisch rebooten staat bij mij uit)

Na de reboot duik ik gelijk het bios in en zie dat m'n CPU 80 graden is.
Een beetje onnodig heet lijkt me.
Idle is m'n CPU tussen de 50 en 55 graden, ook veel te warm.

Zodra ik m'n kast openzet en een echte grote ventilator naar binnen laten blazen blijft de pc wel stabiel en heb ik nergens last van, al heeft m'n CPU een temparatuur van 70 graden.

Gisteravond heb ik m'n moederbord eruit gehaald en de cpukoeler ontmanteld en er weer opnieuw ingezet, maar de warmte is nog steeds hetzelfde. Ik vermoed dat er iets mis is met m'n koelblok al kon ik niet zien wat er precies mis was toen ik hem eens goed bekeek. Het fannetje draait in iedergeval prima op 5000 rpm.

Verwijderd

Met je koelblok zal wel niets mis zijn. Dat is alleen maar een stuk metaal met een groot oppervlak.

Maar het contact tussen je koeler en het koelblok is misschien slecht. Maak de core van je processor en het koelblok eens schoon en doe er verse koelpasta tussen. Monteer de koeler en check de temperatuur.

Verwijderd

hoe warm is je bord zelf ?????
Pagina: 1