Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Meshen kabels voeding

Pagina: 1
Acties:

• waterkoud
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik heb mijn PC de afgelopen weken eens flink onder handen genomen en mijn waterkoeling is nu helemaal af. CPU, GPU, Norhtbridge en harde schijven zijn nu allemaal watergekoeld, maar nu erger ik me nog aan die wirwar van kabels. Daarom wil ik alle kabels meshen zoals ik hier gezien heb http://www.systemcooling....News&file=article&sid=199

Alle benodigdspullen heb ik inmiddels in huis, maar ik krijg die molexstekkers er met geen mogelijkheid vanaf. Heb me wezenloos gezocht op internet maar kan niet vinden hoe je die makkelijk los kunt krijgen. Elektronicazaken konden me ook niet helpen en in alle computerzaken waar ik met deze vraag kwam werd ik zowat voor gek verklaard.

Ik maak nu gebruik van rounded cables, ik zit alleen nog met de kabel van mijn Soundblaster Audigy 2 Platinum die loopt van de geluidskaart naar het controlpanel, maar voorzover ik weet is hier geen rounded cable voor te verkrijgen, of weet iemand een andere oplossing. Misschien stom maar ik erger me aan die ene kabel die niet rounded is.

Verwijderd

Op de site die je geeft staat dit plaatje: :)
Afbeeldingslocatie: http://www.systemcooling.com/images/reviews/Misc/PSwiring/image_009.jpg

Die geeft naar mijn mening duidelijk aan hoe te werk te gaan: je duwt ze er gewoon uit. :)
There are times when you have to bend the small lock barbs out slightly so the terminal will lock in the plug. A lighted magnifier helps there. When using a round molex terminal release tool, sometimes pushing the wire into the connector gets the tension off the lock barbs and helps it release easier.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2003 15:17 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

de molex connectoren hebben zeg maar 2 weerhaakjes.
die haakjes met een smalle schroevendraaier naar binnen duwen en je zou de pinnetjes er zou uit moeten kunnen drukken.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-11 21:32

Turkish

zhé germans

Je druk gewoon met twee naaldjes oid de weerhaakjes naar binnen en je kan ze er gewoon uittrekken, dit geldt voor de molex stekkers.

ATX kan je het beste nietjes voor gebruiken en zo losmaken en er uit trekken ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• waterkoud
  • Niet online
Ja, maar dat gereedschap heb ik dus niet. Had deze foto's uitgeprint en meegenomen toen ik verschillende zaken in de omgeving ben afgegaan, maar niemand kon mij zeggen welk gereedschap dit was. En nee je kunt die pinnetjes er niet gewoon doorduwen, dan gaan ze dus kapot en krijg je de boel niet meer in elkaar. Als je goed naar die pinnetjes kijkt zie je dat aan twee kanten het metaal een beetje naar buiten staat en deze pinnetjes dus niet zomaar eruit gedrukt kunnen worden. Heb al vanalles geprobeerd, bijvoorbeeld met een pincet, maar die past dus er weer niet in.

Verwijderd

Ik heb mijn kabels laatst gemeshed.
Aan weerszijden van de mannelijke pinnetjes zitten twee 'weerhaakjes'. Als je deze richting pinnetje duwt kun je het pinnetje er daarna uithalen. Door de weerhaakjes weer uit te vouwen en dan het pinnetje terug te duwen zit alles weer vast in de molex.
De vrouwelijke pinnetjes hebben ook een soortgelijk systeem, moet je alleen een wat kleinere schroevendraaier o.i.d. voor hebben (omdat dat pinnetje van zichzelf wat groter is).
Wel opletten trouwens dat de pinnetjes echt goed vastzitten voor je de stroom er weer op zet (anders zou het je je hd kunnen kosten)

• waterkoud
  • Niet online
Ik zal het nog eens proberen met naalden, paperclip was al te dik.

• waterkoud
  • Niet online
Dank je Mojo_PowaH

Verwijderd

Misschien moet je niet te voorzichtig doen? Ze hoeven niet kapot, maar enigzins doorduwen werkt voor mij vaak prima. Dat gereedschap heb je niet echt nodig, zoals niekje_ zegt, doet een schroevendraaier vaak wonderen. :)

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-11 09:22

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Met een mini-schroevendraaier (of iets anders) de weerhaakjes een klein stukje induwen, pinnetje uit de stekker trekken, kabel meshen, met de schroevendraaier de weerhaakjes weer naar buiten buigen en de stekkers er weer op zetten (let op dat je de pinnetjes niet omdraait, dat stelt je hardware niet op prijs - ja ik spreek uit ervaring :X)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• waterkoud
  • Niet online
Bedankt voor alle reakties, ik ga vanavond nog eens aan de slag. De pinnetjes komen zeker weer op de goede plaats terug, ik heb me goed voorbereid en alle kabels worden gemerkt en dan met een schema erbij kan er eigenlijk niks mis gaan.

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Damn nu ik de dingen zie die je meot doen om te meshen heb ik er nog weinig zin in.

Voor mij iets teveel risico.

Verwijderd

StrifeNL wat is dat nou voor een non-tweaker-mentaliteit? Je hebt een watergekoeld systeem, dat is nog moelijker dan het meshen van kabels :) Dus bestel die mesh nou maar en vermaak je ff een middagje met je voeding, je mesh en je passer (zo heb ik het iig gedaan :P )

Verwijderd

Sjonge jonge: al ruim 500 handige en minder handige Harrys gingen je voor met meshen. Als je de slag te pakken hebt is het zo gepiept.

• waterkoud
  • Niet online
Ben nog niet klaar met het meshen, maar kan zeggen dat ik nu halverwege ben. Met de kleinste schroevendraaier die ik heb en een naald krijg ik de boel nu wel los en dat is het lastige gedeelte, want in elkaar is echt eenvoudig. Het resultaat is ook zeker alle moeite waard moet ik zeggen. Helaas heb ik komend weekend pas weer tijd om verder te gaan. Als het meshen klaar is kan ik na gaan denken over hoe de window in mijn sidepanel eruit moet gaan zien. Maar eens wat proefontwerpen gaan maken op papier.

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
ik doe het zelf "ghetto" style met een paperclip, maar een fijne platte schroevendraaier is ideaal voor dit klusje. voor het terugbuigen use ik een exacto hobbymesje (ja daar heb ik wel geld voor)
waar je het ook mee doet, het gaat om de 2 weerhaakjes... als je die los kan krijgen, is geen voeding meer veilig :P

Mn 3D printer blogje..

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 22:23:
StrifeNL wat is dat nou voor een non-tweaker-mentaliteit? Je hebt een watergekoeld systeem, dat is nog moelijker dan het meshen van kabels :) Dus bestel die mesh nou maar en vermaak je ff een middagje met je voeding, je mesh en je passer (zo heb ik het iig gedaan :P )
Hmm ik dnek dat ik maar eerst ga oefenen op zo'n splittertje :D

Ik heb geen zin om die stekkers te fucken door dat meshen.

Al zou zo'n uv reactive green mesh er wel heel leuk uit zien ^^

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:44

kazz1980

Goh... Ik hier?

Ik heb de voeding stekker gewoon verwijderd met een pincet. gaat prima!

Je moet die weerhaakjes induwen (hoeft niet eens gelijktijdig! want als je ze induwt blijven ze ingeduwd staan!). Ik heb dat dus gedaan met de punt van een pincet, maar elk ander stevig dun metalen voorwerp zal ook wel werken!
Aan het draadje trekken en de stekker flipt eruit.
Na het meshen wel eerst alle weerhaakjes met een mesje oid weer terug buigen en dr weer inklikken.
Niet echt moeilijk. je moet het alleen even doorhebben!

Let trouwens wel op dat je goed bijhoudt welke kleuren draad waar moeten!! (fotootje van maken ofzo, en zorgen dat je het dan niet precies in spiegelbeeld doet!!!)

[ Voor 10% gewijzigd door kazz1980 op 02-12-2003 08:49 ]

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

• ooge
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-10-2022
je kan je voedingskabels ook rounden met behulp van isolatietape zoals ik op de onderstaande foto heb gedaan:
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/esdejong/pc-1.jpg
ziet er opzich ook wel netjes uit toch? foto is trouwens een beetje wazig omdat er een vingerafdruk op de lens van me digicam zat

en dat speciaale stukje geredschap is volgens mij niet veel bijzonders gewoon zo'n compact setje met allerlij pinnetjes

• Dennizz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07 21:33

Dennizz

pc-70 mod in progress!

vage methode mischien, maar met een dopje van een goedkope passer, welke het potlood puntje vasthield kon ik perfect alle 5/0/0/12 volt stekkertjes losmaken

hoop dat je er wat aan heb ;)

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-10 09:20

Silentpuma

To much mind...

Heb nog een tip: sloop een oude antenne en gebruik die ervoor. Werkt perfect hier! :)

Use the Search Luke...

• waterkoud
  • Niet online
Bedankt voor alle tips, het is goed gelukt. Kom helaas wat cable mesh en krimpkous te kort om nu alles af te maken. Morgen maar even gaan halen en dan hoop ik van het weekend helemaal klaar te zijn met alle kabels, zodat ik me kan gooien op het ontwerp van mijn window in mijn sidepanel van mijn kast.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-11 22:24

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Krijgen we ook nog een paar foto's te zien? Ik hoor het woord meshen nu wel vaak vallen maar is dat het gewoon 'rounden' van voedingskabels, of heb je er speciaal spul voor, (dat zal ook wel, oplichtend, uv enzo) ?

Wat wordt het netste, en zijn er ook bijzondere manieren? Als je er krimpkous omheen doet, smelt je die dan ook? Neem ik aan van wel, of heb je gewoon hele strakke krimpkous als tube eromheen? Transparante krimpkous lijkt me hier erg mooi voor, het wikkelen van metaaldraad eromheen lijkt me ook wel stoer -dat kan ook zonder ze los te halen- maar zal misschien met geleiding weer niet kunnen, of juist de stroomtoevoer verstoren?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• waterkoud
  • Niet online
Dark Blue als je op de link klikt op de post waarmee ik deze topic begin kun je zien hoe dat meshen eruit ziet. Ik gebruik gewoon zwarte cable mesh en zwarte krimpkous. Die krimpkous verwarm ik gewoon heel even met een hete luchtblazer (verfstripper) , maar dat hoeft ook maar heel kort. Als ik alles af heb zal ik eens kijken of ik wat foto's kan maken en posten. Ik weet dat er ook cable mesh bestaat die oplicht onder UV licht, maar daar is in Nederland niet makkelijk aan te komen.

Afbeeldingslocatie: http://www.systemcooling.com/images/reviews/Misc/PSwiring/image_025.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.systemcooling.com/images/reviews/Misc/PSwiring/image_004.jpg

Hier heb je een link van cable sleeve die oplicht
http://www.frozencpu.com/...eeves/mp=menu_search.html

Verrekt nu zie ik daar ook een universal molex pin remover :) ach het is met een beetje prutsen ook gelukt, denk dat het meer aan mijn ogen ligt dat het niet wilde lukken in het begin.

[ Voor 40% gewijzigd door waterkoud op 02-12-2003 20:47 ]

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-11 07:19

t!mP

is inflatie gevoelig

ik doe het ook gewoon met een kleine schroevendraaier, alleen die p4 stekker is irri > tis wel gelukt met verbogen nietjes. me atx was gelukkig std al gemeshed:d
Pagina: 1