Toon posts:

in powerpresentatie linken naar mpg bestand

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dus in een Powerpoint presentatie een hyperlink naar een mpg'je waar een dus een bepaald stukje van moet worden afgespeeld.

soort van start stop command , maar hoe doe ik dat precies.
gezocht op google. gezocht op tweakers. kan het allemaal NET niet vinden.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:21

breinonline

Are you afraid to be known?

Waarom wil je een hyperlink? Je kan in ppt gewoon een mpeg laten starten, al dan niet door een klik op de muis. Is dat niet doelmatiger?
Als ik in ppt XP een hyperlink maar naar een online filmje of op mijn harddisk dan geeft ie de melding dat hij het bestand niet kan openen, ik betwijfel of dit dus kan.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Het probleem is dus dat je niet het hele filmpje maar een stuk wilt afspelen als ik het goed begrijp?

Als je een player hebt die ook SMIL aankan(realplayer, en misschien windows media player ok wel) kun je er voor kiezen om een smil file te schrijven die aangeeft welk stuk er gespeeld moet worden. Vervolgens kun je vanaf powerpoint linken naar die smilfile.

Zo'n smilfile is een soort script en zal er dan ongeveer als volgt uitzien:

code:
1
2
3
4
5
6
7
<smil>
   <head>
   </head>
   <body>
      <video src="jouwmpegje.mpg" begin-clip="10s" end-clip="20s"/>
   </body>
</smil>

dit speelt filmpje jouwmpegje.mpg af van de 10e tot de 20e seconde van het filmpje.

Verwijderd

Topicstarter
ok. maar ik wil dus van een 1 uur durende mpg verwijzen naar een stukje van een paar minuten. ik weet dat je met een commando dat kan doen (volgens mij dus in een hyperlink) maar hoe?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 15:21:
ok. maar ik wil dus van een 1 uur durende mpg verwijzen naar een stukje van een paar minuten. ik weet dat je met een commando dat kan doen (volgens mij dus in een hyperlink) maar hoe?
dan weet ik het niet. Ik kan je bovenstaande manier aanraden :)
is gewoon een kwestie van even een scriptfiletje eromheen bouwen, en kijken of je player smil ondersteund(realplayer ondersteund het zeker)

Verwijderd

Topicstarter
http://testurl.asf?start=0:17:46.787&end=0:22:53.393

bedoelde eigenlijk zoiets/
maar of dat ook gaat werken in powerpoint ga ik nu proberen
Pagina: 1