MSI TV@nywhere : VHS ? :-(

Pagina: 1
Acties:

• cloink
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-08 04:22
Heb net - in een wat impulsieve bui |:( - een TV-kaart gekocht, een MSI TV@nywhere Master nl.

FM radio doet het prima en ook wanneer ik de coax insteek, krijg ik prima kabeltelevisie op de PC, maar het was eigenlijk net het enige waarvoor ik hem echt gekocht had wat niet werkt: de video-input. 8)7

Dit gebeurt via een SCART (video) -> S-video + stereo jack (PC) kabel. (apart bijgekocht, maar misschien verkeerd?) Hoewel het op de kabel zelf andersom staat (S-video + stereo jack -> SCART), maar ik neem aan dat zo'n kabel bidirectioneel is? :?

Anyway, wanneer ik in het bijgeleverde programma de input op S-Video zet, krijg ik een mooi blauw scherm, niet meteen wat ik wou :(

Hullep ! :'(

Chris.

[ Voor 6% gewijzigd door cloink op 01-12-2003 14:55 ]

• Alaksandus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-08 10:02

Alaksandus

Vae puto deus fio

Normaal betekend dit dat er signaal is, maar dat er geen beelden over verstuurd worden. Kan het misschien niet zo zijn dat er een instelling op composite staat oid?

Als een god in Nijmegen.

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:54
SCART is *niet* bi-directioneel, staat geloof ik ook in de VB-FAQ
ik zal eens kijken...

hier dus, in de TV-out FAQ: Alles goed aangesloten, maar ik krijg helemaal geen beeld

[ Voor 46% gewijzigd door OnTracK op 01-12-2003 15:01 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• RikY
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-03 16:57
cloink schreef op 01 december 2003 @ 14:54:
Hoewel het op de kabel zelf andersom staat (S-video + stereo jack -> SCART), maar ik neem aan dat zo'n kabel bidirectioneel is? :?
Die kabel is niet bi-directioneel, tenzij er een schakelaartje opzit. In dat geval het schakelaartje even omzetten.

• cloink
OnTracK schreef op 01 december 2003 @ 15:01:
SCART is *niet* bi-directioneel, staat geloof ik ook in de VB-FAQ
ik zal eens kijken...
Grmbl, je hebt gelijk... |:(

Op die kabel (of toch op de verpakking) stond weldegelijk S-Video -> SCART en niet andersom. :/

Op zoek naar een ander kabeltje dus... Maar waar en welk precies (ben idd. een rookie) ? (België) :?

Alvast bedankt !

[ Voor 5% gewijzigd door cloink op 01-12-2003 15:17 ]

• cloink
OK, nog wat rondgevraagd en blijkt dus dat SCART -> S-Video gewoonweg nooit kan werken... 8)7

Dus dan wordt het SCART -> Composite Video. Maar nu weet ik nog steeds niet welk kabeltje precies ik daar nu voor nodig heb (beeld+stereo geluid?). |:(

Er moet toch iemand zijn met zo'n setup? VHS -> TV-card? :?

• Alaksandus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-08 10:02

Alaksandus

Vae puto deus fio

Zoals hierboven ook al aangegeven staat: een scart met TV/Audio uit. Zijn gewoon verkrijgbaar en eventueel met schakelaar zodat je hem ook kunt gebruiken als in.

Als een god in Nijmegen.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:39
cloink schreef op 02 december 2003 @ 09:58:
OK, nog wat rondgevraagd en blijkt dus dat SCART -> S-Video gewoonweg nooit kan werken... 8)7

Dus dan wordt het SCART -> Composite Video. Maar nu weet ik nog steeds niet welk kabeltje precies ik daar nu voor nodig heb (beeld+stereo geluid?). |:(

Er moet toch iemand zijn met zo'n setup? VHS -> TV-card? :?
Waarom zou SCART -> S-Video nooit kunnen werken en composite wel? :?

offtopic:
Waar zit je ergen in belgie? :)

• cloink
Deze dus?

http://www1.nl.conrad.com...D5353E10000000A010251.JPG

Maar dan met een extra stukje om L/R jack -> stereo jack te verkrijgen? Zoiets?

http://www.mcsnet.nl/media/Ac-010.jpg

We gaan er nog geraken zo ! :*)

EDIT: ha, omdat iemand me zei dat SCART -> S-video enkel gaat als die SCART ook effectief S-video signaal uitstuurt (wat niet zo is)

[ Voor 25% gewijzigd door cloink op 02-12-2003 10:18 . Reden: eneuh, ik zit nog een dikke maand in Leuven en omstreken ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:23

voodooless

Sound is no voodoo!

SCART naar SVIDEO werkt meestal wel op een videorecorder. Vaak zijn het de TV's die niet goed met SVIDEO kunnen omgaan en daarom doet composite het ook altijd als "backup".

Ik heb zelf een scart blokje, met SVIDEO, Composite en Stereo, en met een schakelaartje. Met het schakelaartje kan ik dan de richting aangeveren: naar de SCART, of van de SCART. Maar zo'n kabel als jij liet zien werkt natuurlijk ook (mits het echte SCART -> Compostite is, en niet anders om ! )

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-02 00:29

Koenzie

Never leave, just go

:S je hebt dus gewoon de foute kabel gekocht.... even omruilen en je probleem in opgelost
Scart ---> S-video werkt wel gewoon hoor. Heb ik hier ook

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

• cloink
OK, werkt nu prima. ;)

Heb even zowat alle kabeltjes die ik in huis had bij elkaar gegooid en nu is de setup dus:

1 x SCART -> Composiet (video)
1 x L/R audio jack -> Phone (sound)

De beeldkwaliteit is niet om over naar huis te schrijven, maargoed, het volstaat. :/

Bedankt aan iedereen die me geholpen heeft ! _/-\o_

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:14

WhiteDog

met zwarte hond

cloink schreef op 03 december 2003 @ 13:07:
OK, werkt nu prima. ;)

Heb even zowat alle kabeltjes die ik in huis had bij elkaar gegooid en nu is de setup dus:

1 x SCART -> Composiet (video)
1 x L/R audio jack -> Phone (sound)

De beeldkwaliteit is niet om over naar huis te schrijven, maargoed, het volstaat. :/

Bedankt aan iedereen die me geholpen heeft ! _/-\o_
Probeer ook is met DScaler (www.dscaler.org), heb je in ieder geval degelijke software :P
Pagina: 1