Problemen met nieuwe hdd

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008

• naps
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
Hallo,

Ik heb al beetje lopen zoeken via de search en op google, maar ik vond niet echt veel want ik weet niet zo goed waar ik naar moet zoeken.. :( Dus mischien dat jullie raad weten met mijn probleem :)

Ik heb sindskort een 2e harde schijf in mijn pc gezet, maar nu wil windows ongeveer 1 van de 3 keer niet opstarten. Ipv van windows krijg ik zwart beeld en dat blijft zo, en dan reset ik en dan werkt windows het meestal weer.. Ook vind windows heel vaak de partities op mijn 2e hardeschijf niet! |:( wat aardig irritant is omdat mijn spellen daarop staan :(. Voor het plaatsen van die 2e hdd werkte alles perfect.. Waar zou dit aan kunnen liggen? In bios staat alles goed! Nieuwe hdd staat ingesteld op primary slave en de oude hdd met windows erop als primary master.. weet iemand waar dit aan kan liggen? :?

Alvast bedankt _/-\o_

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-03 13:31

Turkish

zhé germans

Wat voor voeding heb je? Zitten de kabels allemaal wel goed vast? Brakke IDE kabel?

m.a.w. geef wat meer info wat je hebt gedaan om het op te lossen, aangezien ik je pc niet kan zien ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02-2025
Wat is de rest van je systeem, het kan van alles zijn maar dan moeten we wel weten wat je hebt :)

Verwijderd

Ben bang dat je harde schijf terminaal is, heb er ook zo al 2 gehad de afgelopen tijd, waren beiden IBM's.
Ik hoop dat je nog garantie hebt.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je hoeft niet alleen maar te searchen. Er is nog altijd de FAQ :)

In de FAQ van Processors, Mobo's & Geheugen kun je de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter vinden met daarin praktisch elk denkbaar tip met betrekking tot hangen en opstartproblemen :)

In de FAQ van dit subforum kun je onder het kopje "Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?" tips vinden om de gezondheidstoestand van je harddisk te beoordelen :)

• naps
de kabels zitten alemaal goed vast, bios vind hem ook altijd.. en wat voor voeding heb ik :S als sla je me dood zou het niet weten :) verder heb ik een ecs k7s5a moederboord. AMD Duron 1200 mhz, cd-rom speler, cd writer, ati radeon 9600 pro. En de dikke deur wat bedoel je met "harde schijf terminal is" ? en wat ik alemaal geprobeerd heb, erm beetje gekloot met bios, verder zou ik niet weten wat ik zou kunne proberen :S Is mijn harde schijf kapot dan? want dan moet ik heb snel terugsturen (binne 2 dage) dus moet het ff snel weten :) ohjah en de jumper van mijn 2e hdd staat goed..

[ Voor 35% gewijzigd door naps op 01-12-2003 15:05 ]

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

naps schreef op 01 december 2003 @ 15:02:
en wat voor voeding heb ik :S als sla je me dood zou het niet weten :)
Je bent toch een Tweaker? Je kent jouw eigen PC toch wel? :/
en wat ik alemaal geprobeerd heb, erm beetje gekloot met bios, verder zou ik niet weten wat ik zou kunne proberen :S Is mijn harde schijf kapot dan? want dan moet ik heb snel terugsturen (binne 2 dage) dus moet het ff snel weten :)
Nou, lees de genoemde FAQ-stukken eens snel door :)

[ Voor 39% gewijzigd door BalusC op 01-12-2003 15:06 ]

Verwijderd

Ik bedoel met terminaal, dat hij misschien aan het doodgaan is.
Ik heb 2 ibm 40gig hd's verloren begon ook met de ene keer wel doen de andere keer niet, ook maakte ze beiden voor ze stierven rare geluiden piepjes en tikjes.

Off topic, dit betekende voor mij dat ik nooit geen IBM hd meer zal kopen.

• Sperenvanger
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-03 23:25
de kabels zitten alemaal goed vast, bios vind hem ook altijd.. en wat voor voeding heb ik :S als sla je me dood zou het niet weten :) verder heb ik een ecs k7s5a moederboord. AMD Duron 1200 mhz, cd-rom speler, cd writer, ati radeon 9600 pro. En de dikke deur wat bedoel je met "harde schijf terminal is" ? en wat ik alemaal geprobeerd heb, erm beetje gekloot met bios, verder zou ik niet weten wat ik zou kunne proberen :S Is mijn harde schijf kapot dan? want dan moet ik heb snel terugsturen (binne 2 dage) dus moet het ff snel weten :)
Ik zou eerst eens naar je voeding kijken. Kijk aan de zijkant of onderkant of je ergens een hoeveelheid Watt ziet. Bijvoorbeeld 300 Watt. Het kan namelijk best zo zijn dat je voeding die ene harde schijf net niet meer aan kan, of dat de harde schijf gewoon kapot is. Andere kabel ook al geprobeerd?

• naps
BalusC schreef op 01 december 2003 @ 15:05:
[...]
Je bent toch een Tweaker? Je kent jouw eigen PC toch wel? :/
erm nou.. voeding zat bij mn kast dus hoe zou ik moeten weten wat voor voeding ik heb :+ en die faq staat nix in waar ik wat aan heb :S alle kabels enz etc zitten goed!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-03 13:31

Turkish

zhé germans

de kabels zitten alemaal goed vast, bios vind hem ook altijd.. en wat voor voeding heb ik :S als sla je me dood zou het niet weten :) verder heb ik een ecs k7s5a moederboord. AMD Duron 1200 mhz, cd-rom speler, cd writer, ati radeon 9600 pro. En de dikke deur wat bedoel je met "harde schijf terminal is" ? en wat ik alemaal geprobeerd heb, erm beetje gekloot met bios, verder zou ik niet weten wat ik zou kunne proberen :S Is mijn harde schijf kapot dan? want dan moet ik heb snel terugsturen (binne 2 dage) dus moet het ff snel weten :) ohjah en de jumper van mijn 2e hdd staat goed..
Terminaal == stervende ;)

Dat kan je testen door een programmaatje te downloaden en daar je schijf mee te testen. Als hij dan fouten geeft dan is hij waarschijnlijk kapot

offtopic:
Hou eens op met die MSN smilies

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• naps
Turkish schreef op 01 december 2003 @ 15:08:
[...]

Terminaal == stervende ;)

Dat kan je testen door een programmaatje te downloaden en daar je schijf mee te testen. Als hij dan fouten geeft dan is hij waarschijnlijk kapot

offtopic:
Hou eens op met die MSN smilies
welk programmatje? :+

• naps
SilverMaster schreef op 01 december 2003 @ 15:07:
[...]

Ik zou eerst eens naar je voeding kijken. Kijk aan de zijkant of onderkant of je ergens een hoeveelheid Watt ziet. Bijvoorbeeld 300 Watt. Het kan namelijk best zo zijn dat je voeding die ene harde schijf net niet meer aan kan, of dat de harde schijf gewoon kapot is. Andere kabel ook al geprobeerd?
erm als windows eenmaal is opgestart en hij heeft hdd gevonde, blijft hij ook werken.. dus dat lijkt me niet dan, ofwel?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

naps schreef op 01 december 2003 @ 15:07:
[...]
erm nou.. voeding zat bij mn kast dus hoe zou ik moeten weten wat voor voeding ik heb :+ en die faq staat nix in waar ik wat aan heb :S alle kabels enz etc zitten goed!
OK, je zit hier goed verkeerd op GoT. Als je totaal geen moeite wil nemen om de voedingspecs even na te gaan en de FAQ's te raadplegen (waar die programmaatjes dus staan!), dan nemen wij ook geen moeite om jou verder te helpen.

Probeer het eens op forums die meer bij jouw niveau passen: beginnersweb.nl, iksnaphetniet.nl, computeridee.nl, helpmij.nl, etcetera.

[ Voor 28% gewijzigd door BalusC op 01-12-2003 15:12 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.