Toon posts:

[XP]Users pictogrammen niet laten verplaatsen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand toevallig het volgende?

Ik ben hier wat nieuwe XP-machine's aan het uitrollen voor in het netwerk en daar wil ik op instellen dat het gebruikers niet is toegestaan om hun pictogrammen lukraak over het hele scherm te plaatsen.
(Het moet dus afgelopen zijn dat mensen hun pictogrammen in een hartvorm of andere artistieke vormen op hun bureaublad plaatsen, zodat je je rotzoekt naar bv de netwerkomgeving.... :( )

Ben dus op zoek naar een optie die het automatisch schikken instelt en het voor gebruikers onmogelijk maakt het uit te zetten of dat bij elke herstart de pictogrammen gewoon weer als vanouds staan.
Ik had gehoopt iets in het register of policyeditor te vinden, maar zelfs via google kan ik er geen antwoord op vinden.

Iemand?
(Als het even kan s.v.p. een oplossing zonder extra software installatie)

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
"mandatory profiles" is de term die je zoekt.

Firmpete on Aerie Peak

Verwijderd

Topicstarter
Thanx! Dat is het! :)

Verwijderd

Topicstarter
Te vroeg gejuicht... :o

Mandatory profiles wordt te lastig omdat er geen 2 desktops hetzelfde zijn.
Iedereen mag z'n eigen snelkoppelingen plaatsen alleen moeten ze wel netjes automatisch geschikt zijn, zodat ze niet over het hele bureaublad staan.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Volgens mij (je moet het wel even testen op een test systeem) - wordt die info opgeslagen in:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Streams\Desktop

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk het niet, in de map Desktop zitten de waardes: TaskbarWinXP, Toolbars en Upgrade (die laatste heb ik nog wel even van 1 naar 0 veranderd, maar dat deed niks)

Verwijderd

Kijk eens of dit helpt (WinTidy 2):
http://www.pcmag.com/article2/0,4149,367,00.asp

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het programma proberen, bedankt.

Ik vind het toch heel vreemd dat het vastzetten van pictogrammen niet gewoon in het register te doen is.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En wat als je AutoArrange aanzet en vervolgens met een desktop policy veranderingen aan de desktop disabled?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb het gevonden. :)
Voor wie ook eens met deze vraag komt te zitten, je moet een nieuwe DWORD waarde aan de registry toevoegen:

Key:[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer]
Value Name: NoSaveSettings
Data Type: REG_DWORD
Data:(0 = disabled, 1 = enabled)

Dus op 1 zetten om wijzigingen aan de desktop niet te saven.
Er is waarschijnlijk een herstart nodig.

Bedankt voor het meedenken. :)

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-05 12:27
Met die optie wordt er GEEN EEN instelling bewaard. Als je je achtergrond wijzigt bv., wordt deze ook niet opgeslagen.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• bertje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-01 14:21
TRON schreef op 02 december 2003 @ 12:59:
Met die optie wordt er GEEN EEN instelling bewaard. Als je je achtergrond wijzigt bv., wordt deze ook niet opgeslagen.
das waarschijnlijk ook niet de bedoeling ;)
Pagina: 1