Logitech Desktop Comfort

Pagina: 1
Acties:

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Ik heb een paar weken voor een klant een computer afgeleverd met daarbij als toetsenbord en muis de logitech cordless desktop comfort. Alleen het is met dit setje tot nu toe niks dan ellende geweest. Het zit als volgt:
Als ik usb stekker er in stop van de receiver werkt het allebei niet. Als ik het doe als ik in windows ben dan werkt het goed. Dan restart ik werkt het ook nog steeds. Als ik de computer uit gedaan heb en daarna weer aan dan moet ik weer de stekker er uit halen en er opnieuw in doen. Ik heb dit geprobeerd met de drivers van logitech en de drivers van windows. Volgende combinatie geprobeerd:
Gewoon alle ps2 stekkers aan sluiten. Dan het gewoon te werken. Maar als ik dan het toetsenbord een toets in druk dan stoppen ze allebei. Gevolg reset knop, want nix reageert meer. Als ik usb en ps2 er in stop, dan werkt het ook niet naar behoren. Ik heb volgens mij wel alle combinaties geprobeert. Zelf denk ik niet dat het setje stuk is, want het werkt op alle mogelijke manieren bij het opstarten, dus kan gewoon in bios komen en dergelijke. Maar als je windows xp boot screen ziet, dan zie je wat lampjes gaan knipperen op de receiver en daarna werkt het niet meer. Ik heb ook heel de handleiding gelezen en op de manier geprobeert zoals het daar beschreven staat, maar dat werkt ook niet .

De specs van het systeem:

Amd Athlon XP 2600+
Asus a7v8x-x
512 mb ram
Boxen: Creative inspire 2.1 2400 zwart (voor mayb storing of zo) Dit moet ik nog proberen of het een storing is
Monitor: 15" iiyama tft (weet de versie niet meer) (Idem als boven met storing mayb)

Ik weet dus niet meer wat ik moet proberen. En het is niet echt handig om steeds stekkers te verwisselen of de pc dag en nacht aan te laten staan voor mijn klant.
Iemand idee?

Ik heb bij de search gekeken, maar hier was wel een topic over, maar daar was het ook niet opgelost en die was van 2002, beetje grote kick dus. En de rest van de topics ben ik niets mee opgeschoten.

[ Voor 7% gewijzigd door Mister I op 01-12-2003 14:38 . Reden: iets vergeten ]

• FL!PNEUS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

Heb je ze wel geconnect? Dus op het ontvangertje op connect klikken dan de connect knop van het toetsenbord indrukken; daarna op het ontvangertje op connect klikken en dan op de muis de connect knop indrukken. Ik heb er ook een beetje mee moeten kloten in het begin (vooral toen ik het aansloot op mijn Mac), maar sindsdien draait het als een zonnetje.

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

• Mister I
  • Niet online
FL!PNEUS schreef op 01 december 2003 @ 16:07:
Heb je ze wel geconnect? Dus op het ontvangertje op connect klikken dan de connect knop van het toetsenbord indrukken; daarna op het ontvangertje op connect klikken en dan op de muis de connect knop indrukken. Ik heb er ook een beetje mee moeten kloten in het begin (vooral toen ik het aansloot op mijn Mac), maar sindsdien draait het als een zonnetje.
Ja, dat was aan het begin ook wel zo toen heeft het ff gedraait. Maar hij is paar weken geleden naar lanparty gegaan en sinds dien werkt het niet meer. Ik kan me nu helemaal verrot drukken op die connect knopjes op het toetsenbord en muis en receiver.

• Mister I
  • Niet online
Schop

• Mister I
  • Niet online
Ik doe nog maar een klein schopje, mayb is het nu drukker

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

je mag niet binnen 24 uur kicken.

zijn er andere stoorzenders in de buurt?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Mister I
  • Niet online
athlonkmf schreef op 02 december 2003 @ 20:53:
je mag niet binnen 24 uur kicken.

zijn er andere stoorzenders in de buurt?
Ja sorry. Zoals wat bedoel je? Monitor of speakers of zo?

• Mister I
  • Niet online
Jammer, maar ik doe maar weer een schop. Het wordt bijna een flying kick :+

• La_Pazz
  • Laatst online: 10-05 15:14
Met de Logitech MX Cordless Desktop had ik ook zo'n probleem: met de PS2 aangesloten deed de tobo en muis het prima in bijv het blauwe aanlogscherm van XP, na het aanloggen was het at random wel doen of niet doen (muis bevroren, tobo werkt, muis wel en tobo niet en andersom). Het lijkt wel of het een probleem had met de xp accounts.
Uit search heb ik begrepen dat als je de logitech drivers uninstalled dan zou ie het moeten doen met de standaard xp drivers. Maar ja daar koop je zo'n set niet voor.
Daarna heb ik de ps2 plug en tobo plug eruit en alleen de usb plug erin.
Dat lijkt de oplossing. Tot heden doet ie het nou prima.

• Mister I
  • Niet online
La_Pazz schreef op 03 december 2003 @ 22:34:
Met de Logitech MX Cordless Desktop had ik ook zo'n probleem: met de PS2 aangesloten deed de tobo en muis het prima in bijv het blauwe aanlogscherm van XP, na het aanloggen was het at random wel doen of niet doen (muis bevroren, tobo werkt, muis wel en tobo niet en andersom). Het lijkt wel of het een probleem had met de xp accounts.
Uit search heb ik begrepen dat als je de logitech drivers uninstalled dan zou ie het moeten doen met de standaard xp drivers. Maar ja daar koop je zo'n set niet voor.
Daarna heb ik de ps2 plug en tobo plug eruit en alleen de usb plug erin.
Dat lijkt de oplossing. Tot heden doet ie het nou prima.
ER zijn idd meerder xp accounts, maar ik heb ook geprobeerd zonder de drivers van logitech, maar dat werkte helaas ook niet

• La_Pazz
  • Laatst online: 10-05 15:14
Mister I schreef op 03 december 2003 @ 22:39:
[...]
ER zijn idd meerder xp accounts, maar ik heb ook geprobeerd zonder de drivers van logitech, maar dat werkte helaas ook niet
En wat als je enkel en alleen de USB plug gebruikt, dus GEEN PS2 muis en PS2 tobo plug?
Ik begreep uit je opening post dat je usb EN ps2 erin hebt gestopt. Het is OF ps2 pluggen OF alleen usb.

• Mister I
  • Niet online
La_Pazz schreef op 03 december 2003 @ 22:42:
[...]

En wat als je enkel en alleen de USB plug gebruikt, dus GEEN PS2 muis en PS2 tobo plug?
Ik begreep uit je opening post dat je usb EN ps2 erin hebt gestopt. Het is OF ps2 pluggen OF alleen usb.
Als ik alleen de usb plug gebruik dan doet alleen het toetsenbord het. En als ik de usb plug er in stop als windows compleet gestart is dan vindt ie nieuw spul. En dan werkt het ook goed, ook als de computer gereset is dan werkt het, maar als hij uit geweest is dan kan ik weer opnieuw beginnen.

• Mister I
  • Niet online
Jammer zeg, maar dit topic komt niet op gang, weer een schop

• Sciatic
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Sciatic

Hear me roar!

Ik heb deze problemen ook sinds ik mijn Asus a7n8x mobo heb. ik heb het een enkele keer bij windows inloggen, en heb het altijd bij de windows setup. Op mijn vorige MSI KT3 mainboard heb ik nooit problemen gehad...

http://texturizer.net/firebird/

• Mister I
  • Niet online
Sciatic schreef op 05 december 2003 @ 19:24:
Ik heb deze problemen ook sinds ik mijn Asus a7n8x mobo heb. ik heb het een enkele keer bij windows inloggen, en heb het altijd bij de windows setup. Op mijn vorige MSI KT3 mainboard heb ik nooit problemen gehad...
Je zegt dat je het nu af en toe hebt, in welke config draai je nu dan?

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-05 20:19

Pogostokje

* twiet *

En wat nu als je gewoon eens in dos opstart en daar dingen gaat proberen? Dan kan je meteen alle driver problemen en account problemen van windows uitsluiten.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• phizzie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-04 20:04

phizzie

always look on the bright side

Ik wil me inderdaad aansluiten bij de vorige persoon, start het eens in DOS op met een opstartdiskette, ik kan me namelijk voorstellen dat het een probleem is van het moederbord. Heb je al gekeken bij de website van Logitech over dit probleem met dit moederbord? Ook bij de fabrikant van het mobo moet hier wellicht iets over te vinden zijn.

Wat ik dan ook zou aanraden is een bios update, en kijken naar de instellingen van de bios. Het kan zijn dat daar niet instaat dat ie met een bootsequence zoekt naar USB apparaten. Die poorten zijn dan niet actief totdat windows gestart wordt.

Verder heb je gemeld dat het 'setje' naar een lanparty is geweest. Weet je wel zeker dat er niet een glas cola overheen gegaan is, of nog beter: heeft hij wel dezelfde receiver mee naar huis genomen? Klinkt misschien onwaarschijnlijk, maar is een mogelijkheid.

Het allerbelangrijkste voor draadloze setjes van Logitech, heb ik gemerkt, zijn de connecties. Als die eenmaal goed zijn, verliest hij deze niet. Misschien om er zeker van te zijn dat het de juiste apparaten zijn die zijn aangesloten, moet je even de connecties versleutelen / encryptie aanzetten.

Succes!

aw snap, was dat het alweer?

• Sciatic
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Sciatic

Hear me roar!

Mister I schreef op 06 december 2003 @ 09:45:
[...]

Je zegt dat je het nu af en toe hebt, in welke config draai je nu dan?
Ik draai nu met een A7N8X Deluxe Rev2 mainboard met Uberbios 1007. Met een MSI KT3 Ultra ARU mainboard heb ik dit probleem nooit gehad.

Deze poblemen bij windows inloggen lijken gewoon random te zijn, gebeurt ongeveer 1 keer per 5 reboots, maar bij de windows setup heb ik dit probleem iedere keer.

Heb je dat keyboard al eens op een andere PC getest?

http://texturizer.net/firebird/

• Mister I
  • Niet online
Ok. Ik ga idd ff kijken voor een update van het bios en in dos proberen. Bij de lanparty is er niks over heen geweest en hij was de enige met dit setje.

• Mister I
  • Niet online
Hier ben ik weer.
Ik zit op dit moment weer bij de klant en het probleem doet zich nog steeds voor.
Ik heb het volgende gecontroleerd:
Stoorzenders verwijderd.
In veilige modus opgestart en daar werkt alles gewoon goed en het blijft ook werken.
Het probleem is gewoon. Ik kan als ik het via usb doe gewoon alles doen dus ook opnieuw opstarten. Zelfs dan werkt het gewoon. Maar als de computer uit is geweest dan werkt het niet meer. Ik kan in dos en in veilige modus wel alles gewoon bedienen. En als je het bootscreen van windows xp ziet dan zie je de receiver een beetje met de ledjes knipperen en vanaf dan is het ontvangst signaal weg denkt windows, want de receiver zegt gewoon dat alles goed is aangesloten.
Als ik dan in het inlogscherm ben voor alle gebruikers werkt het niet meer. En als ik de usb stekekr er uit haal en dan er opnieuw instop dan werkt alles weer perfect.
Ik weet bijna zeker dat het geen hardware probleem is, omdat het in de veilige modus wel gewoon perfect werkt. Dus ook zal het niet aan de bios versie liggen.
Allle software van Logitech heb ik weggegooid en ze draaien nu gewoon op de standaard windows drivers.
Ik heb ook net in msconfig alles uitgezet, met laden en alleen de drivers laden en dan blijf ik dit probleem houden. Ik weet niet meer wat ik kan proberen.

• Mister I
  • Niet online
niemand?

• Mister I
  • Niet online
Echt niemand?? ;(

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-04 11:46
Mogelijk helpt deze update:

http://support.microsoft....kbid=822603&product=winxp

Bij mij loste hij wel wat problemen met USB op...

• Mister I
  • Niet online
Dirk J schreef op 03 februari 2004 @ 22:08:

Ik zal van de week even weer naar die klant toe gaan, omdat te proberen. thnx

• Mister I
  • Niet online
Dirk J schreef op 03 februari 2004 @ 22:08:

Het werkt!
Ik heb servicepack 1 geinstallt en deze update en daarna werkte het
Thnx allemaal
Pagina: 1