Toon posts:

Probleem Linksys BEFW11S4...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met m'n Linksys BEFW11S4. Hij disconnect om de 4 á 5 minuten met IRC & MSN. Ik heb verschillende topics gelezen, maar niemand had echt een antwoord hiervoor. Ook heb ik zelfs met de Linksys support gebeld en die hadden niet echt een oplossing hiervoor. Ze zeiden dat ik wel de goeie firmware had namelijk de : 1.44.3z, Feb 12 2003.

Ik heb verschillende firmwares gehad, maar die hebben dit allemaal nog steeds. Ik heb ook lopen spelen met de MTU, maar dit maakt ook nix uit...

Help anyone? :? :X

• dr.nld
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 14:13:
Ik heb een probleem met m'n Linksys BEFW11S4. Hij disconnect om de 4 á 5 minuten met IRC & MSN. Ik heb verschillende topics gelezen, maar niemand had echt een antwoord hiervoor. Ook heb ik zelfs met de Linksys support gebeld en die hadden niet echt een oplossing hiervoor. Ze zeiden dat ik wel de goeie firmware had namelijk de : 1.44.3z, Feb 12 2003.
Wat zijn precies je specificaties, hangt er een PCMCIA Wifi kaartje aan of een Intel 2100b? of iets anders?

Geeft het alleen problemen bij de wireless verbinding of ook bij de wired verbinding? wat meer info graag...

Don't Dream it, Be it! | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD 2019

Verwijderd

Topicstarter
dr.nld schreef op 01 december 2003 @ 14:43:
[...]

Wat zijn precies je specificaties, hangt er een PCMCIA Wifi kaartje aan of een Intel 2100b? of iets anders?

Geeft het alleen problemen bij de wireless verbinding of ook bij de wired verbinding? wat meer info graag...
Ik heb zowel als bij Wired als Wireless dit probleem. Ik heb een Intel 2100B jah, maar daar moet het niet aan liggen imo... Mijn verbinding loopt via een Zyxel Prestige 651-R, icm met Demon.

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem? :?

Verwijderd

Topicstarter
***KICK***

Het blijft irritant dat disconnecten :( ....

• Breaker
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 19:43
Kleine kick

Ik ben sinds gisteren ook de eigenaar van een BEFW11S4 (Versie 4) en ik zit met de zelfde problemen.

Ik had firmware versie 1.45.7 en ik heb nu 1.50 allebei de zelfde problemen.

Op GoT search heb ik niets kunnen vinden, wel soortgelijke problemen maar geen oplossingen. Ook op google geen oplossingen gevonden

Ook ik heb dit zowel met de utp verbindingen als met de wifi verbindingen

Info die waarschijnlijk niet van toepassing is:

Demon/BBNed ADSL met een Copperjet 610 modem.

UTP: Shuttle SN41G2 met onboard 100Mbit
WiFi: Dell Axim X5 Standard, Linksys WCF12-EU Compact Flash Wifi kaart

• Joeroenho
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Even een schopje, ben benieuwd of iemand hier al een oplossing voor heeft.

Ik heb nagenoeg hetzelfde probleem.
Ik heb een Alcatel Speedtouch Home, die ik getweaked heb en waarop ik het SIP_SPOOF script van bruring.com op los heb gelaten.

Dit werkt allemaal prima, mijn Linksys BEFW11S4 router krijgt mijn externe IP-adres, het alcatel modem regelt de verbinding.

Echter, van zowel IRC als MSN wordt de verbinding verbroken na een minuut of 5 a 10. Ik kan wel direct weer verbinding maken.

Iemand enig idee wat ik hieraan zou kunnen doen? Dit is namelijk niet echt ideaal...

Amateurcoureur en fervent banktukker

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 21:51
Ik heb zelf een befw11s4 v2 met nog wat oudere firmware (kan niet kijken wel want zit op me stage) deze logt in op me Alcatel adsl moden eerste versie pots via VPN, via utp heb ik dat probleem niet met wireless nog niet geprobeert maar die verbinding is wel stabiel

• Joeroenho
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
*subtiel schopje*

Probleem is nog steeds niet opgelost.
Iemand dezelfde configuratie of iets dat er op lijkt die me misschien een tip kan geven?

Amateurcoureur en fervent banktukker

Verwijderd

Ik heb een befw11s4 versie 2 en had een alcatel speedtouch home (een van de eerste, maar wel met alle laatste firmware's en niet gehacked) en had een adsl abbo bij xs4all, ik heb een jaar lang connectie problemen gehad tussen de router en speedtouch ook na diverse firmware up en downgrades.
Nu ben ik recentelijk overgestapt op Demon en kreeg hier een nieuw adsl modem bij en deze heb ik aangesloten op de befw11s4 en dit werkt al maanden probleemloos, niet 1 disconnect gehad met alles wat ik doe.... wellicht dat de combi speedtoch/ BEF problemen geeft....

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Topic is al wat ouder, maar ach, ook problemen met de versie 4 van dit ding.

Mijn ingewikkelde setup in mn LAN:

@home -> PC 192.168.0.2 <--> LAN <--> server 192.168.0.4 / 192.168.1.1 <--> LAN/WLAN 192.168.1.100-200

AP heeft IP 192.168.1.3, WAN is niet aangesloten. Het ding routeert dus helemaal niets, het bridget de WLAN interface gewoon met de 4 LAN poorten, waar mijn servers voor de rest zorgen qua routing en NAT.

Als ik helemaal nix met dat AP doe, is er niets aan de hand. ding werkt als switch gewoon zonder problemen. Ga ik er echter gewoon wat muziek mee streamen en wat IRC'en via de WLAN verbinding van dat ding, gaat dat ding na anderhalf uur gewoon vastlopen. Ik lig er nu een meter vanaf, dus ik kan gewoon de stekker eruittrekken en weer verder gaan waar ik gebleven was. Echter denk ik dat dit komende zomer als ik buiten ga zitten een probleem gaat worden, mag ik steeds naar mn slaapkamer stormen om mn AP een powercycle te geven.

Wat ik heb geprobeerd:
- firmware updaten naar 1.50.10, staat duidelijk in de changelog dat mijn probleem verholpen zou zijn, NOT dus, hing net weer op :(
- google gebruikt, kwam in een forum terecht met stuk of 100 man hetzelfde, ook geen oplossing.

Client is een laptop met een Linksys WPC11 ver3 PCMCIA kaartje. OS is linux, firmware is antiek 1.4.2, maar daar zou een AP niet van over de zeik mogen gaan. Overigens is dit hetzelfde kaartje die een jaar geleden niet met een linksys WAP11 wou samenwerken, ding zag toen gewoon geen netwerk.

schijnt dat anderen hier ook last van hebben: Linksys BEFW11S4 Problemen

[ Voor 6% gewijzigd door _JGC_ op 17-02-2004 22:38 ]

Verwijderd

Had het zelfde probleem. Kreeg de tip om web encryption uit te zetten. Sindsdien nergens meer last van

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Heb het probleem opgelost: heb dat ding zowel met WAN als LAN in mn netwerk vastgehangen. Als je dat kreng niet als router gebruikt, loopt ie vast.
Pagina: 1