Ik heb een panasonic DVD speler die sinds kort een brom/ ruis heeft in de rechterspeaker van mijn stereo. Het ligt niet aan de versterker. Kan dit komen door een vuile lens van de laser? Weet iemand waar het anders aan kan liggen? Heb dvd's en cd's geprobeerd. DVD speler is optisch op versterker aangesloten maar coaxiaal geeft zelfde probleem.
Ruis komt niet door een vieze lens. De informatie op de CD/DVD is digitaal.
Mogelijk is er iets kapot gegaan in de versterker of de speler. Het hoeft enkel maar een kleine dingetje te zijn dat de ruis veroorzaakt.
Als je de mogelijkheid hebt om een externe bron aan te sluiten dan zou je kunnen kijken of het in het CD/DVD gedeelte zit of dat het in de versterker zit.
Als je nog garantie hebt, dan is teruggaan naar de winkel misschien de meeste makkelijke optie.
Mogelijk is er iets kapot gegaan in de versterker of de speler. Het hoeft enkel maar een kleine dingetje te zijn dat de ruis veroorzaakt.
Als je de mogelijkheid hebt om een externe bron aan te sluiten dan zou je kunnen kijken of het in het CD/DVD gedeelte zit of dat het in de versterker zit.
Als je nog garantie hebt, dan is teruggaan naar de winkel misschien de meeste makkelijke optie.
Senile! Senile Oekaki
Ik heb m al op een andere versterker aangesloten en deze geeft dezelfde klacht. Garantie is reeds verlopen......
Welk onderdeel zou kapot kunnen zijn?
Welk onderdeel zou kapot kunnen zijn?
Het is vreemd dat je je zooi optisch hebt aangeloten en toch nog ruis krijgt op een kanaal. De AC3 data van de DVD wordt direct doorgegeven aan de SPDIF, dus als daar ruis in zit zou ik zeggen wat de ruis dan ook in de DVD zit... Is het bij alle DVD's zo of alleen bij eentje? Aangezien dit waarschijnlijk allemaal gebeurt op een van de chips en volledig digitaal ben ik bang dat je weinig kans op reparatie hebt. Heb je wel een analoge 5.1 uitgang? Kijk eens of je daar ook ruis hebt.
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?