Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag binnen gekregen. Nog niet echt mee kunnen spelen, maar hieronder vast een eerste indruk....

Eerste indruk
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/heleen/joybee/03.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/heleen/joybee/04.jpg
Het is een beetje een walkman-achtige MP3-speler, met het formaat van een GameboyAdvance-spel, enkel ietsje (niet veel) dikker. We hebben het hier dus over één van de kleinste spelers momenteel op de markt (57 x 38 x 11,5 mm). Hij is net zo dik als een AAA-batterij.
De speler is van aluminium (geborsteld) gemaakt. Het geheel geeft een solide indruk. Voelt lekker koud aan.

Inhoud doos
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/heleen/joybee/01.jpg
* meeneem-vakantietas
* riemtasje
* nek-koord
* oplader
* oordopjes met volume-regeling
* USB-aansluitkabel

Data-transfer
De speler is plug-and-pray onder win2000/XP. Dus gewoon via USB 1.1 aansluiten op de computer en dan wordt er een schijfletter aan toegekend. Nu kan je via de verkenner de bestanden heen-en-weer kopiëren.
Ook wordt er QMusic meegeleverd. Met dit softwarepakket kan je, behalve muziek heen-en-weer kopiëren, playlists maken.
Het wegschrijven van bestanden op de speler gaat met 650 Kb/s. Het terugzetten op de PC gaat met 900 Kb/s.

Afspelen van muziek
De bediening doet denken aan een discman. Je kan alleen spoelen in een nummer en één nummer vooruit of achteruit. Het is dus niet mogelijk om verschillende mappen te maken om doorheen te bladeren. Ik ervaar dit echter niet als gemis, omdat de speler slechts 256 MB kan bevatten, en het geheugen is niet uitbreidbaar.
Als je de speler aanzet, dan (als je op play drukt) begint 'ie met spelen aan het begin van het nummer waar 'ie mee bezig was toen je hem uitzette.

Geluid
De meegeleverde oordopjes klinken redelijk, echter deze zien er niet uit. Het gedeelte (pijpje) dat uit je oor steekt is enorm lang. Ze zitten echter wel redelijk lekker. Ik schat ze in als van het kaliber van de MX300. Mijn voorkeur gaat uit naar mijn huidige Sony oordopjes MDR-ED228. Je kan het geluid aanpassen mbv. 7 EQ-voorkeuzes. Het harder en zachter zetten, gaat via het menu. Er zitten dus geen aparte volume knopjes op. Daardoor is de (in de bijgeleverde oordopjes) volumeregeling wel handig, alleen waarom zijn die dopjes nou zo lelijk?!?

Radio
Er zit ook een radio op dit spelertje. De ontvangst is heel goed. Er kunnen geen voorkeuzezenders worden vastgelegd, maar persoonlijk luister ik toch naar slechts één zender.

Instellingen
Dit is een apparaat om muziek mee af te spelen. Er kan verder dan ook weinig mee 'gespeeld' worden. Veel meer dan het instellen van het contrast van het display zit er dan ook niet in.

Opnemen
Er kan alleen worden opgenomen met de ingebouwde microfoon of van de ingebouwde FM-radio. Een line-in is afwezig. Het opnemen gebeurt in .WAV formaat, en dan nog met hele lage (slechte) settings: mono 8bit.

Batterij
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/heleen/joybee/02.jpg
De Joybee 120 heeft een ingebouwde LiIon batterij. Het volledig opladen duurt zo'n 4,5 uur en daarmee kan die dan 15 uur afspelen. Deze accu kan ongeveer 1000 keer worden opgeladen. Zelf luister ik zo'n 7 uur per week, dus laad ik hem eens in de 2 weken op. Dat komt dan neer op ongeveer 25 keer per jaar. Dat betekent dat de accu in mijn situatie zo'n 40 jaar mee moet gaan. Ik vermoed dat ik over 3 a 4 jaar toch wel weer een nieuwe speler wil, dus die accu is (in mijn geval) dik in orde.

Meer info
Meer info is te vinden op http://www.benq.nl/Products/mp3player/index.cfm?product=359. Daar kan je ook de handleiding downloaden.

Specificaties - BenQ Joybee 120
Flash drive capacity64MB, 128MB and 256 MB
USB specificatieUSB 1.1
Ondersteunde Digital Audio formaatMPEG Audio Layer-3 (MP3)
WMA
Ondersteunde MP3 Bit-rate32Kbps ~ 256Kbps CBR or VBR
Lees/Schrijf snelheidLezen 900KB - Schrijven 650KB
BatterijLiIon Typical 450mAh 3.6V
Speeltijd batterij15 uur
StroomverbuikMP3 afspelen: 100 mW
WMA afspelen: 115 mW
Standby : 54 mW
Maximale output5,0 mW x 2
Afmetingen57 x 38 x 11,5 mm
Gewicht24 gr.
O.S.Microsoft 98R/98SE/2000/Me/XP
Mac OS 9.0 or above

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2003 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ck0z
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-02 16:05
Wat voor mij erg interessant is, is de prijs :)
Vind hem er namelijk erg strak uitzien :9~
Zou je ook eventueel kunnen vermelden waar je hem gekocht hebt?

PB 3.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09 06:26

nnk

Spreek uit: en en kaa

Erg mooie speler, had ik ook nog aan gedacht op het moment dat ik mijn speler ging bestellen. Enige nadeel voor mij waren de weinige specificaties die Benq mij kon geven wat betreft de signal to noise etc. Hoe is het geluid van deze speler? Heb je vergelijkingsmateriaal, ik zou het graag willen horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
j0ck0z schreef op 01 december 2003 @ 16:28:
Wat voor mij erg interessant is, is de prijs :)
Vind hem er namelijk erg strak uitzien :9~
Zou je ook eventueel kunnen vermelden waar je hem gekocht hebt?
Ik heb hem gekocht bij Zercom. Eerste bestelling bij hen, maar ze hebben een goede indruk achtergelaten. Heb donderdagmiddag besteld en vrijdagmorgen stond DHL voor de deur. Dat was dan ook het enige nadeel, want ik wist niet dat ze zo snel zouden zijn, en ik was dus niet thuis. DHL heeft geen afhaal-steun-punt in de buurt, dus moest ik wachten tot maandag (vandaag). Moest wel vooruit betalen, maar dat vind ik geen probleem.
De prijs staat in de pricewatch, enkel is 'ie wel 7 euro duurder geworden. De prijs bij Zercom schommelt de laatste tijd zo tussen de 170 en 180 euro. Zercom koopt in bij QUOTE en QUOTE levert ook aan de lokale PC-handelaren, bv Expert. Daarom verwacht ik dat 'ie eerdaags ook gewoon in de winkel ligt.
nnk schreef op 01 december 2003 @ 16:41:
Erg mooie speler, had ik ook nog aan gedacht op het moment dat ik mijn speler ging bestellen. Enige nadeel voor mij waren de weinige specificaties die Benq mij kon geven wat betreft de signal to noise etc. Hoe is het geluid van deze speler? Heb je vergelijkingsmateriaal, ik zou het graag willen horen.
BenQ is idd erg schaars met info.
Ik heb een mp3 (orig.mp3) met de speler afgespeeld en deze opgenomen via de hoofdtelefoonuitgang met de line-in van de PC. De opgenomen .WAV heb ik geconverteerd naar mp3 (kopie.mp3). Let wel de kopie is dus nadelig beinvloed door zowel het opnemen met de PC als het converteren naar mp3, maar ach het is in ieder geval een poging tot een vergelijking (denk ik zo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09 06:26

nnk

Spreek uit: en en kaa

Voor de audiofiel onder ons geen vergelijking, maar geeft toch een indicatie. Erg bedankt voor de moeite die je hierin gestoken hebt. Ik ben voor een andere speler gegaan, want ik wilde toch zeker een folder optie.

Offtopic:
Mooi nummer :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag in prijs verlaagd bij http://www.zercom.nl/tweakers. Nu voor slechts (163,- + 12,- euro verzendkosten =) 175,- euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mjah, wel erg klein inderdaat!, maar waar is de radio?
kan je een luciferdoosje gebruiken om het me vervoeren :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 december 2003 @ 22:33:
mjah, wel erg klein inderdaat!, maar waar is de radio?
kan je een luciferdoosje gebruiken om het me vervoeren :9
Er zijn verschillende luciferdoosjes, met verschillende afmetingen. Ik weet niet precies hoe groot een standaard luciferdoosje is! Laat ik zeggen dat deze speler net zo dik is als een CD-hoesje. En net zo lang is als de breedte van een pakje sportlife.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/heleen/joybee/05.jpg

radio
De radio zit gewoon ingebouwd in de speler (dus niet in het hoofdtelefoonsnoer ofzo)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2003 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07:04

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

*kick*

Ik ben van plan deze speler over een maandje ofzo te kopen, hebben er toevallig nog enkele mensen ervaringen met dit mp3 spelertje?

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-01 12:36
Best een mooie mp3 speler, maar kdenk dat ik toch maar ga voor de BenQ Joybee 150, heeft een grotere beelds scherm ;) is wel 23 euro duurder maar dat heb ik er wel voor over :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-08 19:22
Ik heb dit kleintje vandaag ook eens in m'n handen gehad, erg cool, maar ik kon geen hold-knopje vinden. Misschien is het voor de geïnteresseerden we handig om te weten of-ie wel een hold mogelijkheid heeft... (Tja, ik heb al wat anders gekocht, maar het viel me toch op...)

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07:04

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Heeft dit spelertje eigenlijk een achtergrond verlichting? kan het zo niet direct vinden of ik heb er over gelezen..., zoniet moet ik het mooie speelgoed niet hebben vrees ik.

[ Voor 29% gewijzigd door Jellabie op 12-03-2004 15:53 ]

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HOLD zit verwerkt in het menu. Deze functie heb ik echter nog nooit nodig gehad, omdat de knopjes van de speler toch nooit per ongeluk worden ingedrukt als deze in de broekzak of jaszak zit.
Ook zit er een knopje voor de achtergrondverlichting op. Als je hierop drukt dan gaat de achtergrondverlichting aan, deze gaat vanzelf weer uit na een seconde of 8. Een permanente achergrondverlichting zit er dus NIET op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GeaR
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 16:37:
HOLD zit verwerkt in het menu. Deze functie heb ik echter nog nooit nodig gehad, omdat de knopjes van de speler toch nooit per ongeluk worden ingedrukt als deze in de broekzak of jaszak zit.
Ook zit er een knopje voor de achtergrondverlichting op. Als je hierop drukt dan gaat de achtergrondverlichting aan, deze gaat vanzelf weer uit na een seconde of 8. Een permanente achergrondverlichting zit er dus NIET op.
Das balen :(

Ik zit trouwens te twijfelen tussen deze en de 150. De 150 kan ook .txt files lezen en ondersteund lyrics...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil me eigen nergens mee bemoeien hoor maar dat ding heeft wel een hele lage maximale output van 2x 5 mW dit zal de kwaliteit van het geluid dat je hoort niet ten goede komen denk ik.
Pagina: 1