Toon posts:

kopie van netwerk shares

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nieuw server met win 2003 in het netwerk gegooied. Alles goed geconfigureerd. Alles werkt prima behalve.....

Elke gebruiker moet in een bepaalde map zijn. Deze heb ik duz een drive gegeven. Bijv de map test staat onder drive t.
Maar nu beginnen de machientjes met win 98 en lager opeens al die drives 10x te kopieeren waardoor ik opeens de map test 10x heb met verschillende drive nummers.

h:test
i:test
j:test
k:test

^^^^ zo duz

Verwijderd

En nu :?

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 13:48:
Nieuw server met win 2003 in het netwerk gegooied. Alles goed geconfigureerd. Alles werkt prima behalve.....

Elke gebruiker moet in een bepaalde map zijn. Deze heb ik duz een drive gegeven. Bijv de map test staat onder drive t.
Maar nu beginnen de machientjes met win 98 en lager opeens al die drives 10x te kopieeren waardoor ik opeens de map test 10x heb met verschillende drive nummers.

h:test
i:test
j:test
k:test

^^^^ zo duz
ik neem aan dat je een een script gebruikt, klopt die script wel?

en hoezo elke user moet in een andere map zijn? waar? moet er een icoonje in deze computer bij komen staan? of bedoel je bij netwerkomgeving.?

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

Verwijderd

Topicstarter
hoe los ik dit op :S:(

de drives verwijderen helpt niet want dan komen ze weer terug :s

\\alke-server

\alke.ver
\alke.ink
\alke.pro
\alke.man

^deze mappen staan gedeelt op het netwerk. *Met file server en gewoon properties sharing*. De rechten zijn ook allemaal toegewezen zodat iedereen de juiste toegang heeft.
Toen ben ik de shares als networkdrive aan gaan maken. Lukte allemaal goed. Maar toen begonnen de win 98 en 95 machientjes de drives die ze hadden te kopieeren. Onder andere drive letters :s hoe los ik dit op

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2003 13:55 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zou het kunnen zijn dat je iets doet als:

NET USE * \\Server\Test

Hiermee laat je Windows zelf de letter toekennen - omdat je dit meerdere keren uitvoert krijg je dus meerdere keren die letter.

Iig - geef eventjes iets meer informatie - hiermee kunnen we moeilijk een advies geven.

Verwijderd

Topicstarter
\\alke-server

\alke.ver
\alke.ink
\alke.pro
\alke.man

^deze mappen staan gedeelt op het netwerk. *Met file server en gewoon properties sharing*. De rechten zijn ook allemaal toegewezen zodat iedereen de juiste toegang heeft.
Toen ben ik de shares als networkdrive aan gaan maken. Lukte allemaal goed. Maar toen begonnen de win 98 en 95 machientjes de drives die ze hadden te kopieeren. Onder andere drive letters :s hoe los ik dit op

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:08

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

BEgin eerst maar eens met je login script te quoten.
Toon verder zelf ook eens inzet, ik vind je topic aan de zeer magere kant. Tevens moet je 3 keer lezen voordat je uberhaupt snapt wat je beodelt :?

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
ok misschien helpt dit dan......want een log in script heeft er helemaal niks mee te maken

http://members.lycos.nl/Zword/noep/test.jpg

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:28
Nou, dat helpt niet veel.

Die dingen zullen er niet zomaar komen, dus je doet inderdaad iets met een loginscript of je maakt die verbindingen op een andere manier.

Verwijderd

Topicstarter
hoezo zou het dan aan m'n login script liggen leg is uit ??

Verwijderd

Post dat ding gewoon. Laatste keer dat we erom vragen.

Verwijderd

Topicstarter
er draait er geen ffs :'(

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

als je een via een script een netwerk drive mapt bv:

net use * \\server\share /persistant

dan zou ik dat /persistant switch eens weghalen .. want dat is je oorzaak.

Meerdere keren dezelfde share is het gevolg

_/-\o_ }) O-) |:(

[ Voor 2% gewijzigd door vso op 02-12-2003 08:24 . Reden: leesbaar ]

Tja vanalles

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:22

Stewie!

Keen must die!

Andere vraag: hoe heb je die netwerk mappings aangemaakt??

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

Pagina: 1