Toon posts:

Overklokken boven FSB 800

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ben dus een volledige noob wat betreft overklokken.
Ik las de FAQ en weet nu dat bij een intel pentium (in mijn geval de 2.8 met FSB 800) je de multiplier niet kan overklokken maar wel de FSB.
Als ik het doe, dan leer ik wel hoe via de FAQ, maar na doorlezen van de nota zit ik toch nog met een vraag.

Ik heb binnenkort volgend moederbord : AOPEN AX4SPE-N (INTEL 865PE) - P4-SOCKET 478/FSB800.
Als ik nu de 2.8 wil overklokken naar bvb 3.0 of 3.2 (las ook dat dit moet kunnen met standaard cpu cooler), moet ik dan de FSB in BIOS geleidelijk verhogen naar waarden hoger dan 800 ?
En zo ja, hoe zie ik dan wanneer ik eigenlijk aan de snelheid 3.0 kom want het lijkt me erop dat je enkel een waarde zoals bvb 2.8 @ 900 FSB kan bekomen.

Of zie ik dit verkeerd. Let op voor mij is dit voor het ogenblik allemaal theorie.
Ik hou me wel in om zomaar de beginnen klooien zonder voorkennis.

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02-2025
Ten eerste is je fsb geen 800, maar 200 (x4 maakt dan 800 :) ) en ten tweede, waarom vraag je dat niet in je andere topic of nog beter kijk eens in de betreffende faq, want dat wordt daar allemaal prachtig uitgelegt.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Als ik nu de 2.8 wil overklokken naar bvb 3.0 of 3.2 (las ook dat dit moet kunnen met standaard cpu cooler), moet ik dan de FSB in BIOS geleidelijk verhogen naar waarden hoger dan 800 ?
Je CPU heeft een FSB van 200MHz Quadpumped (zie ook de FAQ van Processors, Mobo's & Geheugen onder "Wat is de FSB?" ;) ). Die verhoog je dus in stapjes boven 200MHz totdat je systeem instabiel is oid. Dit staat echt wel in de FAQ uitgelegd.
En zo ja, hoe zie ik dan wanneer ik eigenlijk aan de snelheid 3.0 kom want het lijkt me erop dat je enkel een waarde zoals bvb 2.8 @ 900 FSB kan bekomen.
Dat zie je wel in de opstartscherm :) Anders kun je het gewoon in je hoofd uitrekenen of met de rekenmachine danwel enkele CPU-detectietooltjes, zoals WCPUID, etc. Tevens is dit allemaal basiskennis.

Lees gewoon rustig de hele DOC FAQ door en begin er gewoon aan. Je blaast je PC heus niet op als je het met beleid doet ;)

/basic

[ Voor 4% gewijzigd door BalusC op 01-12-2003 13:38 ]

Dit topic is gesloten.