slimline cd-rom 50 pin ->ide 40 pin

Pagina: 1
Acties:

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:12

dodo79

witte dikke tonnie

Topicstarter
titel zegt het al.

ik zoek een schema van een 50 pin laptop cd-rom connector naar een standaard 40 pin ide connector en uiteraard de voeding erbij e.d..

wie kan me helpen hiermee?

omdat het kan!

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Schema's heb ik ook niet kunnen vinden want het probleem is dat de connector op de slimline cdrom te klein is om er aan te solderen.
Er bestaan gewoon standaard verloopjes, dat lijkt op het moment de enige oplossing te zijn.

Senile! Senile Oekaki

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:23
En die verloopjes, heb er zelf net 1 gehaald op de hcc, kosten wel ongeveer 5 euro. En dat is aan de hoge kant, want heb er zelf 3 euro voor betaald.

pricewatch: Verloopsetje voor inbouw laptopharddisk in PC (IDE-verloopkabel en bracket)

alleen zijn ze hier wat duurder. zie ook topics notebook hdd in pc e.d.

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Vergeet wat Jantje112 zegt. dat gaat om laptopHARDDISKs, (hoogstwaarschijnlijk) niet om cd-roms.

Maar wat voor aansluiting zit er precies op je cd-rom? Ik ken alleen een aansluiting van +/- 2cm breed, maar die is zo klein dat ik nooit de drang heb gehad om de pennetjes te tellen.

Of is het een aansluiting zoals je op je (3,5") harddisk tegen zou komen, maar dan ietsjes kleiner (ong 5 cm) en female ipv male? dezelfde als die je op je 2,5" laptophdd tegenkomt?

www.myelectronics.nl heeft convertortjes voor het eerste type. het tweede type (voor harddisks) zul je bij elke computerzaak kunnen halen voor een paar euro (soms zelfs gratis).

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

• dodo79

dodo79

witte dikke tonnie

Topicstarter
het gaat hier idd niet om een hd convertor, die zijn er maar genoeg te vinden op google en in onze search.

het gaat om een slimline cd-rom naar ide convertor.

de connector op de cd-rom is inderdaad maar iets van 2 cm dik.
ik heb er al een verloop bordje voor, maar die verloopt hem naar een scsi 50 pin aansluiting.

mijn plan was dus om deze connector eruit te halen en daarop gewoon een ide kabel te zetten.

een verloop ziet er als volgt uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.baber.com/baber/gifs/accessories/new_slimlinecd2ide.jpg

de onderste aansluiting heb ik al op de print, dus op die print wil ik de ide kabel vastzetten.

vandaar dus de vraag naar een schema, zodat ik weet welk draadje waar hoort :)

[ Voor 7% gewijzigd door dodo79 op 03-12-2003 20:52 ]

omdat het kan!

• dodo79

dodo79

witte dikke tonnie

Topicstarter
schop omhoog, iemand nog een oplossing??

omdat het kan!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

dodo79 schreef op 03 december 2003 @ 20:50:
vandaar dus de vraag naar een schema, zodat ik weet welk draadje waar hoort :)
Je wilt dus een pinout-schema van de 50pins connector onderaan op die pic :?

• dodo79

dodo79

witte dikke tonnie

Topicstarter
BalusC schreef op 09 december 2003 @ 21:55:
[...]
Je wilt dus een pinout-schema van de 50pins connector onderaan op die pic :?
jij bent mijn vriend :), jij snapt em.

inderdaad dat is wat ik zoek :)

omdat het kan!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

www.technick.net » Pinouts » Harddrives B)

• dodo79

dodo79

witte dikke tonnie

Topicstarter
wtf???, hoe vind jij dat nou zo snel.
ik heb echt daaagen zitten zoeken op google de search hier op got en andere vage zoekmachines, en jij hebt em in 5 minuten gevonden.

wel toppie hoor, tnx
hier heb ik wel wat aan :)

omdat het kan!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik ken die site van jaren geleden (zie mijn site » tweaks » cool isa mod) ;) Verder staan wel meer van dit soort sites in de FAQ van CME dacht ik :)
Pagina: 1