Welk netwerk kan ik het beste kiezen

Pagina: 1
Acties:

• Dashinuke
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-06 15:22
Ik heb nu nog @home, waarmee ik internet via een hub over 2 pcs verdeeld heb

ik krijg binnekort demon 8 mbit, en nu wil ik een netwerk, waarmee ik kan regelen hoeveel internet de andere pc krijgt.

1) ik dacht zelf aan om de modem op mijn pc aan te sluiten, en via mijn pc weer een kabel naar de andere pc, waarmee ik dan een limiet dmv bandwidth-controller kan instellen... aangezien die door kazaa veel internet wegvreet, en dat wil ik knijpen.

Maar ik krijg van vrienden toch verschillende gedachte over deze opzet. mijn pc zou slecht gaan lopen, ik zou packet loss krijgen ed.

2) de switch vervangen door een router of its dergelijks, waarmee ik de bandbreedte kan verdelen. maar aangezien ik me voorheen 2x verkeerd heb laten informeren, en ik dus nu nog een hub en een switch thuis heb liggen, terwijl een router altijd al de beste keuze is geweest.

Mijn vraag: Is optie 1 inderdaad een slechte keuze, en kan ik beter voor optie 2 kiezen ? zo ja, kan ik dan met een router de bandbreedte per pc regelen, en welke router is daar het beste voor, icm Demon 8mbit adsl ?

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:45

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Waarom probeer je niet het eerst uit? Als je alle spullen al in huis hebt om de eerste situatie te creeëren zou ik gewoon eerst die doen. Dan kun je altijd nog kijken of je een router erbij moet halen.

Volgens valt het allemaal wel mee hoe slecht een server-pc omgaat met een internetverbinding als je alles goed ingesteld hebt. Vervelende is wel dat die pc altijd aan moet blijven omdat anders de andere pc niet het net op kan.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Verwijderd

Bullshit. Als jouw computer geen gemodificeerde C64 of anderzijds zwaar verouderde machine is heb je echt geen problemen met packetloss of verminderde snelheid.

Enig nadeel aan die opstelling is dat jouw machine aan moet staan als de rest van het netwerk wil kunnen internetten.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 13:10

Croga

The Unreasonable Man

Un-X-PecteD schreef op 01 december 2003 @ 13:15:
ik krijg binnekort demon 8 mbit, en nu wil ik een netwerk, waarmee ik kan regelen hoeveel internet de andere pc krijgt.
Als ik jou was zou ik eens zoeken op QoS (Quality of Service). Dit is namelijk de enige manier die je hebt om de bandbreedte naar de andere PC te beperken via een router, en er zitten nogal wat haken en ogen aan......

• Dashinuke
Ok, dat wilde ik even horen :)

btw. Ik las op een review op tweakers dat het belangrijk is dat de computers dezelfde netwerkkaarten hebben. Ik zelf heb er een onboard, en een op PCI ingestoken, en de andere pc ook een op PCI ingestoken. Ik weet zo niet uit mijn hoofd of die2 PCI netwerkkaarten dezelfde zijn, maar verder heb ik dan zowiezo 2, mischien wel 3 verschillende netwerkkaarten. Kan dit echt een probleem zijn ??

Ik vraag me dit af aangezien de revieuw best oud is, prijzen staan er nog in guldens ... :)

• Dr Nix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 12:42

Dr Nix

a.k.a. Dr. Nix

Nee, de netwerkkaarten hoeven niet van hetzelfde type te zijn. Zou het hele internet op 1 type NIC draaien :)

Een koe is en blijft een merkwaardig beest!

• Dashinuke
Ok, wederom bedankt voor de nuttige info :> _/-\o_

Verwijderd

ik zou geen 2 netwerkkaarten doen. Maar een routertje
Heb thuis 2 netwerkkaartjes en dan gedeelt internet. I net loopt door mijn pctje heen maar als mijn broertje gaat downloaden en ik zit bijvoorbeeld te gamen krijg ik een ping van 1500 :-S met een router niet :-D

Verwijderd

hmm, ja dat komt dus waarschijnlijk omdat je download vol zit, niet omdat je PC je verbinding NAT.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:08

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Croga schreef op 01 december 2003 @ 13:27:
[...]

Als ik jou was zou ik eens zoeken op QoS (Quality of Service). Dit is namelijk de enige manier die je hebt om de bandbreedte naar de andere PC te beperken via een router, en er zitten nogal wat haken en ogen aan......
Onzin, er is zelfs een FAQ link naar diverse tools die bandbreedte kunnen beperken, verkleinen e.d.

Anywa, dat van die packetloss is idd je reinste onzin.
Dus of je hangt er een router tussen die het kan (van tevoren even goed kijken of je router dat kan), of je zet je PC in als inetdeel PC met bandbreedte beperkende proggel.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Dashinuke
Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 14:10:
ik zou geen 2 netwerkkaarten doen. Maar een routertje
Heb thuis 2 netwerkkaartjes en dan gedeelt internet. I net loopt door mijn pctje heen maar als mijn broertje gaat downloaden en ik zit bijvoorbeeld te gamen krijg ik een ping van 1500 :-S met een router niet :-D
dan neem ik aan dat je geen limiet bij je broertje hebt ingestelt...
Pagina: 1