Toon posts:

[Laptop] Multimedia 2.4 Ghz draait op 900 Mhz?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een uiterst charmante Medion laptop. Ik heb het kreng gekocht bij de MediaMarkt als zijnde een Multimedia laptop, hieronder versta ik audio, video, beelbewerking, grafische toepassingen en games. Er zit zelfs een 32mb mobiele radeon in.

Ik heb et kreng een jaar en inmiddels zit de 3e keer terug sturen er aan te komen. Het probleem is nog steeds de koeling. Als ik voor 5 min een CPU load heb van rond de 100 procent gaat ie zichzelf terug klocken naar 900 Mhz. Volgens de uiterst hulpvolle :z meneer bij de Medion Helpdesk komt het door mij, immers ik draai winxp Pro (Maya vereist dit) ipv de meegeleverde infested Medion Xp Home. Het fijne apparaat gaat nu terug naar Medion en ze gaan voor 25 euro de Xp Home er weer op zetten ("had u de recovery files maar niet moeten verwijderen").

Ik heb de meneer getracht duidelijk te maken dat ik me "genomen" voel omdat bij een minimale processor load de 2.4 al naar 900 gaat, en dat ik dat niet bepaald multimedia vind. Immers UT2003 of Photoshop 7 draait niet echt florisant op 900 Mhz. :( Toen kreeg ik te horen dat dat normaal is en dat elke processor zich terug klokt als hij te lang een load heeft van 100% (zelfs een dekstop cpu), hier heb ik nog nooit van gehoord. Dell en Asus gebruiken ook dekstop processoren in hun leptops en die doen het wel goed. Het ligt aan de koeling zeg ik, volgens de hulpvolle meneer ligt het aan wat ik draai, UT2003 en AutoCAD zijn niet door Medion ondersteund (en het multimedia verhaal dan eh?)

Ik heb dus zwaar het gevoel dat ik dus met de gebakken peren zit ;( Omdat ik niks kan doen nu, ik kan geen spelletje spelen, grafische toepassingen draaien. Den laptop zullen ze niet maken, omdat het een logisch gevolg is dat de laptop warm wordt, dus terugklokt als de load te lang te hoog is, aldus de uiterst hulpvolle Medion computer deskundige.

Ik heb mij dus afgevraagd of Medion dit wel kan maken? Immers ik heb niet het beloofde vermogen van 2.4 Ghz (ja voor 5 min) en ik mag ook al geen winxp pro installeren (want dan is het mijn eigen schuld). Het kreng is verkocht als zijnde een multimedia laptop. Voor mij is het meer een SingleMedia laptop, hij dient alleen als bureau opvulling........... Iemand hier met een suggestie wat ik het beste kan doen? :|

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
het is ook zo met laptops, dat als ze op de batterij werken, ook terug gaan in cpu-clock. Intelspeed ofzo ?

kijk in je power management, en ook even in je bios.

Verwijderd

Wellicht dat je ook nog fan-instyellingen in de BIOS kunt doen. Misschien dat die nu op silence staat ipv performance (ik had laatste een Lidl laptop hier staan en die had die optie ook :))

Verwijderd

UT2003 op een laptop? Laptops zijn toch niet om te gamen, maar jah.
Hebben daar bij medion al koelpasta geprobeerd? Dat spul werkt wonderbaarlijk goed.
Het probleem bij kant en klare pc/laptops is dat de orginele configuratie altijd werkt en zodra je er iets aan gaat veranderen er problemen kunnen komen, zo ook met XP Pro. Voor medion is het makkelijk, geen orginele configuratie meer? Jah, meneer dan kunnen we niet meer zo veel doen.

Check inderdaad effe je bios en probeer eens nieuwe drivers te vinden voor het power managent en installeer die.

Verwijderd

Topicstarter
Die Bios van mij is fantastisch! ik kan er helemaal geen ruk mee, boot sequence veranderen, wachtwoordje instellen en een beetje rommelen met poorten, dat was het. Het is de meest brakke BIOS die ook ooit gezien heb.

Drivers zoeken heb geen zin omdat het allemaal B-spul is, plus dat Medion nog steed verwacht dat ik het doe met de meegeleverde drivers, als ik zeg dat ik wat anders heb geinstalleerd (catalyst drivers) doen ze ofals ik een mongool ben. Met de standaard drivers is mijn Ati M9 kaart een Radeon mobility 8500, terwijl die niet eens bestaat.......... :?

Het is gewoon een hardeware matig probleem, de koeling van het apparaat is gewoon zo efficient als een vulpen onder water. Het heeft allemaal niks met het OS of de drivers te maken, te veel CPU gebruik zorgt dat ie te warm wordt en zich terug schakelt. Ik denk dat ik zelf nog maar es wat koelpasta er op smeer, kijken wat ie doet.

Ik had eerder een beetje gehoopt dat iemand iets zinnigs kan zeggen over wat ik nu het beste kan doen ivm met garantie of het niet voldoen aan de snelheid waar hij wel onder verkocht is, simpel gezegd ben ik gewoon voorgelogen dus.

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 17:52:
Ik had eerder een beetje gehoopt dat iemand iets zinnigs kan zeggen over wat ik nu het beste kan doen ivm met garantie of het niet voldoen aan de snelheid waar hij wel onder verkocht is, simpel gezegd ben ik gewoon voorgelogen dus.
Ho-ho... we geven je wellicht wat zinnige dingen... Ik zou het gewoon hogerop zoeken, en niet een of andere helpdesk...

Schrijf een brief, zoek wat rond op andere fora's - wellicht Duitse.

Je kan mij niet wijs maken dat jij de enige bent met dit probleem. Laat wat initiatief zien.

Verwijderd

is het een p4 of een athlon xp?? die xp draait altijd op wat hij nodig heeft, ik heb een lidl ooit gehad, die had hetzelfde. zware apps, is meer processor, idle is 900 mhz ofzo. als het een intel is, zou ik het niet weten.

Verwijderd

Topicstarter
SileX schreef op 01 december 2003 @ 20:30:
[...]

Ho-ho... we geven je wellicht wat zinnige dingen... Ik zou het gewoon hogerop zoeken, en niet een of andere helpdesk...

Schrijf een brief, zoek wat rond op andere fora's - wellicht Duitse.

Je kan mij niet wijs maken dat jij de enige bent met dit probleem. Laat wat initiatief zien.
>:)

True, ik denk dat ik anders maar eens een brief schrijf ja, das een goede. En er is een vlaams forum waar Medion gebruikers gatheren. Daar zijn dus heel veel van deze klachten, en er wordt niet veel mee gedaan. Maar ik heb opzich al wel veel initiatief getoond, het is alleen zo dat de helpdesk medewerker denkt dat ik een of andere debiel ben, en met zo een figuur schiet je niks op. Dan voel je je soms wel machteloos. Maar dat van die brief is een goede, dat ga ik es proberen. Misschien ook maar es contact op nemen met Mediamarkt, die staat wel bekend om hun service.
Pagina: 1