Ik heb een uiterst charmante Medion laptop. Ik heb het kreng gekocht bij de MediaMarkt als zijnde een Multimedia laptop, hieronder versta ik audio, video, beelbewerking, grafische toepassingen en games. Er zit zelfs een 32mb mobiele radeon in.
Ik heb et kreng een jaar en inmiddels zit de 3e keer terug sturen er aan te komen. Het probleem is nog steeds de koeling. Als ik voor 5 min een CPU load heb van rond de 100 procent gaat ie zichzelf terug klocken naar 900 Mhz. Volgens de uiterst hulpvolle
meneer bij de Medion Helpdesk komt het door mij, immers ik draai winxp Pro (Maya vereist dit) ipv de meegeleverde infested Medion Xp Home. Het fijne apparaat gaat nu terug naar Medion en ze gaan voor 25 euro de Xp Home er weer op zetten ("had u de recovery files maar niet moeten verwijderen").
Ik heb de meneer getracht duidelijk te maken dat ik me "genomen" voel omdat bij een minimale processor load de 2.4 al naar 900 gaat, en dat ik dat niet bepaald multimedia vind. Immers UT2003 of Photoshop 7 draait niet echt florisant op 900 Mhz.
Toen kreeg ik te horen dat dat normaal is en dat elke processor zich terug klokt als hij te lang een load heeft van 100% (zelfs een dekstop cpu), hier heb ik nog nooit van gehoord. Dell en Asus gebruiken ook dekstop processoren in hun leptops en die doen het wel goed. Het ligt aan de koeling zeg ik, volgens de hulpvolle meneer ligt het aan wat ik draai, UT2003 en AutoCAD zijn niet door Medion ondersteund (en het multimedia verhaal dan eh?)
Ik heb dus zwaar het gevoel dat ik dus met de gebakken peren zit
Omdat ik niks kan doen nu, ik kan geen spelletje spelen, grafische toepassingen draaien. Den laptop zullen ze niet maken, omdat het een logisch gevolg is dat de laptop warm wordt, dus terugklokt als de load te lang te hoog is, aldus de uiterst hulpvolle Medion computer deskundige.
Ik heb mij dus afgevraagd of Medion dit wel kan maken? Immers ik heb niet het beloofde vermogen van 2.4 Ghz (ja voor 5 min) en ik mag ook al geen winxp pro installeren (want dan is het mijn eigen schuld). Het kreng is verkocht als zijnde een multimedia laptop. Voor mij is het meer een SingleMedia laptop, hij dient alleen als bureau opvulling........... Iemand hier met een suggestie wat ik het beste kan doen?
Ik heb et kreng een jaar en inmiddels zit de 3e keer terug sturen er aan te komen. Het probleem is nog steeds de koeling. Als ik voor 5 min een CPU load heb van rond de 100 procent gaat ie zichzelf terug klocken naar 900 Mhz. Volgens de uiterst hulpvolle
Ik heb de meneer getracht duidelijk te maken dat ik me "genomen" voel omdat bij een minimale processor load de 2.4 al naar 900 gaat, en dat ik dat niet bepaald multimedia vind. Immers UT2003 of Photoshop 7 draait niet echt florisant op 900 Mhz.
Ik heb dus zwaar het gevoel dat ik dus met de gebakken peren zit
Ik heb mij dus afgevraagd of Medion dit wel kan maken? Immers ik heb niet het beloofde vermogen van 2.4 Ghz (ja voor 5 min) en ik mag ook al geen winxp pro installeren (want dan is het mijn eigen schuld). Het kreng is verkocht als zijnde een multimedia laptop. Voor mij is het meer een SingleMedia laptop, hij dient alleen als bureau opvulling........... Iemand hier met een suggestie wat ik het beste kan doen?