[XP] gamepoort ondersteuning?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.306 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mr GAmba
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-05-2021

Mr GAmba

Ondertitel unavailable

Topicstarter
Ik heb sinds een tijdje een aldi pc gekocht maar er zit helaas geen gamepoort op. Het probleem is dat ik al een stuur joystick en gamepad heb maar allemaal met gamepoort aansluiting.

Ik weet dat er usb naar gamepoort verloop kabeltjes zijn. Dus ik naar de electroboer en gevraagd of ze zo'n ding hebben.

Maar nu vertelt hij mij dat XP bepaalde geheugen adressen gebruikt die nogmaal voor de gamepoort gebruikt worden. En dat je dus geen gamepoort onder XP kan gebruiken.

Ik geloofde dit verhaal niet helemaal maar ik kan bij google er niks van vinden. "usb gamepoort xp".
Klopt dit, of kan ik gewoon een verloop kabeltje kopen en werkt alles dan.

Stuur Microsoft Force Feedback wheel
Joystick Gravis Thunderbird
Gamepad Gravis Gamepadpro

Heeft iemand verder nog ervaring met van die verloopkabeltjes onder XP.

Mvg Gar

Signature unavailable

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

Volgens mij ziet windows niet dat het eigenlijk om een gamepoort aansluiting gaat, maar zal alleen het USB apparaat herkennen. Het verloopstukje regelt de correcte omzetting van de signalen. Het geheugenadres wat wordt toegewezen door windows zal dus voor een USB apparaat zijn, maar voor de werking van het gamepad of je joystick maakt dat niks uit.

Volgens mij moet direct via een gamepoort aansluiten (als je die had) ook nog kunnen, apparaatbeheer vindt bij mij gewoon mijn gameaansluiting op de geluidskaart. Het hele verhaal lijkt me een beetje onzin... B)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Ik heb een Logitech joystick voor een gamepoort (en win XP home), maar hij zit met een kabeltje aan de usb poort. Maar dat kabeltje zat er al bij. Toen ik het verbond met mijn stuur deed het stuur het niet.

De beste oplossing is een goedkope geluidskaart met gameport. Je hebt ze al vanaf 25 euro.

• Painxiom
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-03 13:54
Zit er op je moederbord niet nog een pin-aansluiting voor je spelpoort (als je een on-board geluidskaart hebt moet dat wel)?
Ik heb namelijk laatst voor een asus P4P800 uit een oude 486SX zo'n kabeltje getrokken deie de pinnetjes naar poort omzet...
En dat werkte perfect!
Ik kan je iig verzekeren dat het onzin is wat ze bij die electroboer zeiden...

I'm not a vegitarian because I love animals, I'm a vegitarian because I hate plants! - Jade©

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-05 20:44

DUX

blijft ook nu voor Oranje

XP kan prima omgaan met een spelpoort. Ik heb een Soundblaster Live! waarop een spelpoort zit en dat werkte gewoon met m'n Logitech Wingman Extreme Digital.

Daarnaast biedt mijn EpoX 8RDA+-moederbord ook nog een een aansluiting voor een spelpoort en ook die werkte vlekkeloos.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• Mr GAmba
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-05-2021

Mr GAmba

Ondertitel unavailable

Topicstarter
Alvast bedankt allemaal.
Iik zal is kijken of er op m'n moederbord een aansluiting zit voor een gamepoort want er zit ook een geluidskaart op.

En anders een goedkope 5.1 geluidskaart. :P

Signature unavailable

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:57
Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 16:31:
Ik heb een Logitech joystick voor een gamepoort (en win XP home), maar hij zit met een kabeltje aan de usb poort. Maar dat kabeltje zat er al bij. Toen ik het verbond met mijn stuur deed het stuur het niet.
De electronica voor aansluiting op een usb paart moet natuurlijk al wel in het apparaat zitten, een simpel verloopje werkt dus niet. Meeste van die apparaten hebben ook standaard een usb-stekker aan de kabel, met eventueel apart een verloop-kabeltje naar gameport zoals bij jouw joystick, of bijvoorbeeld naar ps2 bij een muis. Een aparaat met alleen een gameport aansluiting zul je dus niet met een simpel verloopkabeltje op usb kunnen aansluiten, daar heb je electronica voor nodig om de aansluiting te converteren.

Verwijderd

Mijn tweede hit in google op "gameport to usb" levert dit op.
http://www.joy-stick.net/reviews/other/usbadapt.htm
Het is dus WEL mogelijk

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-05 20:44

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 23:53:
Mijn tweede hit in google op "gameport to usb" levert dit op.
http://www.joy-stick.net/reviews/other/usbadapt.htm
Het is dus WEL mogelijk
Mr GAmba schreef op 01 december 2003 @ 12:44:
Ik weet dat er usb naar gamepoort verloop kabeltjes zijn.
:)

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:56
Ik heb zelf een Top Gun Joystick van Thrustmaster via een USB->Gameport (van Sitecom) converter aangesloten. Het ding werkt perfect. Dit apparaat: http://www.sitecom.nl/pro...hp?product_id=34&grp_id=1 is onder andere te koop bij bijvoorbeeld Informatique voor 15 euro (http://shop.informatique....n/iqshop.xgi?M=I&A=545515). En het is gewoon mogelijk om meerdere van die dingen te gebruiken tegelijk te gebruiken, ook onder XP.

[ Voor 4% gewijzigd door Poltergeist op 02-12-2003 00:06 ]

Verwijderd

Painxiom schreef op 01 december 2003 @ 16:39:
Zit er op je moederbord niet nog een pin-aansluiting voor je spelpoort (als je een on-board geluidskaart hebt moet dat wel)?
Ik heb namelijk laatst voor een asus P4P800 uit een oude 486SX zo'n kabeltje getrokken deie de pinnetjes naar poort omzet...
En dat werkte perfect!
Ik kan je iig verzekeren dat het onzin is wat ze bij die electroboer zeiden...
Ik heb zo'n pinnetje op mijn moederbord zitten (JGP staat er bij ) waar kan ik zon kabeltje vinden ?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2004 16:04 ]

Pagina: 1