Ik heb een ASUS P4P800 moederbord met twee ATA HDD's, een DVD brander en een Serial ATA HDD. Nu krijgt de ATA HDD's de C, D en E drive letter toegekend, de DVD brander F en de Serial ATA G. Ik wil data de Serial ATA de C schijf wordt, want deze wil ik gebruiken voor WIN XP (want de Serial ATA HDD is sneller) en dan is makkelijker als deze op C staat. Bij toevoegen of weghalen van extra HDD's op de ATA heb ik dan tenminste geen last dat de drive letter van de Serial ATA steeds verandert.
Ik heb al gezocht op dit forum en bij Microsoft en ASUS maar geen oplossing gevonden. Dit is dus niet via het WIN XP Disk Management op te lossen want dat werkt niet op de Boot schijf. In het BIOS kan ik wel een Boot order van de HDD's opgeven, maar dit heeft geen invloed op de toewijzing van de drive letters. Hij boot nu dus vanaf de G schijf en dat werkt prima. Maar ik wil binnenkort een van mijn ATA schijven RMA doen aan Maxtor en voor die tijd hoop ik een oplossing te hebben.
Ik heb al gezocht op dit forum en bij Microsoft en ASUS maar geen oplossing gevonden. Dit is dus niet via het WIN XP Disk Management op te lossen want dat werkt niet op de Boot schijf. In het BIOS kan ik wel een Boot order van de HDD's opgeven, maar dit heeft geen invloed op de toewijzing van de drive letters. Hij boot nu dus vanaf de G schijf en dat werkt prima. Maar ik wil binnenkort een van mijn ATA schijven RMA doen aan Maxtor en voor die tijd hoop ik een oplossing te hebben.