Toon posts:

Welk besturingssysteem?

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleem. Ik heb een Pentium 2 400MHz staan met 384 MB geheugen erin. Ik wil dit systeem slechts gebruiken om dvd's te branden, dus ik heb zoiets van dat een nieuw besturingssysteem niet echt nodig is. Nu twijfel ik alleen of ik wel iets van win98 of ME moet gaan draaien aangezien ik een harde schijf heb van 120GB. Is het misschien een idee om win 2000 te draaien of kan ik toch beter XP erop laten staan? Ik hoop dat jullie me in deze keuze bij kunnen staan.

tnx :)

Verwijderd

ik zou voor windows 2000 of xp gaan. XP zal misschien niet zo heel soepel draaien, maar met een kleine geheugenupgrade wel.

De reden dat ik voor 1 van die twee zou gaan is dat die NTFS ondersteunen en NTFS ondersteund weer grote bestanden. FAT ondersteund maar bestanden tot 2 gb ofzo. Ik kan me zo voorstellen dat je misschien wel eens grote files krijgt namelijk als je dvd's gaat overbranden bijvoorbeeld(de image van een dvd is al gauw meer dan 2 gb)

edit: ok, XP staat er dus op? met een NTFS filesysteem? zo ja, mooi laten staan :D
edit2: Dit topic staat in WOS dus ik neem aan dat Linux geen optie is?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2003 12:07 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 12:06:
ik zou voor windows 2000 of xp gaan. XP zal misschien niet zo heel soepel draaien, maar met een kleine geheugenupgrade wel.

De reden dat ik voor 1 van die twee zou gaan is dat die NTFS ondersteunen en NTFS ondersteund weer grote bestanden. FAT ondersteund maar bestanden tot 2 gb ofzo. Ik kan me zo voorstellen dat je misschien wel eens grote files krijgt namelijk als je dvd's gaat overbranden bijvoorbeeld(de image van een dvd is al gauw meer dan 2 gb)

edit: ok, XP staat er dus op? met een NTFS filesysteem? zo ja, mooi laten staan :D
edit2: Dit topic staat in WOS dus ik neem aan dat Linux geen optie is?
Je hebt NTFS niet echt nodig hoor, de bestanden op een DVD zijn toch meestal maar max 1 GB groot. Ben zelf nog nooit groter dan 1 GB tegengekomen en heb toch al aardig wat dvd's gebrand/gecopieerd.
De totale size van een DVD is natuurlijk wel groter (voordat ik dadelijk weer flames krijg).
Ik zou XP trouwens ook gewoon blijven gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2003 12:12 ]

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 12:11:
Je hebt NTFS niet echt nodig hoor, de bestanden op een DVD zijn toch meestal maar max 1 GB groot. Ben zelf nog nooit groter dan 1 GB tegengekomen en heb toch al aardig wat dvd's gebrand/gecopieerd.
De totale size van een DVD is natuurlijk wel groter (voordat ik dadelijk weer flames krijg).
Ik zou XP trouwens ook gewoon blijven gebruiken.
Dan heb je zeker nog nooit een film gefikt met VOB bestanden?

Alle proemn in n drek

Verwijderd

idd, fat32 ondersteunt files niet groter dan 4gb per stuk, ntfs daarintegen wel ;)

En geheugen lijkt me genoeg voor XP / 2000...

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-04 20:04
Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 12:05:
Ik zit met een probleem. Ik heb een Pentium 2 400MHz staan met 384 MB geheugen erin. Ik wil dit systeem slechts gebruiken om dvd's te branden, dus ik heb zoiets van dat een nieuw besturingssysteem niet echt nodig is. Nu twijfel ik alleen of ik wel iets van win98 of ME moet gaan draaien aangezien ik een harde schijf heb van 120GB. Is het misschien een idee om win 2000 te draaien of kan ik toch beter XP erop laten staan? Ik hoop dat jullie me in deze keuze bij kunnen staan.

tnx :)
je kan uiteraard XP laten staan.. maar ik zou voor 2k gaan... zal stuk beter draaien imo

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:40

momania

iPhone 30! Bam!

Tja, dit zal je echt zelf moeten kiezen.

Daarbij staat er een klein stukje over in de Windows Operated Systems - FAQ

Welke Windows op mijn systeem?

:)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.