[Nero] Kopieren met enkele combi-drive - error

Pagina: 1
Acties:

• Tinto
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-10-2024
Ik heb een combi-drive (DVD speler en CD writer) in een PC waarmee ik een CD probeer te kopieren. Dat doe ik met Nero 5.5.9.13. Als het goed is moet Nero zelf een image naar de HD schrijven en vervolgens vragen om een lege CD. Ik heb alle aanwijzingen uit deze handleiding gevolgd..

..het probleem is echter dat Nero niet om een lege CD vraagt. Hij probeert de image meteen naar de source CD te schrijven, met als resultaat een error.

Iemand enig idee?

N.B. De optie 'on the fly' is disabled. Verder heb ik alle opties identiek als in bovenstaande PDF handleiding.

Reporter: 'What do you think about western civilization?'
Gandhi: 'I think it would be a good idea.'

• Tinto
^^^ Iemand? Please? ^^^
Mod-break:

Doe maar geen kicks binnen 24 uur, zeker als het geen haast heeft aangezien het via die omweg wel werkt :*

[ Voor 83% gewijzigd door F_J_K op 02-12-2003 10:39 ]

Verwijderd

Je moet bij de image tab opgeven waar je de tijdelijke image op wil slaan, vergeet niet delete image after file copy aan te vinken !

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Je moet gewoon eerst in het menu "Recorder" op "Recorder kiezen" klikken, daar de image recorder selecteren. Vervolgens de originele CD kopiëren. Nero schrijft nu een image naar je harde schijf. Vervolgens kies je nu weer voor je brander in het menu "Recorder kiezen" en dan brand je vervolgens de image door in "Recorder"op "Image branden" te klikken. Volgens mij moet het zo lukken.

• Tinto
AgeOfPanic, zo lukt het inderdaad. Een andere oplossing is om een aparte CD-ROM drive erin te zetten. Maar dat zijn meer workarounds die ik altijd nog kan doen. Echter ik ben op zoek naar de oplossing van deze rare fout. Het moet toch iets heel eenvoudigs zijn..

Iemand nog ideeen?

[ Voor 4% gewijzigd door Tinto op 02-12-2003 00:41 ]

Verwijderd

Clone CD pakt dit automatisch aan zonder al te veel instellingen te hoeven doen.

Ik heb hem nog wel ergens staan als je wilt, mail me ff

Verwijderd

probeer nero 6 anders eens op update je verise.... er zitten in 5 nogal wat vage zaken...

Maar met on-the-fly uit is wel nodig, wnat anders maaktie rechtstreekse copy en das niet gewenst....

Maar anders ff kijken of de writer goed staat ingesteld en of je "uitwerpen bij voltooid" aan hebt staan....

• Tinto
Probleem neergelegd bij Nero Support.. zij adviseerden om de laatste update voor 5.5 te installeren.

Dit heb ik gedaan, maar de foutmelding blijft. Hij vraagt tegenwoordig wel of ik wil branden met de fysieke (combi)drive of de Image Recorder.

Tot nu toe geen succes dus. :/

• Tinto
De nieuwste reactie van Nero support:
First make sure you have your Nero 5 serial key to install Nero/Nero Express with. It should look like 15xx-xxxx-xxxx-xxxx-xxxx-xxx. It should be located on the inside of the Nero Jewel case, or on the back of the paper sleeve the Nero CD came in. You can also go into your Registry, and go to HKEY_LOCAL_MACHINE and under SOFTWARE_AHEAD_NERO BURNING-ROM_INFO obtain your Nero 5 serial key from here.

Then download NeroClean Tool from ftp://ftp9.nero.com/attach/Nero-CleanTool.zip to your desktop. Unzip the file and then double click on the EXE file to run. Select 'Clean All' option and then click on the 'Clean' button to Uninstall all Nero products. And then reboot your system. It will clean the registry and remove all Nero entries.

After that download and install the latest Nero 5 version from our webpage

http://www.nero.com/us/631933457317970.html
Inmiddels heb ik al een gratis versie van Roxio Easy CD Creator geinstalleerd. Die kwam bij de computer (OEM), werkt perfect. :)

Pagina: 1