XP1700+ op Epox 8KHA+ doet niets meer

Pagina: 1
Acties:

• logray
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05-2025

logray

Winning is not everything.

Topicstarter
Hallo,

ik heb afgelopen weekend wat spulletjes gekocht op de hcc die nu in deze computer zitten. Nou had ik de volgende zaken over:

Epox 8kha+ met laatste biosupdate
AMD XP1700+
2 x 256 MB Corsair PC2100DDR

Hiermee wilde ik een systeempje maken voor mijn vriendin, waarop zij dan haar scriptie kan gaan afmaken en een beetje internetten enzo. Dus ik had op de hcc ook een kast, toestenbord, muis etc etc gekocht.

Nou heb ik gisterenavond dus deze pc in elkaar gezet. Geen enkel probleem. Maar met mijn oude set heb ik wel een probleem. Hij blijft namelijk helemaal dood ! Ik ben nu zover dat ik alleen nog het moederbord op de Voeding heb zitten en de "sw-power" stekker op de juiste plek in het mobo, maar als ik de powerknop indruk gebeurd er echt helemaal niets. Zelfs geen klikje ofzo. Heb ook nog mijn oude voeding geprobeerd, maar ook hiermee geeft hij geen ene kick. Voeding komt ook totaal niet in beweging ofzo.

Het lijkt er dus een beetje op dat het moederbord dood is ofzo. Maar hij is gisterenavond prima werkend uit mijn eigen kast gekomen en qua setup (processor, geheugen, fan) is er helemaal niets aan veranderd. Hij is alleen in een nieuwe kast gegaan.

Een moeilijk dit misschien, maar wie heeft er enig idee wat er mis kan zijn, of welke tests ik nog kan doen om te kijken of ik het nog aan de praat kan krijgen ?

alvast bedankt !

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Alle 'tests' kun je in de troubleshooter die je via de FAQ en het beleid van dit subforum kunt vinden: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter :)

Test ten eerste de voeding. Aangezien deze geen kik geeft, dan zou ik daarmee beginnen. Groene draad doorlussen met de zwarte enzo dus. Zie verder de troubleshooter.