Zalman CNPS7000-Cu met speling?

Pagina: 1
Acties:

• wh-vanderpost
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 13:31
Ik heb even een vraagje over dit enorm gevaarte, afgelopen weekend op de HCC gehaald... samen met een Asus K8V Deluxe en een Athlon64 3200+ proc. en nog een aantal niet relevante maar wel nodige onderdelen :P

Ik heb dus de houder voor de originele AMD cooler met 2 schroeven van het bord gehaald en heb in de gaten waar de schroeven in zaten (deze gaten zijn dus 2 busjes die door het bord heen steken vanaf een metalen achterplaatje) de goud-kleurige busjes gedraaid die bij de Zalman koeler werden geleverd.
Hierna het super kleine tubetje koelpasta netjes verdeeld over het oppervlak van de heatspreader van de Athlon64 en heb de zware koeler erop gezet.
Netjes de schroeven om de beurt een stuk vaster gezet totdat ze niet verder konden.

Wat is nu mijn vraag, de koeler kon ik nog bewegen toen hij al helemaal vastgeschroefd zat. En met bewegen bedoel ik dan dat als ik aan de enorme waaier draaide ik hem een heel klein stukje naar links en naar rechts kon draaien..
Oftewel hij zit niet volledig strak op de processor, de pasta kwam er wel tussenuit toen ik hem erop deed.

Is dit normaal, of is dit iets om me zorgen om te gaan maken? :?

All knowledge is written

Verwijderd

MHmm, ik heb ff op de site gekeken van Zalman, en je cooler wordt maar op twee punten vast gezet zoals ik zag. Erg vaag trouwens. Maar dan kan het idd kloppen dat je wat speling hebt. Maar zit hij echt los op de socket of kan je hem gewoon heen een weer bewegen op de socket zelf?? Want als de temps goed zijn is er niet aan de hand

Verwijderd

Moet nog wel ff zeg, dat het me zo niet echt gezond lijkt zoals je het verteld. Maar dat kan veranderen als ik het in het echt zie, maar als je het niet vertrouwd zou ik een anders cooler nemen. O-)

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Mmm... zo te lezen is het maar een heeeeel klein stukje.. da's niet zo erg.. kijk.. als het nou 5 mm ofzo was dan zou het wel erg zijn...

Verder denk ik zo dat je teveel koelpasta gebruikt hebt.. niet dat hele zakje moet op hoor!

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• wh-vanderpost
Ehh.. qua beweging, ik denk dat hij ongeveer 1 minuut naar rechts en 1 minuut naar links kan bewegen, ik weet zo ff niet hoe ik het anders kan vertellen.
Dus echt heel veel is het niet. . . eigenlijk is het precies de ruimte die de schroefjes hebben in de beugel van de koeler, is het zo duidelijker??

En qua koelpasta, eehh... dat is dan toch iets té denk ik :/ Ik zag dat mini-tandpasta tubetje en d8 "dat zal wel precies genoeg zijn". Dus ja, die zit er helemaal op vrees ik |:(
Toen ik de koeler aan het vast schroeven was kwam er ook al wel wat tussenuit zetten, dat heb ik netjes weggehaald. Maar jullie zeggen dus dat het nog te veel kan zijn? Zou dat betekenen dat ik hem er weer af moet halen en het over moet doen?? Dat zou minder zijn, want ik heb dat spul natuurlijk niet meer...

All knowledge is written

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

wh-vanderpost schreef op 01 december 2003 @ 13:40:
Ehh.. qua beweging, ik denk dat hij ongeveer 1 minuut naar rechts en 1 minuut naar links kan bewegen, ik weet zo ff niet hoe ik het anders kan vertellen.
Dus echt heel veel is het niet. . . eigenlijk is het precies de ruimte die de schroefjes hebben in de beugel van de koeler, is het zo duidelijker??

En qua koelpasta, eehh... dat is dan toch iets té denk ik :/ Ik zag dat mini-tandpasta tubetje en d8 "dat zal wel precies genoeg zijn". Dus ja, die zit er helemaal op vrees ik |:(
Toen ik de koeler aan het vast schroeven was kwam er ook al wel wat tussenuit zetten, dat heb ik netjes weggehaald. Maar jullie zeggen dus dat het nog te veel kan zijn? Zou dat betekenen dat ik hem er weer af moet halen en het over moet doen?? Dat zou minder zijn, want ik heb dat spul natuurlijk niet meer...
Ja, van koelpasta moet er maar zo min mogelijk op. Je moet zelfs de core nog half kunnen zien. Het beste kan je een klein druppeltje op je core leggen en dat uitsmeren met een bankpasje of iets dergelijks. Koelpasta is puur voor het opvullen voor oneffenheden op je koelblok. En dat bewegen dat zit wel goed. Je kan beter ff kijken wat je temps zijn en dan weet je genoeg.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09-2025

swampy

Coconut + Swallow = ?

Mmm, de koeler is wat groot je, en heeft een kleine speling inderdaad :-)

Niets speciaal hoor, zodra alles goed vast zit en draait werkt alles fijn. Maar ik zie dat je dus de HELE hoeveelheid koelpasta hebt gebruikt.... * stilte *.... tja....dat heb ik eerder gezien, iemand die 2 gram pure Artic Silver 3 op zijn P4 smeerde en toen zijn koeler erop zetten..... "want zo had hij dat geleerd"

2 weken later toen hij zijn koeler wou vervangen... kwam gewoon dus zijn CPU mee!

There is no place like ::1

• overlord
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-10-2021

overlord

Fan van Mitch & Damian

wh-vanderpost schreef op 01 december 2003 @ 13:40:

Misschien niet helemaal relevant, maar dit weekend heb ik dezelfde koeler gemonteerd op een P4. Na het aanbrengen van wat Arctic Silver 5 en uitsmeren met een bankpasje heb ik de 2 schroeven in de binnenste gaatjes geschroefd.
Dit leverde niet echt veel problemen op. Nadien zat er dan ook geen speling in.
De temps in de BIOS (ca. 34 tot 36 graden) geven aan dat het wel goed zit zo.

De schroeven, overigens, heb ik zo vast gedraaid dat de bijgeleverde beugeltjes voldoen omhoog geklemd zitten in het frame op het mobo.

P4 2.8GHz, ASUS P4C800-E DLx ATI 9800SE 380/340 8 pip, 2x WD raptor 74 GB raid 0;2 x samsung 160 gb raid 0, IIyama 17"

• wh-vanderpost
overlord schreef op 01 december 2003 @ 13:50:
[...]
Misschien niet helemaal relevant, maar dit weekend heb ik dezelfde koeler gemonteerd op een P4. Na het aanbrengen van wat Arctic Silver 5 en uitsmeren met een bankpasje heb ik de 2 schroeven in de binnenste gaatjes geschroefd.
Dit leverde niet echt veel problemen op. Nadien zat er dan ook geen speling in.
De temps in de BIOS (ca. 34 tot 36 graden) geven aan dat het wel goed zit zo.

De schroeven, overigens, heb ik zo vast gedraaid dat de bijgeleverde beugeltjes voldoen omhoog geklemd zitten in het frame op het mobo.
Het vastzetten op een P4 bord + socket zit inderdaad iets anders als bij mij op het bord. Die 2 lepeltjes die bij de koeler geleverd werden had ik niet nodig bij de Athlon.
swampy schreef op 01 december 2003 @ 13:48:
Mmm, de koeler is wat groot je, en heeft een kleine speling inderdaad :-)

Niets speciaal hoor, zodra alles goed vast zit en draait werkt alles fijn. Maar ik zie dat je dus de HELE hoeveelheid koelpasta hebt gebruikt.... * stilte *.... tja....dat heb ik eerder gezien, iemand die 2 gram pure Artic Silver 3 op zijn P4 smeerde en toen zijn koeler erop zetten..... "want zo had hij dat geleerd"

2 weken later toen hij zijn koeler wou vervangen... kwam gewoon dus zijn CPU mee!
Nog even ter info voor de rest van de enorm behulpzame mensen hier _/-\o_
Ik heb de pc (misschien) gelukkig nog niet lang aan gehad, eigenlijk in totaal maar 2 minuten ofzo om te kijken of de HDD's draaide en de koeling. Hij is namelijk nog niet af in de zin van kabels wegwerken e.d.
Is dit voor mij dan mijn redding?? Want de CPU is nog niet echt heet geweest ofzo, toen ik in de bios stond iets van 35 graden.... of is het nu te laat? :'(

All knowledge is written

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:54

Exigence

dnkroz

Bedoel je met die speling "horizontale speling"? Dus dan je hem om z'n as kunt draaien? Dan is het niet erg, dat hebben alle koelers, hoe strak je ze ook aandraait, ze kunnen horizontaal (ten opzichte van het moederbord, dus parallel aan het moederbord) draaien.
wh-vanderpost schreef op 01 december 2003 @ 15:49:
Ik heb de pc (misschien) gelukkig nog niet lang aan gehad, eigenlijk in totaal maar 2 minuten ofzo om te kijken of de HDD's draaide en de koeling. Hij is namelijk nog niet af in de zin van kabels wegwerken e.d.
Is dit voor mij dan mijn redding?? Want de CPU is nog niet echt heet geweest ofzo, toen ik in de bios stond iets van 35 graden.... of is het nu te laat? :'(
Niks aan de hand :) Koelpasta plakt niet, adhesive wel, het kan nooit zo erg zijn dat je processor meekomt 8)7

[ Voor 58% gewijzigd door Exigence op 01-12-2003 15:53 ]

• Apen-nootjes
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Nee hoor.. je processor is nog niet te heet geweest.. kan wel tot een graad of 80.. 1 minuut linksom en rechtsom is niet erg..

Maar haal alstjeblieft die koeler eraf en doe er een beetje minder koelpasta tussen plz...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• wh-vanderpost
apen-nootjes schreef op 01 december 2003 @ 16:01:
Nee hoor.. je processor is nog niet te heet geweest.. kan wel tot een graad of 80.. 1 minuut linksom en rechtsom is niet erg..
He, gelukkig... wat een enorme gerust-stelling zeg 8)
Maar haal alstjeblieft die koeler eraf en doe er een beetje minder koelpasta tussen plz...
Dat moet ik zeker doen, was het niet dat ik alles er al op heb gesmeerd 8)7 Wie heeft er nog wat liggen en wil dat wel opsturen tegen de nodige vergoedingen?? :)

All knowledge is written

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

wh-vanderpost schreef op 01 december 2003 @ 15:49:
[...]

Het vastzetten op een P4 bord + socket zit inderdaad iets anders als bij mij op het bord. Die 2 lepeltjes die bij de koeler geleverd werden had ik niet nodig bij de Athlon.

[...]

Met TEVEEL spul tussen de heatsink en de processor red hij het ook nog hoor! Alleen wordt wel wat warmer, vergeet niet dat tegenwoordig cpu's zichzelf "terugzetten" in snelheid als ze te warm worden.

Een test door tomshardware laat zien dat een P4 bijvoorbeeld gewoon zichzelf zwaar terugklokt!

En de AMD..tja..daar hangt het af van de termische sensor op het moederbord!

• Syngrow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-11-2025

Syngrow

Framerate is life

Ik heb hier toevallig precies dezelfde setup staan. :)
Net even gevoelt en mijne zit muurvast. Het zou kunnen dat dat door het gebruik komt (sys draait al 3 weken). Ik denk dat je alles even opnieuw moet monteren en idd iets minder pasta moet gebruiken. (ik heb nog ruim een halve tube over ;) )
En je hebt naar mijn mening een goede keuze gemaakt qua koeler, ik kan de fanmate helemaal dicht draaien en dan nog komt de cpu niet over de 40 graden stressed. :)
Ik hoop alleen voor je dat je een betere core hebt als ik.
Mijne doet maar 2390mhz op 1.75 volt PiFast stable :(

Succes

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

• overlord
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-10-2021

overlord

Fan van Mitch & Damian

wh-vanderpost schreef op 01 december 2003 @ 16:25:
[...]
He, gelukkig... wat een enorme gerust-stelling zeg 8)

[...]
Dat moet ik zeker doen, was het niet dat ik alles er al op heb gesmeerd 8)7 Wie heeft er nog wat liggen en wil dat wel opsturen tegen de nodige vergoedingen?? :)
Daar ik zelf AS 5 gebruikt heb, kan ik je een ongebruikte tube (zalman) opsturen.
Interesse??

edit//

mail me evt. vanavond even
fcdragt@chello.nl

[ Voor 7% gewijzigd door overlord op 01-12-2003 16:57 ]

P4 2.8GHz, ASUS P4C800-E DLx ATI 9800SE 380/340 8 pip, 2x WD raptor 74 GB raid 0;2 x samsung 160 gb raid 0, IIyama 17"

• wh-vanderpost
overlord schreef op 01 december 2003 @ 16:54:
[...]
Daar ik zelf AS 5 gebruikt heb, kan ik je een ongebruikte tube (zalman) opsturen.
Interesse??
Sure! Ik stuur je wel een mailtje ;)

[ Voor 3% gewijzigd door wh-vanderpost op 01-12-2003 16:58 ]

All knowledge is written

• wh-vanderpost
SynGroW schreef op 01 december 2003 @ 16:47:
Ik heb hier toevallig precies dezelfde setup staan. :)
Net even gevoelt en mijne zit muurvast. Het zou kunnen dat dat door het gebruik komt (sys draait al 3 weken). Ik denk dat je alles even opnieuw moet monteren en idd iets minder pasta moet gebruiken. (ik heb nog ruim een halve tube over ;) )
En je hebt naar mijn mening een goede keuze gemaakt qua koeler, ik kan de fanmate helemaal dicht draaien en dan nog komt de cpu niet over de 40 graden stressed. :)
Ik hoop alleen voor je dat je een betere core hebt als ik.
Mijne doet maar 2390mhz op 1.75 volt PiFast stable :(

Succes
Eerlijk gezegd heb ik nog geen idee hoe hard hij draait... de fanmate heb ik er nog even niet tussen gedaan, hij zit nu gewoon direct op het bord. Had eigenlijk gehoopt dat het bord zelf het toerental zou kunnen regelen, maar volgens mij gaat dat niet echt lukken vanwege de (te) lage toerentallen die de Zalman draait.

Maar als ik em op wil gaan voeren, kan ik jou wel MSN'nen ??

All knowledge is written

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

wh-vanderpost schreef op 01 december 2003 @ 17:05:
[...]

Eerlijk gezegd heb ik nog geen idee hoe hard hij draait... de fanmate heb ik er nog even niet tussen gedaan, hij zit nu gewoon direct op het bord. Had eigenlijk gehoopt dat het bord zelf het toerental zou kunnen regelen, maar volgens mij gaat dat niet echt lukken vanwege de (te) lage toerentallen die de Zalman draait.

Hehe, zelfde reden waarom hij zonder fanmate draait hier. Max speed is 1650 RPM, mijn asus moederbord wil minstens een fan van 1500 RPM anders gaat hij piepen.

Ah well, op topsnelheid hoor ik hem nog steeds niet dus mij maakt het niets uit!

• Syngrow

Syngrow

Framerate is life

wh-vanderpost schreef op 01 december 2003 @ 17:05:
[...]

Van mij mag je. Niet dat ik er zoveel verstand van heb. :)
Ik kan je wel 1 advies geven, zolang je zonder pci 33/66 I/O controller draait i.c.m een SATA disk niet over de 222mhz FSB gaan. Met een IDE schijf kun je nog ongeveer 10mhz hoger.
Bij mij raken alle schijven die ik heb getest rond die snelheiden corrupt :(
Ik heb dat vandaag opgelost door een Promise UltraATA133 TX2 controller te gebruiken. Nu wil het sys met clockgen rond de 265mhz FSB doen met een mp van 9.

[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
ik heb toevallig ook exact dezelfde cpu/mobo/cooler er zit wel een heel klein beetje speling in maar volgens mij kan het geen kwaad.

Maar tot mijn stomme verbazing staat de cpu fan meer UIT als aan.. Ik heb dat fan controll e.d. in de bios aangezet. Nu gaat de cpu fan alleen af en toe zachtjes draaien als de cpu warm gaat worden.

Deze cooler is namelijk zo groot dat je bijna de boel passief kan coolen. Het groote voordeel van de amd64 is zowiezo dat ze niet erg heet worden.

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Ik heb de koeler ook al een maand of 4. Een super goed ding.
Ik heb een XP2600+ @ XP3400+ draaien, en met de fan volop wordt hij 42 graden stressed.
En mijn koeler zit ook los. Ik keek er ook enorm van op, maar maak je dus maar niet druk :) Dat is niet erg.
Je kan ook een stukkie van de klipjes dremelen waardoor je m strakker kan doen, maar das niet echt nodig dus.
En ik heb ook wel zo`n tubetje over :)

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

XLerator schreef op 01 december 2003 @ 17:53:
Ik heb de koeler ook al een maand of 4. Een super goed ding.
Ik heb een XP2600+ @ XP3400+ draaien, en met de fan volop wordt hij 42 graden stressed.
En mijn koeler zit ook los. Ik keek er ook enorm van op, maar maak je dus maar niet druk :) Dat is niet erg.
Je kan ook een stukkie van de klipjes dremelen waardoor je m strakker kan doen, maar das niet echt nodig dus.
En ik heb ook wel zo`n tubetje over :)
Persoonlijk ga ik voor Artic Ceramique.. maar Artic 5 schijnt echt weer toppie te zijn :-)

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Ik heb Artic Silver 3 gebruikt :)

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• bredend
  • Laatst online: 21:25
ff een kickje:
Is er iemand die bevestigingsonderdelen over heeft voor socket A???

Ik heb ook de Zalman CNPS-7000 gekocht, maar die moet op een Athlon XP en in de verpakking zit dus alleen voor de P4 en de Atlon64 aan clips en schroefjes ed.

Dus als er iemand is die de Zalman CNPS-7000A voor zijn Athlon64 of Pentium 4 heeft gekocht, zou ik graag horen voor hoeveel hij de socket A clips wil verkopen!

ik heb al iets in v&a geplaatst, mar daar was slechts 1 reactie op :(

Verwijderd

@wh-vanderpost

De goudkleurige afstandsbusjes van de zalman koeler moet je tot aan de printplaat aandraaien. Het probleem is echter dat de K8V is uitgerust met een montageplaat die ook afstandsbusjes bevat. Aangezien die plaat erg stevig op de onderzijde van je mobo zit geplakt kun je die maar beter laten zitten. Om de zalman koeler toch stevig op de Athlon 64 te zetten kun je de lange boutjes gebruiken die je over hebt nadat je de originele socket hebt verwijderd. De goudkleurige afstandbussen heb je dan niet meer nodig. Bij het aandraaien van de lange boutjes moet je ervoor zorgen dat de afstand tussen mobo en zalman montagebeugel gelijk is aan de lengte van het dikke deel van de goudkleurige afstandsbussen. Op deze manier heb je de koeler net zo strak op de CPU zitten alsof je de goudkleurige afstandbussen gebruikt zou hebben (die je volgens de zalman beschrijving tegen het mobo aan moet draaien).

• Syngrow

Syngrow

Framerate is life

[quote]Verwijderd schreef op 20 december 2003 @ 10:29:
@wh-vanderpost

De goudkleurige afstandsbusjes van de zalman koeler moet je tot aan de printplaat aandraaien. Het probleem is echter dat de K8V is uitgerust met een montageplaat die ook afstandsbusjes bevat. Aangezien die plaat erg stevig op de onderzijde van je mobo zit geplakt kun je die maar beter laten zitten. :nog stuk verhaaltje: quote]

Bij mij viel die onderplaat er toch gewoon af. Hij zit dan wel vastgeplakt, maar niet erg strak, aangezien de stikker vooral op de soldeerpuntjes hecht. :)
Dus dat ding eraf halen moet niet zo moeilijk zijn....

Verwijderd

zoals in de post staat: de oude amd koeler zat met 2 schroeven vast...

met 2 schoefgaten lijkt het mij dat je altijd wel wat speling hebt. Het gaat er natuurlijk om dat de koeler wel goed contact maakt met de cpu, als ij dat doet, dan hoef je je nergens zorgen over te maken lijkt mij :)

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-02 10:56

immetjes

HIER is BERN-E

Voor Bredend:

Ik heb nog zo'n klemsetje over voor een XP (ja, ik ben zo iemand die niet weet wat ie koopt en dan maar gewoon voor het duurste gaat :) , en nu blijkt dat misschien toch zin te hebben gehad). Kijk in je e-mail inbox.

Verwijderd

Kick of nieuw topic???

Ik heb de 7000B-CU en heb ook na montage speling. Je kunt het koelelement dus radiaal draaien (klok beweging t.o.v. de cpu) en linksom en rechtsom een minuut of 2 speling.

Qua performance doet ie het slechts iets beter dan een el cheapo alu koeler die wel strak op de core zat met een ouderwetse klem.

Ik vermoed dat de zalman nog veel beter moet koelen als ie strak op de core zit..

Alle tips welkom om dit te realiseren

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 10:45:
Kick of nieuw topic???

Ik heb de 7000B-CU en heb ook na montage speling. Je kunt het koelelement dus radiaal draaien (klok beweging t.o.v. de cpu) en linksom en rechtsom een minuut of 2 speling.

Qua performance doet ie het slechts iets beter dan een el cheapo alu koeler die wel strak op de core zat met een ouderwetse klem.

Ik vermoed dat de zalman nog veel beter moet koelen als ie strak op de core zit..

Alle tips welkom om dit te realiseren
Wat je zou kunnen doen, is gewoon de standaard schroeven van je mobo gebruiken, dus niet met afstandshouders. Dan gewoon strak draaien.
Maar een beetje meer info was wel gewenst :) Wat voor mobo e.d.

Daarnaast, ik heb hem nu ook op mijn A8V Deluxe, en ja, er is iets ruimte...

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Verwijderd

FnF schreef op maandag 17 januari 2005 @ 15:17:
[...]

Wat je zou kunnen doen, is gewoon de standaard schroeven van je mobo gebruiken, dus niet met afstandshouders. Dan gewoon strak draaien.
Maar een beetje meer info was wel gewenst :) Wat voor mobo e.d.

Daarnaast, ik heb hem nu ook op mijn A8V Deluxe, en ja, er is iets ruimte...
Snap niet wat je zegt met afstandshouders, de beugeltjes passen vlak en strak op het mobo (ASUS A7N8X-X)

Ik kan me alleen voorstellen dat ik hem strakker op de core krijg door de papieren ringetjes weg te laten....is dat geen ideen???

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 15:30:
[...]

Snap niet wat je zegt met afstandshouders, de beugeltjes passen vlak en strak op het mobo (ASUS A7N8X-X)

Ik kan me alleen voorstellen dat ik hem strakker op de core krijg door de papieren ringetjes weg te laten....is dat geen ideen???
Kijk, dat had ik nodig, hier ging het om het 64 platform, en die hebben van die schroevenafstandhouders.
Maar bij jou zal t wel goed zijn...

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Verwijderd

FnF schreef op maandag 17 januari 2005 @ 15:33:
[...]

Kijk, dat had ik nodig, hier ging het om het 64 platform, en die hebben van die schroevenafstandhouders.
Maar bij jou zal t wel goed zijn...
Speling lijkt me niet goed. Maar goed, mischien dat iemand anders met deze koeler én het gebruik met een Athlon XP me op weg kan helpen

Verwijderd

Voorzichtig schopje...

Mijn vraag luidt of het normaal is dat er speling in de bevestiging van deze koeler zit op een Athlon.

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:08

d0s

sssst

bredend schreef op dinsdag 02 december 2003 @ 17:58:
ff een kickje:
Is er iemand die bevestigingsonderdelen over heeft voor socket A???

Ik heb ook de Zalman CNPS-7000 gekocht, maar die moet op een Athlon XP en in de verpakking zit dus alleen voor de P4 en de Atlon64 aan clips en schroefjes ed.

Dus als er iemand is die de Zalman CNPS-7000A voor zijn Athlon64 of Pentium 4 heeft gekocht, zou ik graag horen voor hoeveel hij de socket A clips wil verkopen!

ik heb al iets in v&a geplaatst, mar daar was slechts 1 reactie op :(
Hoe zien die eruit ? :)
Heb de zalman 7000b op mn socket 478, dus heb nog klemmen over.

Verwijderd

d0s schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 15:27:
[...]

Hoe zien die eruit ? :)
Heb de zalman 7000b op mn socket 478, dus heb nog klemmen over.
Dat zijn het blauwe en het alu kleurige balkje.

Ik heb de andere nog over voor de liefhebber, maar wil ook graag antwoord op mn vraag :) Dat ding is legio verkocht dus moet te checken zijn.

Verwijderd

Hmzzzz....

Geen tweakert die effe wil testen of zijn/haar 7000b-cu speling of geen speling heeft???

Verwijderd

@ Athlon 64/939/K8N Neo2 geen speling, hooguit 1mm draaiende beweging mogelijk, maar omhoog/omlaag niets geen beweging in te krijgen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2005 @ 12:05:
@ Athlon 64/939/K8N Neo2 geen speling, hooguit 1mm draaiende beweging mogelijk, maar omhoog/omlaag niets geen beweging in te krijgen.
dank! :) het gaat me ook om de draaiende beweging..tis niet veel, maar het zit niet vast

• rb338
  • Laatst online: 05-01-2025
Ik heb een 7000A-Cu op een XP 2400+, ding zit muurvast.

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-02 21:58
Ik heb een 7000B-ALCU op mijn Duron 1600 (mijn server) deze draait low speed

IK heb ook de speling waar jij over praat; maar ik maak me er verder niet druk om; zolang het contact goed is tussen processor en koeling zit het imo goed.

Temps spreken boekdelen: Duron 1600; de ALCU @ lowspeed stressed 34 graden en idle 29 graden en dit 24/7 :)
Pagina: 1