MSI DR4-A brandprobleem (media incomp.?)

Pagina: 1
Acties:

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 15:47
Ik heb hier een MSI DR4-A brander (DVD-R/DVD+R en DVD-RW/DVD+RW). Telkes als ik een DVD+R geschreven heb is deze onleesbaar, ook door de writer zelf. De hiervoor gebruikte DVD+R schijfjes zijn van het merk Platinum. Op de site van MSI zelf kan ik helaas nix terugvinden over eventuele media incomptabiliteit. Google kon mij helaas ook niet veel verder helpen.

Gisteravond de firmware geflasht naar de nieuwste versie (2.23), maar dit mocht helaas niet helpen.

Is deze writer bij iemand van jullie bekend en weet iemand met welke schijfjes deze writer wel goed overweg kan?

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Probeer anders een een A-merk RW schijfje zoals een Sony. Misschien dat het gewoon aan de Platinum schijfjes ligt. Niet op elke brander werken ze fijn.

Ook niet te snel gebrand (bv op 4 speed ipv 2 speed?)

NAshua schijven doen het bij mij ook gewoon niet.

Het kan ook in de brandsoftware zitten, maar met een RW kan je tenminste nog eens wat proberen. Ook al de laatste patches gedwonload voor je brandsoftware (als die er mogelijk zijn)? :)

Senile! Senile Oekaki

• Eindbaas
Ik gebruikte een legale versie van DVD xCopy Xpress om te branden, op de site van 321-software kon ik niets vinden dat deze writer er niet goed mee zou werken.

Vanmiddag haal ik even wat verschillende merken schijfjes op, hopelijk zitten daar schijven tussen die goed werken, mijn bevindingen post ik hier wel even :)

Wat mij erg opvalt is dat over de MSI bij lange na niet zoveel te vinden/lezen is als bijv. de Lite-On en de NEC writers.

Oh ja: op welke speed ik gebrand heb weet ik eigenlijk niet, dat kun je niet instellen met DVD xCopy Xpress (tenminste ik zou niet weten hoe en heb er ook geen optie voor gezien.)

[ Voor 18% gewijzigd door Eindbaas op 01-12-2003 12:02 ]

• Eindbaas
Net even getest: Fujifilm DVD+RW werkt wel en is goed af te spelen in stand alone dvd speler, maar een Fujifilm DVD+R werkt weer totaal niet :?

• Eindbaas
Wel heb ik last van niet synchroon lopend beeld en geluid wanneer ik een film op de +RW gezet heb. Ik raak de draad een beetje kwijt :( Ook plotselinge reboots zijn mijn deel nu ik deze DVD in een andere computer gezet heb.

• Eindbaas
Ik zou em vandaag terugsturen (RMA), maar zag net op de MSI site dat er weer een nieuwe firmware (230) is. Die vanavond dus eerst maar even proberen, uitkomsten laat ik hier even weten.

Hopelijk heeft iemand met dezelfde drive er iets aan, al zijn dat er zo te zien niet veel ;)

• magier76
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-10-2024
Zelf heb ik de zelfde brander maar ik heb helemaal geen problemen.
Hij werkt perfect en lekker snel.
Tot nu toe heb ik al diverse schijfjes uitgeprobeerd maar ik ben er nog niet 1 tegen gekomen die hij niet pakte.
Ik heb 3 weken gebrand met firmware 2.23 en ben pas sinds deze week begonnen met de 2.30.
Nog steeds geen problemen.

Gadget Freak

• Eindbaas
Ik gebruik nu ook firmware 2.30 mijn bevindingen:

- CD-R = OK
- CD-RW = OK
- DVD+RW = OK
- DVD-R als DVD-Video = OK
- DVD-R als DVD-Rom = OK
- DVD+R als DVD-Rom = OK
- DVD+R als DVD-Video = niet werkend te krijgen

Zoals je ziet moet het mij alleen nog lukken een film op DVD+R schijfjes te bakken en ik ben tevreden :) Ik betwijfel dan ook dat het apparaat stuk zou zijn, immers zoals je hierboven ziet lukt het wel om andere formaten te schrijven.

De merken schijfjes die ik voor deze tests gebruikt heb:

- Fujifilm DVD+R
- Fujifilm DVD+RW
- Nashua DVD+R
- Nashua DVD-R

Natuurlijk geef ik de moed nog niet op om ook films met succes op DVD+R schijfjes te branden, mijn bevindingen zal ik natuurlijk hier weer neerzetten :)

Verwijderd

Ik heb ook een keer een paar dvd+r's verneukt aan DVD X Copy. Probeer eens een film te branden met DVDShrink (geloof ik) ofzo... Ik heb dat nog niet geprobeerd, maar bij mij werkte DVD X Copy icm Nashua ook niet. Heb een NEC1300 brander....

• Eindbaas
Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 23:03:
Ik heb ook een keer een paar dvd+r's verneukt aan DVD X Copy. Probeer eens een film te branden met DVDShrink (geloof ik) ofzo... Ik heb dat nog niet geprobeerd, maar bij mij werkte DVD X Copy icm Nashua ook niet. Heb een NEC1300 brander....
Verhip! Dat werkt perfect, dank voor de tip :)

Dus het lag waarschijnlijk gewoon aan DVD xcopy dat ik geen films op een DVD+R kon branden. Eerst met shrink en vervolgens branden met Nero werkt perfect.

[ Voor 18% gewijzigd door Eindbaas op 25-12-2003 15:56 ]

• Eindbaas
Het branden op een DVD+R met DVD Xcopy werkt nu ook feilloos! Het lag aan InterActual DVD player die ik in een vlaag van verstandsverbijstering een keer geïnstalleerd had. Dit progje confilcteerd met software van 321 Studios (de makers van DVD Xcopy) in hoge mate.

Eerst InterActual & DVD Xcopy un-installen, daarna rebooten en DVD Xcopy opnieuw installen.

Zo, nu zijn al mijn brandproblemen dus opgelost :) Hopelijk heeft iemand hier verder nog wat aan.
Pagina: 1