xp administrator, maar geen rechten op de dvd drive??

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05-2025

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Wie bij het installeren van office xp de error 1311 krijgt, is er 1 van (honderd?) duizenden in de wereld.
Wie er op googled, vind erg veel, zoals hoe je ondanks de weigering van setup die zegt dat je geen rechten hebt op *.cab files op de dvd speler waarvanaf je installeert, dit kunt omzeilen door de cd op HDD te kopieren en daarvanaf te installeren.
Dus wie een office xp 1311 error fout krijgt, niks aan de hand.
Kopieer de cd naar harddisk en doe daarvan af de setup, voila, het werkt dan wel.

Nu kan ik ergens nergens vinden hoe ik als administrator met alle rechten op mijn pc, ineens (zonder dat ik kan nagaan door wat) mijn rechten op de cd drive kwijt ben. Dit bleek dus ineens bij office xp installeren die dat weigert vanwege vermeende rechten die niet toereikend zijn.

In windows xp home edition sta ik in de user accounts nog steeds als nr1 administrator de baas die alles kan doen en veranderen...
En ik log ook in als admin met een password, dat werkt allemaal.

Hoewel ik zocht, niet gevonden: hoe krijgt een administrator van/in windows xp home ook de rechten, alle rechten, van diens dvd drive terug!?
Of anders gevraagd: is office xp in de war en ziet die na een 2e maal niet meer dat je de eerste maal admin was en dat nog steeds bent?

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
edit

RESOLUTION
The security policy needs to be disabled through the policy editor or you can modify the following registry key: HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\WinLogon - AllocateCDRoms must = 0 (zero)

Slaat hoop ik op:
Enig idee hoe ik die drive weer 'normaal' kan zetten zodat ik office xp of andere applicaties niet telkens naar HDD hoef te copieren waarna het installeren toch wel lukt... ?

Verder spreekt het stuk over bestanden copieren om die software elke maand aam de gang te houden.
Nu eens zien of office xp met de setting van 0 naar 1 wel vanaf cd werkt.

Blijft weer MS echter, dat er een beveiliging is die de one and only admin afhoudt en de oplossing is: zet open die hap! :-)

[ Voor 74% gewijzigd door notsonewbie op 01-12-2003 11:53 ]

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Verwijderd

notsonewbie schreef op 01 december 2003 @ 11:09:
Wie bij het installeren van office xp de error 1311 krijgt, is er 1 van (honderd?) duizenden in de wereld.
Wie er op googled, vind erg veel, zoals hoe je ondanks de weigering van setup die zegt dat je geen rechten hebt op *.cab files op de dvd speler waarvanaf je installeert, dit kunt omzeilen door de cd op HDD te kopieren en daarvanaf te installeren.
Dus wie een office xp 1311 error fout krijgt, niks aan de hand.
Kopieer de cd naar harddisk en doe daarvan af de setup, voila, het werkt dan wel.

Nu kan ik ergens nergens vinden hoe ik als administrator met alle rechten op mijn pc, ineens (zonder dat ik kan nagaan door wat) mijn rechten op de cd drive kwijt ben. Dit bleek dus ineens bij office xp installeren die dat weigert vanwege vermeende rechten die niet toereikend zijn.

In windows xp home edition sta ik in de user accounts nog steeds als nr1 administrator de baas die alles kan doen en veranderen...
En ik log ook in als admin met een password, dat werkt allemaal.

Hoewel ik zocht, niet gevonden: hoe krijgt een administrator van/in windows xp home ook de rechten, alle rechten, van diens dvd drive terug!?
Of anders gevraagd: is office xp in de war en ziet die na een 2e maal niet meer dat je de eerste maal admin was en dat nog steeds bent?
Je kan het beste upgraden naar Windows XP Professional. Ik had eerst ook problemen met gebruikersaccounts in Home Edition. Nu heb ik dat niet meer

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 13:02:
Je kan het beste upgraden naar Windows XP Professional. Ik had eerst ook problemen met gebruikersaccounts in Home Edition. Nu heb ik dat niet meer
Dat vindt MS ook :-)
Ik niet en tot op heden met die office XP cd had en heb ik er verder geen last van.

[ Voor 1% gewijzigd door elevator op 03-12-2003 13:28 ]