Toon posts:

VPN met Debian en Windows

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat dit soort posts al vaker gemaakt zijn, maar die zijn niet bepaald duidelijk.
Ik zit thuis (op win2k) via mijn Debian server op ADSL (via NAT) en een vriend van mij (op winxp) zit via zijn Window-server op ADSL. Nu willen wij van workstation naar workstation een VPN maken, zodat we makkelijk onze mappen kunnen delen.
Hoe moeten we dit aanpakken?
Want als ik mijn PC als server instel, wil die niet werken. En als hij zijn pc als server insteld, kan ik wel inloggen, maar ik kan hem niet 'zien'. En mijn internet verbinding knalt er ook nog eens uit (heb ingesteld als vaste verbinding)
Zijn er nog andere windows programma's om een VPN server in te stellen, want de standaard windows vpn server vind ik niet bepaald veilig. Je kunt namelijk niet op IP basis iemand toelaten of weigeren....

Verwijderd

Als je de mogelijkheid hebt kun je eens kijken naar RRAS in Windows NT4, Windows 2000 of Windows Server 2003. Hier moet je aanzienlijk meer mee kunnen.

Dat het niet werkt bij jou is waarschijnlijk te wijten aan het feit dat die Debian-router de poorten blokkeert. Lees Het Grote Poortmappingsverhaal eens door daarover :)

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-08 16:16

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Waarom maak je de Windows server van die vriend van je niet gewoon een RAS/VPN server???? is makkelijker en het werkt goed (wel regelmatig server rebooten) Of! je zet PoPToP op je debian bak (vpn server 4 linux www.poptop.org) werkt bij mij als een trein onder RH7.3. Of je forward port 1723 TCP door naar jou windowsbak en Protocol 47 (oftewel GRE) Hoe dat moet onder iptables weet ik niet maar onder ipchains kon je dat doen met een proggie genaamd ipfwadm....
Google maar ff :)

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

Verwijderd

Topicstarter
Nou, mijn debian-bak is geheel transparant. Hij forward ALLE poorten. Dus dat zal het probleem niet zijn :) En als hij zijn verbinding verliest belt die binnen 14 seconden opnieuw in :P
Maar goed, kan ik dus ook een VPN server opzetten op mijn windows 2000 workstation? Zou ik dan ook mijn workstation op de VPN server moeten inloggen (dus in principe, mijn eigen bak inloggen op mijn eigen bak)?

En gaat Linux niet flippen als ik deze verbindingen heb:
* Local host (127.*.*.*)
* eth0 (LAN 192.168.1.1)
* PPPoATM (Internet IP)
* VPN zooi

Alvast bedankt voor de hulp, tweakers :>