Ik heb een klein vraagje. Ik heb in een database data staan voor een winkelmandje. Ik kan dit nu inporteren, zodat de bezoeker een overzicht krijgt met de artikelen in het winkelmandje.
Nu krijg je dus een winkelmandje met allemaal producten erin en bij aantal staat een veranderbare "input" met het aantal keer dat artikel erin. Als iemand dit update en er zitten meerdere artikelen in de winkelmand, dan komt er op de pagina die de het aantal artikelen moet wijzigen in de database het volgende binnen:
wat in de array staat [1]/[2]/[4] zijn de artikel nummers van de artikelen (productcodes) en ieder IP heeft maar 1 keer een bepaalde artikelen in de database staan. Nu zou wil willen vragen hoe dat ik dus bij de artikelen die moeten worden geupdate het veld aantal (in de DB) bij artikel nummer wat in de database staat moet veranderen in het aantal wat wordt meegegeven door de klant/bezoeker. (dus hier 4/2/1 (de aantallen)). Alvast bedankt (ik dacht zelf een een loop)
Dit had ik zelf al in elkaar gezet, maar werkt niet:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| <?php $select = mysql_query("SELECT * FROM mandje WHERE IP='$ip' ORDER BY ID ASC"); $aantal = mysql_num_rows($select); if ($aantal == 0) { echo "Er zitten nog geen producten in uw winkelmand"; } else { echo "<form action=\"mandje.php?actie=update\" method=\"post\">"; while ($data = mysql_fetch_array($select)) { $select2 = mysql_query("SELECT * FROM artikelen WHERE ID='$data[Artikelnr]'"); $data2 = mysql_fetch_array($select2); $prijstotaal = $data2[Prijs] * $data[aantal]; echo "$data2[ID] | <input type=\"text\" value=\"$data[aantal]\" name=\"aantal\" size=\"3\" maxlength=\"3\"> | $data2[Omschrijving] | $data2[Prijs] | $prijstotaal | <a href=\"mandje.php?actie=verwijder&ID=$data[ID]\">Verwijderen</a><br>"; } echo "<br><input type=\"submit\" value=\"Update\"></form>"; } ?> |
Nu krijg je dus een winkelmandje met allemaal producten erin en bij aantal staat een veranderbare "input" met het aantal keer dat artikel erin. Als iemand dit update en er zitten meerdere artikelen in de winkelmand, dan komt er op de pagina die de het aantal artikelen moet wijzigen in de database het volgende binnen:
PHP:
1
2
3
4
5
| <?php $aantal[1] = 4; $aantal[3] = 2; $aantal[4] = 1; ?> |
wat in de array staat [1]/[2]/[4] zijn de artikel nummers van de artikelen (productcodes) en ieder IP heeft maar 1 keer een bepaalde artikelen in de database staan. Nu zou wil willen vragen hoe dat ik dus bij de artikelen die moeten worden geupdate het veld aantal (in de DB) bij artikel nummer wat in de database staat moet veranderen in het aantal wat wordt meegegeven door de klant/bezoeker. (dus hier 4/2/1 (de aantallen)). Alvast bedankt (ik dacht zelf een een loop)
Dit had ik zelf al in elkaar gezet, maar werkt niet:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| $select = mysql_query("SELECT * FROM mandje WHERE IP='$ip'"); while ($artikelnr <= 25) { $artikelnr = 0; if (IsSet ($aantal[$artikelnr])) { $update = mysql_query("UPDATE mandje SET aantal='$aantal[$artikelnr]' WHERE IP='$ip' AND Artikelnr='$artikelnr'"); } else {} $artikelnr += 1; } |