Microsoft Visual Basic .NET ad met macromedia vertraagt PC

Pagina: 1
Acties:

• Nappie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-11-2024

Nappie

Share and enjoy

Topicstarter
Hoi,
D'r is een nieuwe advertentie uit die nogal wat rekenkracht vraagt. Aangezien ik gewend om meerdere nieuwsberichten achter elkaar te openen in verschillende tabjes (Mozilla browser) zorgt dat voor een 100% belasting van mijn systeem als er toevallig 3 van die advertenties tussen zitten.

Het gaat om de advertentie van Microsoft Visual Basic .NET die gebaseerd is op Macromedia flash of zoiets.

Mijn systeem is niet supersnel (800 MHz Cellie) maar voor mijn gevoel moeten het niet de advertenties van een web-site zijn die alle rekenkracht opslorpen.

Overigens, dit is vooral bedoeld ter informatie (en een beetje als een klacht).

Only way to feel the noise is when its good and loud.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Ik heb totaal geen problemen met Win XP Pro, MSIE 6.0.2800, Athlon XP 1800+ en 512MB. Overigens had ik ook nooit performance problemen met dezelfde config, maar dan met Athlon 1000MHz en 256MB.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Nappie

Nappie

Share and enjoy

Topicstarter
Bedankt voor deze reactie, maar dit is nogal beside the point.
Mijn machine is wat langzamer, heb minder geheugen *en* ik gebruik Mozilla met tabbed browsing (en dat heeft MSIE niet AFAIK) zodat ik vaak meerdere tweakers pagina's open heb in 1 window.

Waar het om gaat is dat die "flashy" advertenties relatief veel rekenkracht vragen en dat leek mij het melden waard. Het is verder aan de beheerders om te bekijken of dit wel of niet als wenselijk wordt beschouwd. Ik wilde alleen maar zeker stellen dat het bekend is.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Aangezien jij een 800MHz Celeron hebt, lijkt het mij niet te gaan om je hardware, maar om je softwarecombinatie.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Nappie

Nappie

Share and enjoy

Topicstarter
Het gaat om geen van beide.
Het gaat er om dat die advertentie relatief veel rekenkracht vergt!
Om te reproduceren:
- open 4 of meer pagina's met de bewuste advertentie
- check cpu usage: 100%
- sluit 1 pagina
- check cpu usage: tussen 80 en 100%
-sluit 1 pagina
- etc.

Ik heb geen probleem waarvan ik de oorzaak niet weet. Ik weet de oorzaak. Het is die advertentie.
Ik wilde de mensen die die advertenties regelen daarover inlichten. Dat heb ik nu gedaan.
Er hoeft dus niemand te zoeken naar de oorzaak/oplossing van dit probleem.

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:03

Qwerty-273

Meukposter

is het niet dat macromedia flash gewoon zwaar wordt wanneer er 4 flash applicaties worden gestart? Misschien kan je ook vermelden hoeveel geheugen in de Cellie 800 zit. Met eventueel ook wel OS je gebruikt ;) ik denk dat het wel een combinatie is van beiden.

[ Voor 45% gewijzigd door Qwerty-273 op 03-12-2003 11:25 ]

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Verwijderd

Ik kan Nappie's constatering bevestigen.

Als ik in Mozilla een paar tabs die MS VB.Net advertentie heb openstaan, dan trekt hij hier ook 100%, en dat op een P4 2.4 GHz met 512 MB RAM. Het is zelfs zo erg dat ik niet meer met mijn muiswieltje kan scrollen, en links kunnen ook niet meer geopend worden, omdat Mozilla nauwelijks nog input accepteert.

Als ik een paar IE vensters gebruik, dan kan ik wel nog links openen en scrollen met het muiswieltje (een beetje), maar alles is echter heel erg traag.

• Nappie

Nappie

Share and enjoy

Topicstarter
En daar komt dan dus bij dat het helemaal geen discussie van "welke hardware heb je eigenlijk" moet zijn.
Het gaat hier nota bene om een advertentie! |:(
Gaan we in de toekomst uitspraken horen als: "Ja, ik heb maar weer een nieuwe PC gekocht want de advertenties van Tweakers waren weer wat zwaarder geworden." 8)7
Wat mij betreft is het ook niet zinvol om te gaan kijken naar het aantal pagina's wat je open hebt. Dan wordt het dus zoiets als: "Nee, ik gebruik geen tabbed browsing. Dat is wel heel handig maar het werkt niet goed samen met de advertenties van Tweakers."

Kort en goed: een advertentie op een web-site moet niet te veel rekenkracht vergen. (naar mijn mening).

Verwijderd

Een fatsoenlijke banner in de vorm van een animated gif vergt misschien 0.001% rekenkracht. Maar nee, Flash is hotter, dus dan moet dat worden gebruikt.

Ik heb al advertenties gezien (niet persé op Tweakers) die geluid maken, 3kwart van het beeld vullen, 5 seconden duren, en de PC compleet dichttrekken. Kent iemand die uitklappende DELL advertentie van 800x600 pixels? Dat is er zoeen |:(

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:03

Qwerty-273

Meukposter

Dus het probleem ligt bij de Flash player (misschien zelfs wel icm Mozilla), niet bij de bewuste advertentie ;) Ik heb er zelf geen last van op mijn systeem, maar gebruik dan ook geen Mozilla. Of je dan voor de relatief kleine groep mozilla gebruikers dan gelijk alle flash advertenties moet weren weet ik niet of dat de juiste weg is. Aangezien Tweakers.net de inkomsten van de advertenties nodig heeft voor het betalen van de kosten.

Misschien is het wel een idee om een abbonnement te nemen, hierin kan je verschillende advertenties uitzetten waardoor de bedoelde flash-advertentie dus ook niet wordt getoond.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Verwijderd

Onzin. De Flashplayer van Mozilla is hetzelfde als die van Opera. (Beiden zijn Netscape compatible.) In zowel Mozilla als Opera zijn er problemen met deze advertentie, net als in IE. In IE is het probleem alleen ietsje minder merkbaar, omdat er daar minder vensters zijn; er lopen dus meerdere browsers. Indien je een tabbed browser gebruikt (Mozilla, Opera) dan gaat het programma plat.

Het ligt niet aan Mozilla of Opera (beiden hebben hetzelfde probleem), en het ligt niet aan de Netscape compatible flashplayer plugin. Ook IE heeft problemen, en die heeft een andere flashplayer plugin.
Pagina: 1