Toon posts:

IBM 6563-VDG processor upgrade mogelijk ?

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heyzz peeps !
vraagje ik loop nu al drie dagen te zoeken op ibm en op tweaknet
en mijn vraag is kan ik een ibm 300gl met een pentium 3 533 mhz upgraden naar een snellere proc ?
ik kan hier verder niets over vinden niet eens het soort mobo wat er in zit laat staan over eventuele upgrades....
heeft iemand hier ervaring mee ? :)

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 12:52

EXX

EXtended eXchange

hmm, hier lijkt iets niet in de haak. Een 533 MHz Pentium!!! bestaat niet. Wel een Celeron 533. Ik vermoed dan ook dat die erin zit, en wel de oude Mendochino versie.

Wat we het allereerste nodig hebben is meer info!

Draai eens AIDA32 (te downen op www.aida32.hu). Dan zie je precies wat voor een hardware je hebt. Erg belangrijk zijn in jouw geval naast de CPU ook bv. moederbord en chipset.

Idien je PC niet is voorzien van windows zou je ook kunnen beginnen met AIDA16 vanaf een bootable DOS diskette te laten lopen; dat geeft ook al veel info. Te downen vanaf dezelfde webstite.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

ik kan hier verder niets over vinden niet eens het soort mobo wat er in zit
Dat hoeft niet altijd ;) Trek de kast open en kijk wat voor een type processor het is: Slot 1 of Socket370. Met veel mazzel kun je met behulp van een Upgradeware Slot-T de snelste Pentium!!! Tualatin (1400MHz) erin prikken :)

Als het Socket370 is, dan is het wat lastiger. Je moet erachter komen wat voor een chipset op het moederbord zit. Hier kun je achter komen middels identificatietooltjes, deze kun je via de FAQ van dit subforum vinden onder "Welk moederbord heb ik in mijn PC zitten?". Als het chipset FCPGA2 ondersteunt (dat kun je op het Chipset overzicht op mijn site terugvinden, zie het linkje in de FAQ, er staat dan P!!!(T) achter), dan kun je in principe zonder problemen de snelste Tualatin erop prikken. Maar de IBM 300GL PC's kennede zal dit niet het geval zijn. Je kunt dan een FCPGA > FCPGA2 converter nemen bij Upgradeware: de 370GU :)
edit:
EXX schreef op 01 december 2003 @ 10:36:
hmm, hier lijkt iets niet in de haak. Een 533 MHz Pentium!!! bestaat niet.
Die bestaat wel en dan als zowel Slot1 (Katmai) als Socket370 (Coppermine) :)

[ Voor 12% gewijzigd door BalusC op 01-12-2003 10:38 ]

• EXX

EXX

EXtended eXchange

@BalusC: Voor een Tualatin (en zelfs een Coppermine) moet de VRM wel meewerken. Indien het mobo is voorzien van een VRM alleen maar de 2.0V kan leveren voor de Katmai of Mendochino (of wat er nu ook inzit) ben je verloren.

Ook de chipset kan nog roet in het eten gooien. Indien het een LX chipset is zit je vast aan 66 MHz FSB, en dat schiet ook niet echt op.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

BalusC schreef op 01 december 2003 @ 10:37:
Die bestaat wel en dan als zowel Slot1 (Katmai) als Socket370 (Coppermine) :)
Hehe, dat is dan een Katmai/Coppermine op 133 MHz FSB, daar heb ik even niet aan gedacht. :) Dat zou dan ook gelijk betekenen dat er geen BX based moederbord inzit.

edit:

Sorry, ik moet toch eens wat vaker die edit knop gebruikten ;)

[ Voor 11% gewijzigd door EXX op 01-12-2003 10:43 ]

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

EXX schreef op 01 december 2003 @ 10:40:
@BalusC: Voor een Tualatin (en zelfs een Coppermine) moet de VRM wel meewerken. Indien het mobo is voorzien van een VRM alleen maar de 2.0V kan leveren voor de Katmai of Mendochino (of wat er nu ook inzit) ben je verloren.
En als je nou es een Tualatin Slot1 -> Socket convertor neemt? :)
edit:
met voltage regeling, that is ;)
Ook de chipset kan nog roet in het eten gooien. Indien het een LX chipset is zit je vast aan 66 MHz FSB, en dat schiet ook niet echt op.
Een P3/533 op 66MHz bus? Alleen Celerons rond die snelheden draaien op een 66MHz bus, dus dat zal allemaal wel meevallen :)

[ Voor 4% gewijzigd door roelio op 01-12-2003 10:47 ]

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

EXX schreef op 01 december 2003 @ 10:40:
@BalusC: Voor een Tualatin (en zelfs een Coppermine) moet de VRM wel meewerken. Indien het mobo is voorzien van een VRM alleen maar de 2.0V kan leveren voor de Katmai of Mendochino (of wat er nu ook inzit) ben je verloren
Check mijn linkjes en de specs op de Upgradeware site :)
Edit: dit geldt alleen voor de Slot-T, zie ik nu.

[ Voor 7% gewijzigd door BalusC op 01-12-2003 10:50 ]

• EXX

EXX

EXtended eXchange

limoentje schreef op 01 december 2003 @ 10:45:
[...]
En als je nou es een Tualatin Slot1 -> Socket convertor neemt? :)
Dat gaat dan alleen met de powerleap convertor, die heeft een eigen VRM. De Slot-T echter niet, die gebruikt de VRM van het mobo.
Een P3/533 op 66MHz bus? Alleen Celerons rond die snelheden draaien op een 66MHz bus, dus dat zal allemaal wel meevallen :)
Ja, ik was weer helemaal in de bonen. ALs er een PIII inzit, kan het natuurlijk geen LX zijn. :)

edit:
Ik draai overigens zelf zo een Slot-T adaptor in mijn gouwe ouwe Asus P2B. Ik had mazzel met de revision. Gaat als een tierelier :)

edit2:
Deze pagina is de support pagina bij IBM met wat links.

Deze Pagina bevat de hardware list. De max. CPU die daar vermeld wordt is de P!!!-866EB. Of je die werkelijk kan gebruiken hangt af van je system board; het is dus belangrijk erachter te komen welk erin zit.

[ Voor 49% gewijzigd door EXX op 01-12-2003 11:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
geachte heren !!
mijn grote dank voor de snelle reactie !
ik ga hier even mee aan de slag en dan hoort u nog terug van mij !
( is er dan toch nog vriendelijkheid op deze aardkloot ) rofl
8) _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Daar was ik dan weer........ :*)
Ik heb het progje geinstalleerd ( nadat ik win xp opnieuw moets installeren vanwege een nieuwe hd )
en dit zijn de resultaten :
Moederbord:
CPU Type Intel Pentium IIIE, 533 MHz (4 x 133)
Moederbordnaam IBM 6563VDG
Moederbord Chipset VIA VT82C694X Apollo Pro133A
Systeemgeheugen 256 MB (PC133 SDRAM)
BIOS Type IBM (01/31/00)
Video kaart NVIDIA GeForce2 MX 100/200 (32 MB)
3D-Versneller nVIDIA GeForce2 MX 100/200
B00 D00 F00: VIA VT82C694X Apollo Pro133A Chipset - Host-PCI Bridge
B00 D01 F00: VIA AGP Controller
B00 D02 F00: VIA VT82C596B PCI-ISA Bridge
B00 D02 F01: VIA VT82C571 IDE Controller

kunnen jullie hier iets mee ?
bijvoorbaat mijn grote dank.......... _/-\o_

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Nouja, we zien nog steeds nergens om welke type CPU het gaat (Slot1 of Socket370). Probeer WCPUID en CPU-Z. In de FAQ van dit subforum kun je downloadlinkjes vinden :)

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 15:40:
CPU Type Intel Pentium IIIE, 533 MHz (4 x 133)
Hmm, dat vind ik een beetje vreemd: Een PentiumIIIE is toch normaliter een Coppermine met 100 MHz FSB; het zou toch eigenlijk een PIII-533B of PIII-533EB moeten zijn :?

Verwijderd

Topicstarter
is ik weer dan........... :o
oke deze specs komen van een van de progjes die je mij aanraadde..
Processor Intel Pentium 111 Brand 2
Platform Slot 1 ( sc242 Conector )
Vendor String GenuineIntel
CPU Type Original OEM Processor
Family 6 Model 8 Stepping ID 1
Internal Clock 529.77 mhz
System bus 132.44 mhz
System Clock 132.44 mhz
Multiplier 4.0
l1 L-Cache 16 k Byte
L1 D-Cache 16 k Byte
L2 Cache 256 K Byte
full
L2 speed 529.77 Mhz
nou heb je hier wat aan ? :)

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2003 16:08 . Reden: Brand toegevoegd en typo verbeterd ]

Verwijderd

Topicstarter
p.s hoe kan ik hier eigenlijk een screenshot plaatsen ? :$

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 16:04:
is ik weer dan........... :o
oke deze specs komen van een van de progjes die je mij aanraadde..
Processor Intel Pentium 111
Platform Slot 1 ( sc242 Conector )
Vendor String GenuineIntel
CPU Type Original OEM Processor
Family 6 Model 8 Stepping ID 1
Internal Clock 529.77 mhz
System bus 132.44 mhz
System Clock 132.44 mhz
Multiplier 4.0
l1 L-Cache 16 k Byte
L1 D-Cache 16 k Byte
L2 Cache 256 K Byte
full
L2 speed 529.77 Mhz
nou heb je hier wat aan ? :)
Das zo te zien een 533 MHz Coppermine, Slot -1 versie. Dat is goed nieuws, want dat betekent dat je mobo coppermine CPU's ondersteunt, en die gaan tot pakweg 1 GHz.

edit:
Hoe post ik een plaatje/screenshot: Oude FAQ #10

[ Voor 12% gewijzigd door EXX op 01-12-2003 16:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ehhhhh zoiets ? :
http://www.dealerinfo.nl/2000/001/intel.htm
maar die gaat maar tot 700 a 733 $ ? :/

• EXX

EXX

EXtended eXchange

LOL, das wel erg duur. Kijk eens even bij T.net V&A

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Voortaan eerst op www.ibm.com kijken- ben voor die handleiding gaan neuzen en vond ik:
IBM PC 300GL (Type 6563, 6593) Parts Listing
Er zijn twee types system board in deze PC's:
System board - for 500/533/600B processors (no processor, no memory)

89P8015
replaces 89P8014
replaces 29P0109
replaces 61H2587
System board - for 533EB/600EB and higher processors (no processor, no memory)

89P8015
replaces 61H2646
replaces 61H2569
Als je nu een P3-533EB hebt, dan heb je dus die nieuwere. Kijk je eronder naar mogelijke CPU's, dan vind je dit:
Pentium III 450MHz processor, 100MHz FSB
Pentium III 500MHz processor, 100MHz FSB
Pentium III 533 processor, 133 MHz FSB
Pentium III 533EB MHz processor
Pentium III 550 processor, 100MHz FSB
Pentium III 600B processor, 133MHz FSB
Pentium III 600EBMHz processor
Pentium III 667MHz processor
Pentium III 733MHz processor
Pentium III 800MHz processor
Pentium III 866MHz processor
Maar... IBM geeft de 6563-VDG aan als 'PIII 533MHZ 512KB 64MB 10.1GB 4X4 DIAMOND 40X WIN NT SPB'.

Die 512KB impliceert dat het een P3-533B (niet EB) is en dus een Katmai (geen Coppermine) core heeft. Dan heb je allicht het oude moederbord. Aida32 en IBM spreken elkaar dus tegen hier. Er is maar een manier om uitsluitsel te krijgen: ruk die kast open en kijk op mobo naar P/N (staat op het witte etiketje tussen de derde PCI slot en de rand, het P/N staat rechts na 'FRU'). Als je toch bezig bent kun je bovenop de CPU in kleine letters zien staan wat het is- 533/512/133 of 533/256/133 (de eerste is een Katmai, de tweede een CuMine).

En dan nog een speciaal verzoekje: kun je op het moederbord kijken naar de northbridge van het chipset (zwarte vierkant onder de heatsink van je CPU) en de opschrift ervan hier posten. Ik zit met (vermoedelijk) het identieke moederbord voor me en probeer een paar elusieve specs te achterhalen :P

Mocht je het nodig hebben, hier is de volledige Technical Information Manual, met dipswitch settings (handig als je je CPU vervangt), specs enzo.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
oke ik ruk dat ouwe loeder ff open brb :9

Modbreak:

De Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif editknop is er niet voor niets, voortaan toevoegingen aan je post zo bijplaatsen ipv vier posts onder elkaar te doen :o

Deze ene keer plak ik ze wel samen :z

oke deeltje zoveel
op dat zwarte geval naast de heatsink staat het volgende ;
38l3456 0010ce Taiwan 12eon4200
dan de witte sticker :
11561h25672j 1b3y95422w fru 61h2569 003
hebben we hier wat aan ?

ps op de cpu zelf heb ik niet gekeken aangezien ik dan een heatsink moet verwijderen .
en aangezien ik een noob ben lijkt me dat geen strak plan :S

p.s ik weet niet of het er iets toe doet maar er zijn twee soorten gl300 pc's volgens mij
een desktop model en een towermodel ik heb dus de desktop uitvoering
een liggend kreng dus

[ Voor 92% gewijzigd door dion_b op 01-12-2003 17:07 ]

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:32
He wat geinig! ik even rondneuzen op het forum, kom ik dit topic tegen.
Even kijken, mijn moederbord een Chaintech 6VIA4 mini-atx;

Moederbord Technische Informatie:
CPU Sockets/Slots 1
Expansie Slots 3 PCI, 1 AGP
RAM Slots 2 DIMM
Geïntegreerde apparaten Audio
Groottefactor(Form Factor) Micro ATX
Moederbordafmeting 200 mm x 240 mm
Moederbord Chipset ApolloPro133A
CPU-Eigenschappen:
CPU Type Intel Pentium IIIE, 1050 MHz (7 x 150)
CPU Aanduiding Coppermine, CuMine, A80526
CPU Stepping cC0
Origineel kloksnelheid 700 Mhz
L1 Code Cache 16 KB
L1 Data-cache 16 KB
L2 Cache 256 KB (On-Die, ATC, Full-Speed)
CPU Technische Informatie:
Verpakkingstype 370 Pin FC-PGA
Verpakkingsformaat 4.95 cm x 4.95 cm
Transistoren 28.1 miljoen
Procestechnologie 6M, 0.18 um, CMOS
Verpakkingsoppervlak 90 mm2
Core Spanning 1.6 - 1.8 V
I/O Spanning 3.3 V
Typische prestatie 11 - 25 W (Afhankelijk van de kloksnelheid)
Maximale prestatie 16.0 - 37.5 W (Afhankelijk van de kloksnelheid)

Zelfde Chipset dus :) . Volgens mij gaat er een 933mhz P3 gewoon in.
Ik moet zeggen dat ik over de mogelijkheden van deze mammaplank weinig kan vinden :\.

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 16:31:
oke ik ruk dat ouwe loeder ff open brb :9

oke deeltje zoveel
op dat zwarte geval naast de heatsink staat het volgende ;
38l3456 0010ce Taiwan 12eon4200
Tnx, bevestigde mijn vermoeden (dit is gewoon een Via 694 northbridge, waarom het een andere etiket heeft is mij een raadsel)
dan de witte sticker :
11561h25672j 1b3y95422w fru 61h2569 003
hebben we hier wat aan ?
Kijk eens boven naar wat ik schreef over het getal na FRU en de partnummers die ik vermeldde, het staat er allemaal :P
ps op de cpu zelf heb ik niet gekeken aangezien ik dan een heatsink moet verwijderen .
en aangezien ik een noob ben lijkt me dat geen strak plan :S
Bovenop de CPU, dus zoals je erin kijkt, zit het op het zwart stukje geschreven. Je hoeft dus niets te verwijderen :z
p.s ik weet niet of het er iets toe doet maar er zijn twee soorten gl300 pc's volgens mij
een desktop model en een towermodel ik heb dus de desktop uitvoering
een liggend kreng dus
Voor moederbord en processor maakt dat weinig uit

Edit:
;)
Althalus schreef op 01 december 2003 @ 17:22:
He wat geinig! ik even rondneuzen op het forum, kom ik dit topic tegen.
Even kijken, mijn moederbord een Chaintech 6VIA4 mini-atx;

[...]

Zelfde Chipset dus :) . Volgens mij gaat er een 933mhz P3 gewoon in.
Ik moet zeggen dat ik over de mogelijkheden van deze mammaplank weinig kan vinden :\.
Chipset bepaalt niet alles, het verschil zit'm ook in wat voor voltages geleverd kunnen worden en waar de BIOS mee overweg kan. Dat laatste is bij computers met obscure OEM BIOSsen (waar IBM inderdaad een handje van wegheeft, deze BIOS is zelfs voor hun begrippen raar) nogal eens een probleem zijn- Intel OEM mobo's willen niet eens booten als ze een CPU niet herkennen, ik heb geen P3-933 of hoger om deze te testen, maar het is alleszins mogelijk dat hij met 866 goed gaat en 933 niet.
Maar ik denk dat dat best meevalt bij IBM, alle B-stepping Coppermines zouden moeten werken. Zie www.intel.com voor hoe je de stepping van CuMine CPU's herkent.

Maar goed, punt is ook dat IBM natuurlijk geen prutsmiddeltjes als Slot->Socket converters ondersteunt. Maar dat betekent niet dat ze niet zullen werken ;)

[ Voor 35% gewijzigd door dion_b op 01-12-2003 17:32 ]

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik weer .........
ik vermoed dat het topic gesloten kan worden want zojuist is mijn gl300 overleden....
na het openen van de kast en een poging om te kijken wat er nou eigenlijk op de cpu stond die overigens op een of andere kaart is gemonteerd en niet rechtstreeks op het mobo met daaraan vast een giga heatsink zodat je dus niet !!!!!! je cpu kan zien laat staan er iets op lezen simpelweg omdat dat hele ding niet te zien is
heb ik daarna even de stofzuiger door de kast heen gehaalt om vervolgens het spul weer in elkaar te zetten geeft de machine geen teken van leven meer.
hij start op maar er komt geen beeld tevoorschijn dus tis vermoed ik exit ibm :|
toch bedankt voor de hulp !
Greetzz Zone
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/f.butter/chip.JPG
ehh kan iemand mij even vertellen of er nu daadwerkelijk een foto staat ? :?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2003 19:25 . Reden: pica ]

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het is dus een Slot1 CPU, een Pentium!!! Katmai :) Meer details over deze CPU kun je op mijn site vinden (zie ook de CPU overzicht link in de FAQ van dit subforum). Je kunt -mits het probleem is verholpen- dus upgraden met een SlotT adapter van Upgradeware :Y)

Verwijderd

Topicstarter
ja oke ehh en heb je toevallig ook enig idee hoe ik dit mormel weer aan de praat krijg ? :?
ps hele leuke site balu !!!! _/-\o_

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2003 19:56 ]

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:46
even de processor goed in het slot drukken mischien iets anders aangestoten wat er nu een beetje los inzit check even alles, ik denk dat de processor er niet goed inzit......

succes :)

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Verwijderd

Topicstarter
okeeeeeeeeeeeee :P het loeder doet het weer !!
heb de hele kast leeg gehaald en weer ff de stofzuiger er doorheen getrokken en daarna alles opnieuw erin gedouwd en voila :P we've got power captain _/-\o_
ehm en dan nu weer mijn vraagje wat kan ik er nou mee balu ?
welke cpu's kan ik er nou indoen ? en ehh hoe ? :) gaarne uw vakkundige advies in deze kwestie
Greetzz een meganoobnewbe :+

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 19:10:
Ben ik weer .........
ik vermoed dat het topic gesloten kan worden want zojuist is mijn gl300 overleden....
Gelukkig is dat blijkbaar niet het geval. Maar het topic zou ook dan niet op slot gegaan zijn, omdat er informatie instaat die ook voor anderen nuttig zou kunnen zijn. Een topic gaat alleen op slot als het brak is of niets toevoegt, wat hier niet het geval is :z
na het openen van de kast en een poging om te kijken wat er nou eigenlijk op de cpu stond die overigens op een of andere kaart is gemonteerd en niet rechtstreeks op het mobo met daaraan vast een giga heatsink zodat je dus niet !!!!!! je cpu kan zien laat staan er iets op lezen simpelweg omdat dat hele ding niet te zien is
Die hele kaart is dus de CPU module (dat is normaal bij Slot 1 CPU's) en de text waar ik het over heb is zelfs zichtbaar (maar helaas niet leesbaar) op jouw foto- er staat in bruine letters op het zwarte plastic dat links van de aluminiumkleurige heatsink zit iets geschreven dat eindigt met 'Costa Rica'. Daar staat nog iets voor en een regel onder (resp. boven en links op de foto). Je hoeft dus niets te demonteren en het is wel te zien :z
Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 20:49:
okeeeeeeeeeeeee :P het loeder doet het weer !!
heb de hele kast leeg gehaald en weer ff de stofzuiger er doorheen getrokken en daarna alles opnieuw erin gedouwd en voila :P we've got power captain _/-\o_
ehm en dan nu weer mijn vraagje wat kan ik er nou mee balu ?
welke cpu's kan ik er nou indoen ? en ehh hoe ? :) gaarne uw vakkundige advies in deze kwestie
Greetzz een meganoobnewbe :+
Gefeliciteerd dat hij het weer doet :z

Maar het antwoord heb je zelf al gegeven als je even de moeite neemt jouw post hierboven waarin je aangeeft wat op de witte sticker op je moederbord staat:
Verwijderd in "IBM 6563-VDG processor upgrade mogelijk ..."

en die dan te vergelijken met wat ik een post erboven citeerde van de IBM website mbt partnummers:
dion_b in "IBM 6563-VDG processor upgrade mogelijk ..."

Je mag dan wel een newbie zijn, maar je kunt hopelijk wel lezen- als je vindt welke nummers overeenkomen, vind je welk moederbord je hebt en er staat bij tot welke CPU IBM in ieder geval zegt dat hij kan gaan. Dat is de enige zekere antwoord dat je kunt krijgen...

[ Voor 33% gewijzigd door dion_b op 02-12-2003 06:19 ]

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
hoi hoi op de proc staat 533EB /256/133/165y dus er klopt geen ene moer van ?
het zou dan dus een coppermine moeten zijn ? of snap ik er weer nix van ?
maar dan zou er dus volgens ibm deze inkunnen :
Pentium III 866MHz processor 09N4877
voor zover ik nu het verhaal snap zou de 533eb een 512 exemplaar moeten zijn en de 533 e een 256 ?
ik ben ff de draad kwijt in ieder geval :?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

voor zover ik nu het verhaal snap zou de 533eb een 512 exemplaar moeten zijn en de 533 e een 256 ?
Je bent de draad kwijt, ja :+
Het is bij nader inzien dus een Slot1 Coppermine, welke relatief zeldzaam is. De Coppermines hebben inderdaad 256KB L2 cache, tegen de 512KB van de Katmai. De 'E' in de aanduiding staat voor de Coppermine core en de 'B' staat voor een FSB van 133MHz :)

De snelste Slot1 Coppermine die je in theorie erin zou kunnen prikken is dus de Pentium!!! 1133MHz Slot1. De snelste Socket370 CPU die je in theorie zou kunnen gebruiken is dus de eerder genoemde Tualatin via een Slot-T converter :)

• DoingK
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-08-2024

DoingK

i just wanna be friends.......

533/256/133 is dus een coppermine, zoals al aangegeven door dion_b hierboven dus een PIII 1133 kan er iig in, hoeveel verder je kunt gaan kan ik je helaas niet zeggen.

maar we komen weer stapje verder zo :)

edit:
te langzaam topic gelezen dus, balusc was me weer voor

[ Voor 17% gewijzigd door DoingK op 02-12-2003 13:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou beste heren mijn dank is groot !!!
ik heb reeds wat emails de deur uitgestuurd met de vraag naar een Pentium 3 1133 slot 1 cpu dus het is ff afwachten geblazen :)
heel hartelijk bedankt voor jullie medewerking !!!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 02 december 2003 @ 17:06:
Nou beste heren mijn dank is groot !!!
ik heb reeds wat emails de deur uitgestuurd met de vraag naar een Pentium 3 1133 slot 1 cpu dus het is ff afwachten geblazen :)
heel hartelijk bedankt voor jullie medewerking !!!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Succes, maar de kans dat je er zo eentje vindt is minimaal - Slot 1 P3 CPU's boven de 866MHz zijn uiterst zeldzaam. Bovendien zijn ze stervensduur.

Een veel beter idee is om een Slot1->FC-PGA converter en een FC-PGA P3 te kopen. Die zijn veel makkelijker te vinden in de hogere snelheden en kosten soms minder dan de helft van hun slot1 broeders.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Hey Dion !
ehm dat klinkt allemaal leuk en wel maar is er dan wel voldoende ruimte in de pc aangezien het een liggend geval is
en wat zou zoiets dan kosten als ik vragen mag ? :)

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Slot1 convertor met FCPGA convertor neemt niet meer plaats in beslag dan een slot-1 versie.

Maar wat ik me wel afvraag: krijg je bij zo een OEM bak niet problemen met BIOS als je een CPU neemt die niet door BIOS wordt herkend?

Verwijderd

dion_b schreef op 02 december 2003 @ 19:34:
[...]

Succes, maar de kans dat je er zo eentje vindt is minimaal - Slot 1 P3 CPU's boven de 866MHz zijn uiterst zeldzaam. Bovendien zijn ze stervensduur.

Een veel beter idee is om een Slot1->FC-PGA converter en een FC-PGA P3 te kopen. Die zijn veel makkelijker te vinden in de hogere snelheden en kosten soms minder dan de helft van hun slot1 broeders.
Om je even een beetje prijs bewust te maken: http://www.acmicro.com/PP....asp?sg=1&gr=3&it=1&si=15

Maar nou ik Hier toch post.... Ik heb zelf hier een IBM 300GL alszijnde "schroot" in de hoek staan. Dit is een PII 400 (512/100) En deze wil ik ook best wel graag upgraden.

En dan wil wel weer even terug vallen op de Slot-T die al eerder werd vernoemd in dit topic. En nou wil ik dus weten wat mijn mogelijkheden zijn. Mijn Moederbord kan 100Mhz FSB aan. Dus, wat voor een processortje kan ik i.c.m. de "Slot-T" nog in m'n doosje drukken?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Brakke site eist cookies, geen idee wat daar staat. Maar hoe dan ook doelde ik met name op 2e hands onderdelen- je gaat toch niet een nieuwe CPU van 3 jaar oud in je bak van 4 jaar oud doen? :z
Maar nou ik Hier toch post.... Ik heb zelf hier een IBM 300GL alszijnde "schroot" in de hoek staan. Dit is een PII 400 (512/100) En deze wil ik ook best wel graag upgraden.

En dan wil wel weer even terug vallen op de Slot-T die al eerder werd vernoemd in dit topic. En nou wil ik dus weten wat mijn mogelijkheden zijn. Mijn Moederbord kan 100Mhz FSB aan. Dus, wat voor een processortje kan ik i.c.m. de "Slot-T" nog in m'n doosje drukken?
Electrisch:
Als je een Powerleap (oid) adapter neemt met eigen voedingsaansuiting: alles tem de P3-1400S
Met een adapter zonder eigen voeding: hangt totaal van je mobo af, zoek op de IBM site op de manier zoals ik hierboven uitlegde uit tot welke CPU jouw bord max geleverd is door IBM, ga dan na wat de voltage daarvan is. Dat is dan gelijk de voltage die jouw CPU moet trekken. Intel CPU's van de P3-generatie kunnen op zich wel 0.2V hoger hebben dan spec, maar daarboven is niet echt aan te raden.

Maar dat is alleen electrisch, het BIOS moet ook meewerken en dat is bij OEM BIOSsen geen sinecure. Ik heb er eigenlijke een hard hoofd in- op de site van Powerleap vind ik niets voor Slot-1 300GL PC's, bovendien heb ik dezelfde mobo als TS op de HCC gratis mee kunnen nemen. Het aantal foutmeldingen bij het gebruiken van nota bene een P2-400 is enorm en het is me nog niet gelukt door te booten naar een OS (de foutmeldingen hebben met 'unknown configuration' te maken).

Kortom, ga zelf op zoek bij de IBM site, daar kun je achterhalen wat officieel kan, wil je zekerheid over hogere mogelijkheden, dan zul je zelf moeten gaan uitproberen :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1