Toon posts:

[ASP] Excel koppeling: grootte kolom

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bezig met in asp een excel formulier te vullen en op te slaan. Dit werkt nu en ik wil graag ook de kolomgrootte bepalen (de breedte), zodat namen er in 1 instantie volledig op te zien zijn.

Ik wil het graag in de code doen, ik zou eventueel een voor-aangemaakt bestand kunnen gebruiken, waar de grootte al is gedefinieerd, maar dus liever met enkel code.

Hoe kan ik de grootte van een kolom in een excel bestand in ASP aangeven?

Alvast bedankt!!

Barry2003

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2003 10:01 ]

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Hoi,

welkom op got en p&w.

Jammer genoeg kunnen we niet veel met jouw topic aanvangen, er staat nl. geen vraag in. Wat is jouw probleem nu juist? Wat heb je zelf al geprobeerd en wat lukt er precies niet?

Mag ik je ook eens vragen dat je onze FAQ en vooral onze Quickstart eens leest?

[ Voor 36% gewijzigd door whoami op 01-12-2003 09:57 ]

https://fgheysels.github.io/

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:08

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Heel misschien kan je met Server.CreateObject een Excel application aanmaken; nadeel is alleen dat MS Office dan op de server geinstalleerd moet zijn en je het jezelf dan vrij moeilijk maakt.

Via ODBC of OleDB benaderen en vullen lijkt me makkelijker, in een voorgemaakt bestand (waar je steeds kopieeen van maakt) met een goede kolombreedte.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

De vraag is een beetje hoe je je *.xls bestand aanmaakt. Het kan middels Excel.Application, of middels het filesystem object.

Met de laatste maak je gewoon een html bestand aan met de extentie .xls
Hierbij kan je de breedte van je cellen dan ook bepalen door simpelweg een width attribuut aan je <td> element mee te geven.

Met excel.application ben ik in ieder geval nog geen property tegengekomen waarmee je de breedte van je cel kan bepalen....

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones