Welk netwerk moet ik kiezen

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

• TheWizzard
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-04 18:21

TheWizzard

Everything we R will never die

Topicstarter
Ik sta momenteel voor de keuze om een nieuwe provider te nemen. Ik twijfel tussen Orange en T-Mobile.
Voordeel Orange is dat je beltegoed altijd geldig blijft en als je een maand je beltegoed niet helemaal opmaakt dan gaat dat mee naar de volgende maand, etc. Ook krijg je het toestel (in dit geval de Samsung E700) er gratis bij (bij abbo van Orange Free 40 2 jaar) en het is dan simlock vrij. Orange Free 40 kost dus €40 p.m. en alle diensten betaal je uit je bundel, ook internetten/wap/gprs.

Bij T-Mobile zou het gaan om een abbo met 300 belminuten voor €35, Maar ze kunnen momenteel de gesimlockte versie van de E700 voor t-mobile moeilijk leveren (sommige winkels krijgen hem volgende week weer). Wel hebben ze de simlockvrije maar dan moet je dus bij een 300 abbo voor 2 jaar nog €180 bijbetalen. Bij t-mobile betaal je voor wap per gedownloade kb, 10kb voor €0,15, wat dus uitkomt op €15 voor 1 mb (vrij duur lijkt me).

Tja, ieder netwerk heeft zo z'n voor- en nadelen. Maar ik vind bij Orange wel tof dat je beltegoed altijd geldig blijft en dat je dus op die manier min of meer je beltegoed kan sparen en ook leuk is dat het toestel standaard al simlock vrij is.

Maar goed, ik zat dus te denken aan Orange. Maar toch nog ff jullie bevindingen horen.

Alvast bedankt.

Met groet,

TheWizzard

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/2802719.png[/img]

• TheWizzard
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-04 18:21

TheWizzard

Everything we R will never die

Topicstarter
Sorry, maar op de een of andere manier werkt hier op m'n werk de bericht edit knop niet, dus ik moet continu opnieuw reply'en als ik ff wat erbij wil zetten. Excuus hiervoor.

Modbreak:
Dan moet je inloggen :) Ingelogd werkt het wel.

Bij Orange kun je trouwens een share bundel afsluiten speciaal om tegen een gereduceerd tarief te kunnen wappen. Voor 2mb betaal je dan €6,- en dat gaat dan van je beltegoed af, dus bij een Orange Free 40 komt het er niet bovenop maar gaat er ervanaf. Je kunt ook wappen zonder die bundel, maar dan kost dat gewoon €0,10 per minuut dat je erop zit, dus dan wordt er niet gekeken hoeveel data je download. Die €0,10 is dan tegen het tarief van bellen naar een vast nummer. Ik heb begrepen van de mensen van orange zelf dat je, om te wappen, dus geen share bundel meer hoeft af te sluiten, maar dat het nu ook gewoon standaard van je belbundel afgaat, dus tegen die €0,10 p.m. Ook vernam ik dat de bereikbaarheid van Orange in heel Nederland vrij goed is (zelf claimt het een van de beste netwerken te zijn).

Kortom: Doen of niet doen?

[ Voor 6% gewijzigd door Korakal op 01-12-2003 14:46 ]

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/2802719.png[/img]

Verwijderd

Verschil tussen Share en gewoon WAP is dat Share via GPRS gaat (sneller) en dat Share voor € 6 onbeperkt te gebruiken is op je toestel (dus geen 2 MB). Bij gewoon WAP betaal je inderdaad € 0,10 per minuut. Share zelf heeft ook meer mogelijkheden dan WAP. Wat ook leuk is bij Orange is dat MMS tot 100 KB € 0,50 kost (tot 1 februari gratis) en bij T-Mobile kost MMS tot 30 KB € 0,50 en daarboven maarliefst € 1,00.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:26

Korakal

Up up up!

Mja als ik zo je eigen beschouwing lees is het toch al een uitgemaakte zaak?
Voor jezelf noem je alleen maar voordelen voor Orange en nadelen van T-mobile. Dan lijkt me de keus niet meer zo moeilijk.

Mocht je toch nog niet overtuigd zijn dan kun je met de GoT search nog wel reacties opduiken van Orange of T-mobile. En omdat het nut van dit topic mij toch een beetje ontgaat (je wilt bevestiging van users of je Orange moet nemen? Voor ieder netwerk heb je voorstanders en tegenstanders, dus dat schiet niet echt op op deze manier :P) doe ik 'm dicht.

Dit topic is gesloten.