Toon posts:

100Mbit?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een LinkPro 8 poorts switch gekocht met drie Realtek 8139B 10/100 kaartjes. Op de switch gaan alle 3 de ledjes (link/act, full duplex, 100M) branden per PC.
Op 2 van de 3 pc's draai ik Win98SE en op 1 Windows2000Pro. Onder Win2k geeft ie aan dat hij is verbonden op 100, maar als ik bestanden overstuur, knipperen alleen de ledjes van link/act, dus 10Mbit. Qua snelheid klopt dat ook. Bij alle kaartjes staat de snelheid op auto select. Zet ik er echter 1 op 100Full, dan veranderd er eigenlijk niets en blijft alles gewoon op 10 werken. Het is me niet gelukt om het netwerk op 100 te krijgen.
Heeft iemand misschien nog een idee waar dit aan kan liggen?!

Alvast bedankt

Verwijderd

Switch is wel 100mbit neem ik aan?

Misschien moet je zo'n dosprogramma van realtek downloaden om hem op 100 mbit te zetten misschien, dat was met oude realtekkaarten om tussen coax en rj45 te kiezen wel, maar het lijkt me sterk dat het met deze ook zo is.

Verwijderd

onder win98 draaien ze wel op 100mbit?
Kan alleen bedenken dat realtek echt zuigt.....serieus, tis helemaal niks!!!

3com rulez! kost wat meer, maar perfecto!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-08 09:37
Kaartjes op 100Mbit forceren (geen auto-select ofzo)
Kaartjes alleen op half-duplex gebruiken.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

euh... Nooit van digital gehoord? of SMC?

die roeleren 3com eruit... BIGTIME !!! :)

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Verwijderd

Topicstarter
Switch is een 10/100 Nway. Onder Win98 én Win2k krijg ik ze niet op 100.

BTW ik heb ze al op 100full en ondertussen ook 100half geforceerd, maar blijven op 10 werken :'(

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

Onder Win2k geeft ie aan dat hij is verbonden op 100, maar als ik bestanden overstuur, knipperen alleen de ledjes van link/act, dus 10Mbit.
Lijkt me logisch, dat alleen de link/act ledjes knipperen. Waarom pomp je niet gewoon een een paar Mb over, even meten hoe lang die er over doet en klaar is Klara.
:)

Verwijderd

Topicstarter
Heb even de kaartjes opnieuw geinstalleerd en daarna even 500MB overgestuurd.
Had 4,5 minuut nodig.

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:32
Op vrijdag 08 december 2000 11:52 schreef Dirk-Jan het volgende:
euh... Nooit van digital gehoord? of SMC?

die roeleren 3com eruit... BIGTIME !!! :)
jullie hebben allemaal teveel geld zekers?
Ze mogen dan wel iets beter zijn, maar ze verantwoorden hun prijs NIET naar mijn mening.. al hebben ze nog 30 onboard cpu's die m'n cellies ontlasten..

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?!

• Horus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-07 22:25
Zet de netwerkkaarten op 100Mbit Half Duplex,
switches hebben nog al eens problemen met autosensing, dan denkt de switch dat ie op FD zit en de kaart zit op HD, of andersom en dan krijg je een hele brakke connectie.
Hoe het dan komt dat ie op de switch 10Mbit aangeeft dat weet ik ook niet..
succes

Verwijderd

Topicstarter
De switch geeft wel 100M aan als de NIC's op 100 staan. Heb al van alles geprobeerd. NIC's op 100Half, 100Full, 10Half. De switch past het wel aan, maar blijft op 10Mbit; verbinding wordt in ieder geval niet sneller. |:(

Verwijderd

Heppie de swits al fixed op 100 ingesteld ?

of ondersteunt ie da nie ?!

:Z

Verwijderd

Op vrijdag 08 december 2000 11:48 schreef FRiNKEL het volgende:
Ik heb sinds kort een LinkPro 8 poorts switch gekocht met drie Realtek 8139B 10/100 kaartjes. Op de switch gaan alle 3 de ledjes (link/act, full duplex, 100M) branden per PC.
Op 2 van de 3 pc's draai ik Win98SE en op 1 Windows2000Pro. Onder Win2k geeft ie aan dat hij is verbonden op 100, maar als ik bestanden overstuur, knipperen alleen de ledjes van link/act, dus 10Mbit. Qua snelheid klopt dat ook. Bij alle kaartjes staat de snelheid op auto select. Zet ik er echter 1 op 100Full, dan veranderd er eigenlijk niets en blijft alles gewoon op 10 werken. Het is me niet gelukt om het netwerk op 100 te krijgen.
Heeft iemand misschien nog een idee waar dit aan kan liggen?!

Alvast bedankt
Even een korte cursus hoe lees ik een switch.
Je hebt 3 ledjes (link/act, full duplex, 100M)
De led bij link/act gaat branden op het moment dat er data verzonden wordt. Het ledje full duplex betekend dat de netwerkkaart fullduplex is aangesloten. Het ledje 100M is voor netwerkkaarten met 100Mbit. Brand dit lichtje niet dan zit je op 10 MBit.

Het fullduplex betekend dat je beide richtingen op tegelijk 100MBit kunt verzenden. Het act lichtje knippert bij data verkeer. Het 100M lichtje gaat dus nooit knipperen.

• BonBon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06-2010
kwistniet dat een hub 100Mbps FULL duplex aankon.
Dacht hoogstens 100Mbps HALF, en dat een switch wel FULL duplex aankon.

:?

Verwijderd

Op maandag 04 december 2000 03:55 schreef BonBon het volgende:
kwistniet dat een hub 100Mbps FULL duplex aankon.
Dacht hoogstens 100Mbps HALF, en dat een switch wel FULL duplex aankon.

:?
Sorry, hij had het over een switch. Ik ook in bovenstaande verhaal maar had toch per ongeluk hub in getikt.

Verwijderd

Topicstarter
Daar ben ik inmiddels ook achtergekomen. Maar na het oversturen van 500MB en de tijd te hebben gemeten, ben ik er achter dat ie op zo'n 14Mbit (als ik goed gerekend heb) verstuurd, aangezien hij 4,5 minuut nodig had voor die 500MB...
Is dus bij lange na geen 100Mbit. Nu zal ie die 100Mbit toch wel niet halen met Realtek kaartjes, maar dan vind ik 14 toch wel een beetje weinig.
Iemand enig idee waar dat verder nog aan kan liggen?! Moeten 100Mbit kabels anders geknepen worden dan 10?! Heb wel cat 5 kabel...

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Test je doorvoer met een testproggie van http://www.jhps.net/ vandaan, dan meet je de doorvoer over je netwerk zonder je HD te belasten (beperkt ook de snelheid), dus pure datatransfer over je netwerk.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• imdos
  • Laatst online: 23-08 14:29

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Ga op zoek naar software die meet of je 100mbit haalt. Het kan gewoon zijn dat je wel op 100mbit werkt maar dat je pc's niet snel genoeg zijn om de data over te pompen.

Ff zoeken want er zijn al genoeg topics over geweest!

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08 21:59

Macros

I'm watching...

Kabels zijn exact hetzelfde.
Ik denk dat het een combi van factoren is, met als grootste boosdoener de netwerkkaarten.
Realtec is wel aardig, maar niet 100% toppie, en als er dan 2 zijn, dat maakt het niet beter.
Als je sneller wil koop dan wat echte netwerkkaarten, 3Com, HP, Intel, etc...

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

Verwijderd

Topicstarter
De PC's waar het over gaat zijn:
- Celeron 466 (256MB)
- Pentium 2 300 (128MB)
- Pentium 166 (32MB)
Zelfs tussen de eerste 2 lukt het niet om boven de 14Mbit uit te komen...

Heb net even met NetCPS de snelheid gemeten:
---> CPS 1400079.88 KPS: 1367.27 MPS: 1.34
Avrg CPS 1382634.25 KPS: 1350.23 MPS: 1.32
Peek CPS 1409277.50 KPS: 1376.25 MPS: 1.34
Done. 104857600 Kb transferred in 75.84 seconds.
Pagina: 1