Toon posts:

Na stroomstoring pc kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
2 weken geleden sloeg de aardlekschakelaar eruit. Daarna deed mijn pc het wel weer gewoon.
Een paar dagen later rook ik iets verbrands en later starte mijn pc elke keer opnieuw op en kwam op een gegeven moment niet verder dan het scherm na het zien van de videokaart en zo. Ik heb hem uitgezet en opengemaakt; gecontroleerd of de ventilator nog werkte. Dat was zo. Later weer aangezet en toen deed hij het weer. Dit heb ik nu in de laatste 2 weken een paar keer gehad. Zo start hij opnieuw op en zo doet hij het dagen prima. Als het misgaat ruik ik wel altijd iets verbrands.
Wat kan er mis zijn? :?
Athlon XP 2100
A7N8X
WDC120 GB
Kingston 2 x 256

Verwijderd

controleer je voeding eens.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Voeding met wat gescheurde condensatoren of een berg stof erin (zodat hij z'n warmte niet meer kwijt kan)?
Kijk gewoon eens in je PC. Ook de condensatoren bij je socket van de CPU kunnen wel eens scheuren.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
De voeding zou kapot kunnen zijn? Is die dan een beetje kapot? Want hij doet het dagen achter elkaar dus wel goed.
Die condensatoren bij de socket, waar zitten die? Ik heb mijn pc wel zelf gebouwd, maar ik weet er helaas niet alles van.
Stof kan het niet zijn. Dat zit er niet in.

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 09:09:
2 weken geleden sloeg de aardlekschakelaar eruit.
Weet jij de reden waarom de aardlek d'r uitschoot.

Een mobo kan aardig wat hebben, qua spannings problemen vanaf het netstroom (dus de 220V).
Dit komt omdat er een voeding (duhhh) tussen zit, en als het een kwalitatief goede voeding is, dan klapt deze er direct uit wanneer de ingaande spanning/stroom niet klopt (dus wat de voeding verwacht te krijgen).

Zoals anderen ook al aangaven, vervang eerst de voeding even.
Mocht je daarna nog steeds problemen hebben, dan zou het eventueel je mobo kunnen zijn.
Als je pc d'r uit klapt wat gebeurt er, komt er een blauw scherm, start hij daarna direct weer op bij het aanzetten.

Als je de voeding gaat vervangen, doe dat dan wel door een exemplaar die niet uit een pc komt die ook op dat moment aanstond (toen de aardlek er uit klapte).

edit:
De condensatoren zitten dicht in de buurt van je cpu socket.
Ook zitten ze in de buurt van de ATX stekker (de stekker die van je voeding afkomt).

[ Voor 12% gewijzigd door Diamon op 01-12-2003 15:57 ]

And The Only One

Verwijderd

Topicstarter
De aardlekschakelaar klapte eruit toen mijn vriendin de stekker uit een ander stopcontact haalde. Dat stopcontact gaf altijd al problemen en zal ik dus nu zeker vervangen.
Wat er gebeurt met mijn pc is, dat hij ineens opnieuw opstart. Zo maar. Soms blijft het daarbij en dan start hij dus opnieuw op en is er niets aan de hand. Dagen nergens last van. En soms blijft hij elke keer opnieuw opstarten en komt dan niet verder dan het beginscherm na de melding van de videokaart en zo. Het is dus een wazig gebeuren. Hij is dan dus niet dood.
Ik hou het in de gaten en zal de volgende keer, als het gebeurt inderdaad dan eens de voeding vervangen.
Bedankt voor jullie antwoorden!
Pagina: 1