Toon posts:

(HTML) Kolommen in tabel niet aan elkaar gelijk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje: als niet al te ervaren websitebouwer ben ik aan de slag gegaan met behulp van tabellen en een i-frame een site in elkaar te draaien. Ik heb geprobeerd deze vraag op te zoeken, maar kon nergens iets vinden...

De tabel heeft in het midden 2 kolommen: Aan de linkerkant een menu en rechts het main i-frame. Voor het menu heb ik gebruik gemaakt van een plaatje, en rechts staat het i-frame. Beide kolommen zijn (volgens mijn html-code) even hoog, maar toch is dit niet echt het geval... Check http://www.fanmeel.nl/nsskik/nieuw/ voor een blik op mijn probleem (linksonderin).

Iemand tips om dit op te lossen of een betere manier om de volgende keer te werk te gaan? Senks! _/-\o_

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-02 23:50
gebruik voor dit soort werk geen tables, maar <div>'s

Divs kun je layoutten mbv het box model

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Verwijderd

code:
1
<td width="184">[img]"images/links.gif"[/img]

code:
1
<iframe src='risoul1.htm' width="466" name="I1" border="0" frameborder="0" marginwidth="6" marginheight="6" height="312" align="center" target="_self"></iframe>

staat in jouw source >> een height van 309 vs. 312

geef anders je table een height van 312 mee.

en idd, div's verdienen ook duidelijk mijn voorkeur

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie snelle antwoord... Zal gebruik maken van jullie adviezen voor de volgende keer ;-)
Mijn probleemis echter nog niet opgelost; ik had al eerder dezelfde hoogtes aangehouden, maar dan klopt er helemaal niets meer van: kijk maar op http://www.fanmeel.nl/nsskik/nieuw/... Hij komt nu boven en onder tekort...

Nog andere tips waar het aan zou kunnen liggen? Zou het kunnen komen omdat ik gebruik maak van imagemaps? Voordat ik dat deed paste hij nog wel, maar dit kan ook toeval zijn...

Verwijderd

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
</head>
<body>
<table width="100%" height="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0"><tr><td>
<table width="650" border="0" align="center" cellpadding="0" cellspacing="0" bgcolor="#CCCCCC">

/* vergeet niet de 1e table weer af te sluiten: */

</td></tr></table>
</body>
</html>

dit is zeker niet de way to go, maar je probleem is dan wel visueel opgelost. je had trouwens niet eens een <body>-tag erin staat (wel een </body>). de table met width en height op 100% dient voor centreren van wat er in staat, jouw oplossing was niet zo elegant (met 2 <p>'s). als je toch met tables werkt, kan dat ook wel :-)

nogmaals: de richtlijnen van w3.org zijn wel de way to go (HTML of liever nog XHTML+CSS)

Verwijderd

Topicstarter
Fantastisch! _/-\o_
Bedankt voor jullie snelle hulp; zal me nu maar gaan toeleggen op het werken met <DIV>'s...
Pagina: 1