[PCTV] WinDVR en PowerVCR detecteren geen TV kanalen

Pagina: 1
Acties:

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:33
Ik heb een Miro PCTV (nee, niet de pro), al een wat oudere TV Tuner kaart, maar met Dscaler heb ik perfect beeld en kan ik elke zender bekijken die UPC hier op de kabel heeft zitten. Maar ik wil toch erg graag software gaan gebruiken waarmee ik kan opgeven hoelaat en wanneer een programma wordt opgenomen.

Na wat zoekwerk op GoT werd al snel duidelijk dat ik dan software zoals WinDVR of PowerVCR zou moeten gebruiken. Ik dus aan het downloaden van trial versies geslagen om te kijken of die software wat is. Maar tot nu toe kan ik niet echt zeggen dat deze software doet wat ik wil.

Met DScaler kan ik per zender opgegeven welke frequentie word gebruikt, en dat werkt fantastisch. Bij WinDVR en PowerVCR moet je hem op automatisch detecteren zetten want een andere optie is er niet, maar die stukjes software vinden absoluut geen enkel TV kanaal.

In de help bestanden van de software kan ik niets terugvinden over zo'n probleem, op GoT en op internet ook al niet. Ik hoop dus dat iemand hier mij kan vertellen waar het fout gaat, of dat iemand mij kan wijzen op een stukje software wat op een vergelijkbare manier als Dscaler werkt, maar dan wel op een goeie manier TV materiaal op kan nemen.

• Spikey
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-07 12:24

Spikey

Making the web accessible!

Gebruik hier zelf ShowShifter ( http://www.showshifter.com )
Werkt voor opnemen hier perfect.
Nou neem ik alleen dingen op die ik op dat moment even niet kan kijken dusjah of het een oplossing is weet ik niet

Dscaler 4.1.8 kan in ieder geval ook opnemen, maar dat werkt hier niet helemaal schokvrij, waarom ben ik nog niet achter, ligt maybe wel aan m'n systeemspecs maar ok.

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:33
Showshifter heeft dus hetzelfde problemen. En na al die uren gekloot van mij begin ik te denken dat het aan de WDM drivers ligt die ik nu gebruik. Dscaler heeft zijn eigen bt8x8 driver in de software zitten, dus die werkt altijd wel. Maar andere software heeft een werkende WDM driver nodig. De WDM driver die ik nu geinstalleerd heb werkt volgens Windows wel, maar gezien de problemen die ik heb met het vinden van kanalen in de software pakketten die ik tot nu toe geprobeerd heb ben ik bang dat er ergens toch iets niet goed zit.

Ik ga denk ik maar eens op zoek naar andere WDM drivers voor de BT848 chipset, maar als iemand anders nog een linkje weet houd ik mij aanbevolen ;)

Edit:
En ja, het was idd een driver probleem, ik heb nu de WDM drivers van http://btwincap.sourceforge.net geinstalleerd, en nu werkt het in ieder geval een stuk beter :D

[ Voor 12% gewijzigd door Wolfensteijn op 01-12-2003 12:57 ]