[ADSL] Verschillen in snelheid van aansluiten

Pagina: 1
Acties:

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Topicstarter
Ik ben nu al 6 weken bezig met de aanvraag die ik bij Demon ingediend heb en tot nu toe heb ik nog weinig bereikt. Nu kreeg ik vandaag te horen dat ik ga verhuizen voor 1 jan. (op kamers) en wil dus eigenlijk de verbinding annuleren. Dit is helaas niet meer mogelijk dus dacht ik aan een ontsnappingsroute: goedkoop adsl aanvragen (Hetnet ADSL voordeel surfen bijvoorbeeld) en proberen deze voor Demon op de lijn te krijgen zodat Demon niet door gaat. De verbinding van Demon gaan waarschijnlijk via BBned of BabyXL lopen.

Nu mijn vraag: wat zijn de verschillen in 'aansluitsnelheid' tussen de verschillende netwerken? Welke is het snelste en wat is absoluut langzaam.

Met BBned/BabyXL heb ik inmiddels de ervaringen dat hij vrij lang kan duren, maar hoe zit dit bij Versatel en KPN? (alle netwerken zijn hier overigens beschikbaar). Post hier dus je ervaringen. Ik ga ervan uit dat de keuze van ISP niet zoveel uitmaakt, maar meer informatie wordt het plaatje alleen maar completer....

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Bij Planet was ik 3 jaar terug binnen 2 weken aangesloten (11-11 aangevraagd 22-11 verbinding uit m'n hoofd) en modem thuis.
Hoe dat met BBned/BabyXL/Demon zit gaan we nu merken aangezien per 1-12 m'n Planet abo afloopt en ik vanaf 4-12 door de Demon molen ga :Y)

Verwijderd

Mijn Demon ADSL lijn was in nog geen 4 weken klaar.
Dus wat Dat betreft heb je gewoon pech denk ik.

Als je aanvraag al 6 weken loopt dan is je lijntest al gedaan denk
ik en krijg je gewoon je ADSL.

Misschien moet je een en ander even checken op www.dslexpress.nl
dan kan je precies zien hoever je aanvraag is.

• Heineken
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Topicstarter
offtopic:
Reactie @ Phineas: D'r is door Demon nog helemaal niks gedaan behalve het versturen van de opdracht naar de 'partner' en het bevestigen ervan. Maar dit maakt allemaal niets uit, door omstandigheden wil ik er dus nu al vanaf. De traagheid van Demon heeft hier niks mee te maken.

Ik ben trouwens vooral opzoek naar recente ervaringen. Sinds de ADSL-markt op z'n kop is gegooid zijn er nogal wat dingen veranderd.

[ Voor 23% gewijzigd door Heineken op 01-12-2003 01:51 ]

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:33
heineken: Het is gewoon nooit te zeggen hoe snel je aangesloten zal zijn. Het kan zijn dat je binnen 2 weken (zoals ik (cistron, BBned)) aangesloten bent, maar de providers garanderen niets.

Ik denk ook dat je "ontsnappingsroute" niet zal gaan werken. Als er de kans is dat je gaat verhuizen binnenkort moet je gewoon geen adsl aanvragen.

[ Voor 3% gewijzigd door MagicTempest op 01-12-2003 12:30 ]

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

• Heineken
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Topicstarter
Ik vraag dus om de ALGEMENE ervaringen over de snelheden.

offtopic:
MagicTempest, dit stond totaal niet in de planning. Achteraf praten is makkelijk

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

het is niet te zeggen, maar adsl van kpn kan tegenwoordig in 2 tot 4 dagen aangesloten zijn (het werkt dan nog niet, je hebt geen splitter/modem en kan iet inloggen, maar adsl zit dan wel op de lijn). Ik heb al gevallen gehoord van mensen die in 6 dagen het pakket in huis hadden en konden gaan internetten :).

[ Voor 23% gewijzigd door JvS op 02-12-2003 00:44 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Heineken schreef op 02 december 2003 @ 00:07:
Ik vraag dus om de ALGEMENE ervaringen over de snelheden.

offtopic:
MagicTempest, dit stond totaal niet in de planning. Achteraf praten is makkelijk
Ik 11 november demon aangevraagt, en vandaag werkte het ;)
aardig snel imho :)

Verwijderd

27-11-2003 Technisch gereed Uw telefoonaansluiting en XS4ALL-abonnement zijn technisch geschikt gemaakt voor ADSL. De gegevens van uw ADSL-abonnement stuurt XS4ALL u per brief toe.

27-11-2003 KPN Telecom technisch gereed KPN Telecom heeft uw telefoonlijn geschikt gemaakt voor ADSL. XS4ALL maakt uw abonnement nu geschikt voor gebruik van ADSL.
U ontvangt binnenkort per post het installatiepakket.

12-11-2003 Bevestigd KPN Telecom heeft bevestigd dat levering op uw locatie technisch mogelijk is. De werkzaamheden nodig om uw telefoonaansluiting geschikt te maken voor ADSL Connected By KPN Telecom zijn gestart. Gemiddeld is een aansluiting 3 weken na het bereiken van deze status technisch gereed.

06-11-2003 Verzonden XS4ALL heeft uw aanvraag voor ADSL doorgestuurd naar KPN Telecom. U ontvangt van XS4ALL een brief ter bevestiging.

06-11-2003 Ingediend U hebt via de website een aanvraag voor een Basic ADSL-abonnement ingediend.

Ik had het pakket op de 27e binnen. Was al wel wat heen en weer gebel naar de helpdesk aan vooraf gegaan (order was stil gelegd om onduidelijke redenen). Bleek echter dat de voeding van mijn eerste modem verkeerd was (9V ipv 15V die het modem volgens de sticker aan de onderkant nodig heeft) dus dat werkte pas nadat ik zelf een voeding van een ander apparaat erop had gezet.
Wel een RMA gekregen omdat het modem dus niet bootte met die voeding, en vandaag een vervangende modem gekregen. Vandaag ook het informatieboekje van XS4all gekregen.

Dus zeg maar vanaf 6-11 tot 2-12 van aanvraag tot volledig opgeleverd.
Pagina: 1