-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net
Nee, gewoon de 32bits versie.. dit moet echter niets uitmaken (64bits versie is niet eens officieel uit...dCY schreef op 01 december 2003 @ 08:46:
Windows XP 64-bit erop zetten.?
Verder heb ik misschien de oplossing gevonden..
Quote van een ander forum:
Helaas kan ik dit nu nog niet uitproberenI had the same thing when I had "Allow windows to set up PnP devices"(or something like that;) enabled in the bios. I don't think it uses ACPI at all when that is enabled. Unfortunatly the only way to fix it is to disable it and reinstall Windows. The option is under the PnP section in the BIOS. I'm not going to be able to restart for awhile to give you better instructions, but you should see it in there easy enough. Btw, do your IRQs go up to like 166 or more?
en uiteraard zoek ik nog verder.. maar het moet in principe gewoon werken!
-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net
Nou ik heb windows erweer opnieuw opgezet..mr._Anderson schreef op 01 december 2003 @ 09:07:
[...]
Nee, gewoon de 32bits versie.. dit moet echter niets uitmaken (64bits versie is niet eens officieel uit...
Verder heb ik misschien de oplossing gevonden..
Quote van een ander forum:
[...]
Helaas kan ik dit nu nog niet uitproberenwant ik zit op stage
maar als iemand anders de kans heeft
anders doe ik het vanavond asap...
en uiteraard zoek ik nog verder.. maar het moet in principe gewoon werken!
pnp os op disabled in de bios..
acpi (2.0) staat aan..
nog steeds hetzelfde probleem.
Heeft iemand ditzelfde probleem en het opgelost ?
Ik heb zelf ook een amd64, en win2k3. hier doet ie het wel.
meuktracker: AMD Athlon 64 Processor 1.1.0.0
Jep die is erCaDje schreef op 01 december 2003 @ 19:23:
d'r is toch zo'n update voor windows xp en de amd64
Ik heb zelf ook een amd64, en win2k3. hier doet ie het wel.
en jep die hebbik
zoals ik al zei;
daarbij krijg ik de volgende error;
"This machine does not have a supported AMD Athlon64 Processor driver"
Windows2003 zou ik eens kunnen proberen.. maar houd het toch liever bij xp prof voorlopig, dat moet toch gewoon werken.
Kun je jouw bios instellingen doorgeven ?
pnp os aan of uit
acpi aan of uit
acpi 2.0 ondersteuning aan of uit
anders belangrijke instellingen ???
heb je een asus moederbord ?
iets speciaals gedaan bij de installatie ?
UPDATE:
heb windows2003 server enterprise er even opgezet.. maakt ook niets uit.. precies hetzelfde.
[ Voor 8% gewijzigd door mr._Anderson op 01-12-2003 21:20 ]
Veilige modus onder windowsxp prof. werkt ook nietNielson schreef op 01 december 2003 @ 22:49:
Heb je al gekeken of er een nieuwe bios beschikbaar is ? Als zelfs 2003 Server 'm niet herkent lijkt het me niet aan het OS liggen. Doet 'ie trouwens in velige mode hetzelfde ?
hij komt wat verder maar zegt dan dat hij geen windows installer heeft onder safe mode.. als hij die wel zou hebben gaf hij waarschijnlijk weer dezelfde foutmelding
bios update ga ik proberen
UPDATE:
na de laatste bios update versie k8v1003(.ami) werkt het nu gelukkig.
na de bios update moest ik de dingen even opnieuw instellen.
uit mijn hoofd staat PNP-OS uit, ACPI enabled, en ACPI2.0 ook enabled..
ik zal het zo nog ff checken.
UPDATE:
plug and play OS: no
ACPI 2.0 support: yes
ACPI APIC support: enabled
cool'n'quiet: enabled (uiteraard)
ik krijg heb nu dus in de device manager te zien, nu moet ik alleen nog even een manier zien te vinden waarop het cool 'n quiet onder windows gaat werken! want dat doet het volgens mij nog niet. Maar de nieuwe drivers zijn nu WEL te installeren! (versie 1.1.0.0)
UPDATE:
mijn cpu draaid ineens op 800mhz dus ik neem aan dat het al werkt
ik heb het gecontroleerd met een proggie van amd.. dat is van hun site te downloaden en staat bij de driver updates enz.
ik post morgen een link...
Allemaal bedankt voor de hulp!
UPDATE:
Hier vind je downloads en utilities:
http://www.amd.com/us-en/...,,30_182_871_9706,00.html
Met dit programma kun je de processor speed controleren: AMD CPU Information Display Utility -> http://www.amd.com/us-en/...ype/utilities/cpuinfo.exe
[ Voor 69% gewijzigd door mr._Anderson op 02-12-2003 07:56 ]
mijn cpu gaat perfect naar de 800mhz maar met geen mogelijkheid meer naar 2000mhz..
pas als ik cool 'n' quiet uitzet in de bios staat hij weer op 2000mhz..
iemand ditzelfde probleem ??
KNOWN LIMITATIONS:
1. The processor performance state may not be restored to the maximum state if the CPU runs at 100 percent. This problem occurs if the computer is 100 percent busy when the power policy changes.
2. The Processor speed may be reported incorrectly in Windows XP. For more information, please refer to the following website.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
ik heb een proggie van amd dat de cpu clock speed aangeeft.. die staat altijd op 800mhz terwijl ik het spel americas amry ernaast laat draaiien..hetzelfde verhaal met 3dmark 2003Goku333 schreef op 02 december 2003 @ 20:19:
ga met een bechmark eens na of hij echt op 800 mhz draait, of dat hij wel gewoon op 2000 mhz draait, maar dat xp het verkeert aangeeft.
Verder als ik cool 'n' quiet uitzet.. dan gaat de fps bij americas army van 35 naar zeker boven de 40 .. is in mijn ogen de te kleine vergroting in perspectief om van 800 naar 2000mhz te gaan.. maar het zou kunnen dat mijn geforce 4mx de botleneck word.. iets klopt er iig niet.
Toch heb ik het meerder keren geprobeerd na een reboot.. maar het moet dan wel hier aan liggen...YakuzA schreef op 02 december 2003 @ 20:07:
KNOWN LIMITATIONS:
1. The processor performance state may not be restored to the maximum state if the CPU runs at 100 percent. This problem occurs if the computer is 100 percent busy when the power policy changes.
2. The Processor speed may be reported incorrectly in Windows XP. For more information, please refer to the following website.
hopen dat ze snel een update uitbrengen.. intussen zoek ik nog verder. Want windows doet ook nog wat raar soms. thx for help
(ik heb win2k3 draaien)
Zet het aan in de bios en het werkt direct (bij mij tenminste)CaDje schreef op 03 december 2003 @ 19:24:
werkt dat cool 'n' quiet eigenlijk meteen als je dat in de bios aanzet, of moet je ook nog wat installe in windows.
(ik heb win2k3 draaien)
Nou die bug van cool 'n' quiet is nog niet weg.. zal wachten worden op de driver update vrees ik.
Verder zijn m'n problemen met windows wel een heel groot deel weg... het is in iedergeval belangrijk bios update te draaiien, en ik beveel aan nieuwste drivers te downloaden !!
Nu draaid m'n pc al de hele avond op 100% load en niet vast gelopen of wat dan ook... boxed cooling houd hem op 37 graden. Dit is nog niet oc'ed! Dat komt later wel.
Cool 'n' quiet staat voorlopig even uit tot een nieuwe driver update.
Ik heb namelijk ook een ASUS K8V met de nieuwste bios.
wat je als tweede krijgt is de bios van de 2 sata aansluitingen en de tweede ide aansluiting.. toch?CaDje schreef op 03 december 2003 @ 22:50:
nog even een vraagje, als ik boot dan checked hij eerst de HD's en geheugen enz enz. Dan komt ie bij de IDE RAID (Heb ik op IDE gezet in bios) daar vind ie m'n 3'de schijf. Ik heb dus 2 schijven op de pri IDE en 1 schijf op de RAID IDE. Vlak voordat ie met windows begint te booten, vlak nadat ie de RAID IDE heeft gechecked, hoor ik m'n schijf(en) op de PRI IDE uitgaan en meteen weer opspinnen. Heb jij het zelfde probleem?
Ik heb namelijk ook een ASUS K8V met de nieuwste bios.
Dat heb ik uitgezet,
wat ik echter wel heb gehoord (weet niet of het altijd is) is dat tijdens de post het inderdaad net lijkt of mijn pc heel snel ff uit en aangaat, dus ik denk dat we hetzelfde probleem hebben
Asus k8v bios 1004 is net uitgekomen, zitten ook wat updates voor raid in dacht ik, misschien dat het helpt, misschien niet. Vanavond hoop ik tijd te hebben om het uit te vinden... al betwijfel ik of ik tijd heb
Heb je de bios geupdate naar versie 1003 of 1004 ??CaDje schreef op 04 december 2003 @ 18:06:
Nou, ik heb dat Cool and Quiet aangezet in de BIOS, maar hij blijft vrolijk op 2 gig lopen. Enigste wat ik doe was downloaden. (of heeft ie daarvoor 2 Ghz nodig)
En heb je de nieuwste drivers op dit moment van amd geinstelleerd ? Versie 1.1.0.0 uit me hoofd.
Het zou aan windows2003 kunnen liggen, maar onthoud het cool 'n' quiet is nog wat buggie.CaDje schreef op 05 december 2003 @ 23:59:
ik heb die proc geupdate en de nieuwste bios, maar dat cool 'n quiet wil niet echt lukken. Ik weet niet wanneer die terug clocked. Meschien ligt het ook aan win2k3.
Bij mij scaled hij perfect down naar 800mhz direct bij het opstarten van windows, echter ik krijg hem met geen mogelijkheid weer naar 2000mhz en dus hebbik cool 'n' quiet op dit moment maar uitstaan.
Zorg ervoor dat je de kloksnelheid controleert met het programma van AMD. Ik heb die link geloof ik hierboven ergens neergezet. Als je het oplost hoor ik het graag, maar ik verwacht dat we op nieuwe cpu drivers moeten wachten.
update:
Voor degene die moe worden van naar boven scrollen nog maar een keer
Hier vind je downloads en utilities:
http://www.amd.com/us-en/...,,30_182_871_9706,00.html
Met dit programma kun je de processor speed controleren: AMD CPU Information Display Utility -> http://www.amd.com/us-en/...ype/utilities/cpuinfo.exe
[ Voor 21% gewijzigd door mr._Anderson op 08-12-2003 20:14 ]
ondertussen heb ik geupgrade naar 1.005 met bios en lijkt de Cool-N-Quiet echt te gaan werken... processor wordt nu zo'n 50 graden, voordat de fan gaat draaien.
[ Voor 72% gewijzigd door NokiaFan op 20-02-2004 14:09 ]
Ik stond eerst ook voor een raadsel waarom mijn processor niet in 'my hardware devices' stond. Maar nu is het op gelost dankzij deze draad, thanks
[ Voor 4% gewijzigd door Iavak op 13-05-2004 18:15 ]