Toon posts:

Outlook Express 6 bijlagen openen inschakelen niet mogelijk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een kennis van mij heeft het bekende probleem met de niet te openen 'gevaarlijke' bijlagen in Outlook Express 6. Het vinkje waarmee deze beveiliging uit te zetten is, is helaas niet te selecteren. Hierdoor kan de beveiliging niet uitgezet worden en kunnen er dus geen bijlagen geopend worden :(

Weet iemand hoe je dit oplost? Moet ik hiervoor die veranderingen in het register aanbrengen of is er ook een andere oplossing? Veranderingen in het register aanbrengen zit ik niet echt om te springen, dat is zo lastig uit te leggen aan mensen zonder bijzondere computerkennis.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:38
Ja, je moet het in het register aanpassen.

Tip: maak een reg-filetje en mail die aan die persoon. Die bijlagen mogen vast wel geopend worden. En anders plak je de regfile in een word-document (dat kan en dan dubbelklikken bij de ontvanger).

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
FAQ-vraagje: Software Algemeen FAQ
Voor de mensen die niet zo graag in het register willen kloten is er dit.

[ Voor 50% gewijzigd door pven op 30-11-2003 23:37 ]

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Dit moet toch gewoon kunnen?

Welke windows zit deze persoon en als het winxp / 2000 is heeft deze persoon dan wel alle rechten op de pc..

Edit: Toch niet helemaal goed gelezen dus..

[ Voor 15% gewijzigd door tweakduke op 30-11-2003 23:37 ]

Tweakers Discord

Verwijderd

Topicstarter
Opzich best leuk zo'n programma, maar ik zie toch liever zelf wat er in het register gebeurt. In de FAQ staat dit m.b.t. handmatig het register bijwerken:

code:
1
2
3
REGEDIT4
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\10.0\Outlook\Security]
"Level1Remove"="exe;swf"

Lijkt erop dat dit betrekking heeft tot Outlook en niet Outlook Express? Iemand die deze regel weet voor Outlook Express 6?

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

bratos

Meh.

je bedoelt mischien dat ene vinkje weghalen bij extra-opties-beveiliging?

eerst kijken dan zeiken

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Lijkt erop dat dit betrekking heeft tot Outlook en niet Outlook Express? Iemand die deze regel weet voor Outlook Express 6?
Als ik bij
code:
1
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Outlook Express
kijk, zie ik een dergelijke optie niet staan. Ik denk dat je even goed de helpfiles moet doorspitten op dit soort opties :)

Verwijderd

Topicstarter
bratos schreef op 30 november 2003 @ 23:45:
je bedoelt mischien dat ene vinkje weghalen bij extra-opties-beveiliging?
Ja, dat vinkje waarover al heeeeeeeeeeeeel veel topics zijn geweest ;)

Enkele voorbeelden:
Bijlagen Outlook Express 6
Outlookexpress blokkeert bijlages
en dus nog meer

Verwijderd

Topicstarter
G33rt schreef op 30 november 2003 @ 23:48:
[...]

Als ik bij
code:
1
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Outlook Express
kijk, zie ik een dergelijke optie niet staan. Ik denk dat je even goed de helpfiles moet doorspitten op dit soort opties :)
Inderdaad, staat helaas niet zo'n optie :( In de helpfiles wordt niet gerept over veranderingen in het register. En ook niet over een andere oplossing :(

Verwijderd

Topicstarter
Uit de Software Algemeen FAQ:
Voor de mensen die niet zo graag in het register willen kloten is er dit.
Weet iemand wat ik kan doen als dit programmaatje niet werkt? Met de hand het register aanpassen zou een optie zijn, echter weet ik niet wat ik dan moet aanpassen.

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-09 18:55

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Dit staat ook in de KB van MS... een beetje zoeken dus.
Als de key er niet staat moet je die er zelf bijzetten (staat ook beschreven in het artikel van MS).
Daar wordt overigens ook gesproken over het manueel aanpassen van de registry... ik hoop dus dat je daar enigzins mee bekend bent.
Dit geldt zowel voor Outlook 2002, 2003 als Express.
Je kunt het makkelijkst een reg bestandje maken en deze gezipped opsturen (ZIP wordt wél doorgelaten).
Succes.

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Het grootste deel, incl. de executable, gaan over OL. Voor OE staat het dus nog niet op de handmatige manier in de FAQ :X

[rml]F_J_K in "[ Outlook Xpres] attatchment security"[/rml] <-- het was dus niet genoeg om het register aan te passen.

Als je er langs gaat, zou je kunnen kijken of er policies actief zijn - maar dat zou ik die kennis niet laten doen als je geen heel warm oor wilt hebben van het telefoneren :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
MetalRush schreef op 03 december 2003 @ 09:45:
Dit staat ook in de KB van MS... een beetje zoeken dus.
Als de key er niet staat moet je die er zelf bijzetten (staat ook beschreven in het artikel van MS).
Daar wordt overigens ook gesproken over het manueel aanpassen van de registry... ik hoop dus dat je daar enigzins mee bekend bent.
Dit geldt zowel voor Outlook 2002, 2003 als Express.
Je kunt het makkelijkst een reg bestandje maken en deze gezipped opsturen (ZIP wordt wél doorgelaten).
Succes.
Met zal wel aan mijn zoekkwaliteiten liggen, maar dit kan ik dus nergens vinden. Iemand een link?
F_J_K schreef op 03 december 2003 @ 10:53:
Het grootste deel, incl. de executable, gaan over OL. Voor OE staat het dus nog niet op de handmatige manier in de FAQ :X
Ohw, dat was me niet echt duidelijk.
[rml]F_J_K in "[ Outlook Xpres] attatchment security"[/rml] <-- het was dus niet genoeg om het register aan te passen.

Als je er langs gaat, zou je kunnen kijken of er policies actief zijn - maar dat zou ik die kennis niet laten doen als je geen heel warm oor wilt hebben van het telefoneren :P
Oke, ik zal daar eens naar kijken. Het is en blijft een typisch probleem.

Verwijderd

Ik ben misschien wat laat maar der bestaat een progje dat dat hele gedoe met IE om attachements te openen kan omzeilen. Het heet AOSetup. En ik heb het hier dus als je het nog zoekt dan wel wilt hoor ik het wel. Ik weet niet of het free dan wel shareware is maar ik heb het van goede kennis van me en je hoeft niet te registreren dus ik neem aan freeware

mzzl Dunedaïn

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-05 17:35
hmm ik pak gewoon alles in wat ik mail..scheelt tijd en gezeur met OE :)

Leave only footprints, take only memories

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Owkeej dan :)
Waarschijnlijk is het een stukje spyware wat in de weg zit ... draai AdAware ff en alles moet het weer doen :D

(heeft ik ook gehad ;) :X)

[ Voor 12% gewijzigd door NuKeFaCe op 17-12-2003 00:40 ]

Verwijderd

okay maar dit stelt je in staat om het in een keer goed te zetten (en eventueel te veranderen) en je hebt er geen omkijken meer naar

• NuKeFaCe
hmzzz ... als je dat vinkje uitzet hebbie er ook geen omkijken meer naar.
(tooltjes zijn b.t.w. wel handig :))

Verwijderd

ik moet zeggen dat ik nadat ik progje had geinstalleerd ik nergens met geen attachement geen probs meer heb gehad
doet gewoon precies wat ik wil

• NuKeFaCe
Beter toch .... (ik gaat hem ook ff bekijken)

Verwijderd

Topicstarter
Dunedaïn schreef op 17 december 2003 @ 00:31:
Ik ben misschien wat laat maar der bestaat een progje dat dat hele gedoe met IE om attachements te openen kan omzeilen. Het heet AOSetup. En ik heb het hier dus als je het nog zoekt dan wel wilt hoor ik het wel. Ik weet niet of het free dan wel shareware is maar ik heb het van goede kennis van me en je hoeft niet te registreren dus ik neem aan freeware

mzzl Dunedaïn
Daar ben ik zeker wel in geïnteresseerd! Ik heb het probleem namelijk nog steeds niet kunnen oplossen :(

Edit:
Ik heb even gezocht naar AOSetup, maar voor zover ik kan zien, is dat dat programma voor Outlook en niet voor Outlook Express. Klopt dat of heb ik het verkeerde gevonden :?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2003 20:40 ]

Pagina: 1