Toon posts:

[XFX gf:fx 5700 Ultra] Misvormt beeld!

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op de hccdagen een Xfx Geforce FX 5700 Ultra gekocht. Ik heb hem geinstaleerd en hij werkte goed. Na een restart werd het beeld opeens misvormt. Er liepen allemaal letters door het beeld heen en de meeste dingen waren niet goed meer weergeven.

Amd athlon xp 2600+
Asus A7V600 Moederbord
512Mb DDR 2700

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Al andere drivers geprobeerd? Maar denk niet dat het helpt eigenlijk, klinkt meer ans een brakke core van de videokaart. Probeer hem eens in een andere pc, en anders hoog tijd om het bonnetje op te zoeken (hopen dat je hem bij een beetje fatsoenlijke, bereikbare stand gekocht hebt..) :)

Verwijderd

Topicstarter
Nee , het begint al bij het opstarten van de pc helaas. :(
Ach ja dan maar ff de bon gaan zoeken als er niks aan te doen is ja.

Verwijderd

En wordt je kaartje misschien te warm, omdat je zegt dat hij bij het opstarten al misvormd...... Want dan is dat nl. het probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Nee , want de koeling functioneert goed.

• Defire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-09-2025
Ik heb die kaart ook gekocht, bij mycom.

Gister starte ik mijn pc op en kreeg ik ook een vreemd beeld in windows.
Dus ik een andere monitor erop, maar nog steeds brakke beeld.

Ik ff opnieuw opgestart en toen liep alles weer als een zonnetje...erg vaag

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Ik heb ook op de HCC dagen een FX5700 Ultra gekocht maar dan een MSI bij Norrod (retail versie, in doos met alles d'r op en d'r aan).

Hoewel ik pas gisteren mijn PC in elkaar gezet heb, doet deze kaart het prima. Gisteren XP geinstallaard, Det 52.16 drivers er op en hij geeft geen vervormd beeld? Misschien een slechte batch van die XFX kaarten? Of een voeding probleem misschien?

[ Voor 3% gewijzigd door tazzman op 04-12-2003 14:26 ]

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Ik heb dezelfde kaart gekocht op de HCC dagen bij Mycom.

Ik heb toen de nieuwe drivers gedownd detonator 52.16 en het beeld is goed.
Heb wel eerst de originele drivers er op gezet maar die blijken niet echt goed te werken, ook brak beeld. De pixels liepen in elkaar over maar pas toen de pc minimaal 15 minuten aan stond.

Maar ik kreeg eerst een melding dat de kaart te weinig voeding kreeg via de AGP-poort. De snelheid werd automatisch terug geschroefd.
Dus weer de kast open en toen bleek dat ie een apparte voeding connector had.
Dus hier ook ff naar kijken en hem voldoende sap geven.

Wat ik wel als probleem had was een verkeerde memmory instelling in het bios waardoor de kaart onder direct3d spellen haperde, dus niet stabiel genoeg.
Liep heel goed maar het beeld bleef verschillende keren een fractie van een seconde te haperen ???
Dit probleem was verholpen toen ik de geheugen op standaart ingesteld had.
Het leek wel alsof de kaart niet voldoende constante data toevoer kreeg.

AMD 2000XP @ 2100xp
MSI K7T-266 pro
512 DDR PC-2100
Voeding 400 W.

Verwijderd

Topicstarter
Apparte voeding connector? Volgens mij ben ik dan blind aan het worden want die heb ik dus echt niet gezien :/
ff nog maar een keer kijken dan

Verwijderd

Topicstarter
Woei :D Ik zie um :) Ff erin gooien en kijken of het nu weer werkt.

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Lol. Toch grappig dat mensen niet wisten dat de FX5700U een aparte voeding nodig had. :D Ik dacht dat het toch over het algemeen vrij bekend was dat dit nodig was? :?

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Verwijderd

Topicstarter
Ok het werkt nog niet ...

Verwijderd

als je xfx wilt gaan wisselen stuur je hem gewoon op naar een of andere garanti afdeling van hun.

In mijn geval was het www.propellerheadsupport.co.uk . Ik woon in england dus alles ging via hun. Heb me fx5200 128mb naar hun gestuurd nadat die vreemd ging. Binnen een week of twee had ik me nieuwe ontvangen . Het Klote deel was dat die kaart die ik ontvangen had was een 64bit versie en niet de 128bit die ik had. Dus weer terug gestuurd en deze week hoor ik me nieuwe te ontvangen.

koste me in totaal minder dan 7 euro om te posten in alle twee gevallen.

/me maaktde zich geen zorgen over z'n bonnetje want die vroegen ze niet om :D

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2003 08:33 ]

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Die kaart is binnen 8 dagen gekocht op de HCC. Lijkt me niet meer dan redelijk dat ze bij Mycom hem omruilen voor een ander product.

Dat is mijn ervaring met Mycom overigens - dat ze niet zeuren maar gewoon de boel omruilen. :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Topicstarter
Ah gelukkig :) Ik ga toch zaterdag naar Breda kan ik gelijk naar hun filiaal daar.

Verwijderd

/me lucky owner of a fx5600

[Tony - 5/12/2003 15:17:7] Hi *******,
there was a problem with product that was initially
reserved for you, but we have obtained a second
replacement, 5600 chipset, 128MB, 128-bit, and should
be with you by monday. Sorry for any inconvenience.
Regards. Tony

Deze service sis zeker niet slecht. Volgens mij konden ze me de beloofde fx5200 met 128bit memory bus niet leveren dus kreeg ik een fx5600 maar.

lief he :D

Verwijderd

Ik wil ff terug komen in dit topic of er iemand is met dezelfde kaart, xfx 5700 u, die last heeft met direct3d pestatie's ???

Die kaart blijft maar haperen in het spel Need For Speed Underground.
Welliswaar steeds met een fractie van een seconde maar super irritant.
En dit in alle resoluties van laag tot hoog. Zelfs op de laagste instellingen.
Mijn oude GF3 presteerde nog beter !!??!!

Onder opengl draait alles palletie.
Of is de proc toch te zwak?
Het lijkt me eerder aan de een hardware te liggen of ligt het aan de detonator driver 52.16? :X

AMD 2000XP @ 2100 FSB op 137Mhz
512 DDR PC-2100
400 W voeding
HD1 80 GIG WD met 8MB cache 7200rpm
HD2 60 GIG Maxtor 7200rpm

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Nou heb ik NFS:U (nog) niet maar mijn MSI FX5700 Ultra 128Mb loopt prima met Max Payne II, Call of Duty, Black Hawk Down, Falcon 4.0 BMS 0.99. Allemaal op 1024x768 (mijn 17" wilt niet verder) maar wel alle details op MAX en waar van toepassing 2x of 4x AA. Ik merk geen haperingen.. ik gebruik ook de Det 52.16 drivers en DX9.0b, onder WinXP SP1A.

Specs:
P4 2.6Ghz (HT/800Mhz FSB) - niet oc'd.
ASUS P4P800 met 512MB PC3200 DDR400
MSI FX5700 Ultra 128MB - niet oc'd.
Maxtor 120GB 7200RPM ATA133 HD
Maxtor 40GB 7200RPM ATA133 HD
SB Live!
MSI DVD-Writer
Philips DVD-ROM
NCR810 SCSI-II
Antec SL400P 400watt PSU

[ Voor 18% gewijzigd door tazzman op 06-12-2003 22:09 ]

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
[quote]Verwijderd schreef op 06 december 2003 @ 20:34:
Ik wil ff terug komen in dit topic of er iemand is met dezelfde kaart, xfx 5700 u, die last heeft met direct3d pestatie's ???

Die kaart blijft maar haperen in het spel Need For Speed Underground.
Welliswaar steeds met een fractie van een seconde maar super irritant.
En dit in alle resoluties van laag tot hoog. Zelfs op de laagste instellingen.
Mijn oude GF3 presteerde nog beter !!??!!

Onder opengl draait alles palletie.
Of is de proc toch te zwak?
Het lijkt me eerder aan de een hardware te liggen of ligt het aan de detonator driver 52.16? :X

Ja heb hier ook last van dat het iedere keer een sec. haperde heb hier bij andere spellen geen last van. Hoop dat iemand hier een oplossing voor weet.. _/-\o_

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Misschien wel interesant om te zien of dit alleen voorkomt bij de XFX 5700U's of ook andere merken?

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-08 15:58
ik heb ook die geforce fx 5700 ultra van xfx en ik heb t zelfde probleem. maar ik had bij mn geforce 2 ook al dat ie haperde, dus ik denk niet dat t aan de kaart ligt.

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Pagina: 1