Aangezien ik al een tijd wifi wilde ben ik dit weekend maar is flink opzoek gegaan naar een setje. Heb uit eindelijk dat set gehaald wat bij de MediaMarkt in de aanbieding was... Dat was dus bagger, terug gebracht en verder gezocht.
Ik kwam toen dit ding tegen op de site van informatique: de SMC 54/108Mbps Wireless Router, Firewall, 4pt SW. Beetje op internet gezocht en op zich wel aardige reviews.
Na uitgebreid testen, dus dat ding op 20 verschillende plaatsten gezet te hebben en aan de wandel te zijn gegaan met laptop, kwam ik tot de conclusie dat het bereik super was
Ik had overal minimaal 50%-60% bereik... Ik blij, De router heeft veel mogelijkheden en zag er ook netjes en verzorgd uit.
Maar al snel liep ik tegen een probleempje op... de 4 poorts switch op dat ding.
Als ik op me desktop ging CS'en was opeens de verbinding pleite
of een lag stoot. Dus ik is een lekkere ping www.tweakers.net -n 1000 laten doen.... en om de 30 a 40 timeout
, terwijl als ik mijn hub eraan heb hangen dit niet heb.
Ik heb Planet ADSL, met een gehackte alcatel, deze draait DHCP en geeft een IP adres aan de SMC. Dit gaat allemaal goed en inprincipe merk ik er niks van tijdens brwosen.
Ik heb ook duidelijk gevraagd bij Informatique dat als ik er niet tevreden mee ben ik dat ding terug breng. En nu ben ik in zo verre tevreden met alles behalve bovenstaand probleem. Aangezien ik in een half uur tijd denk 10 van die setjes heb zien weg gaan, wil ik graag weten in hoeverre dat ding bij andere mensen presteerd, en of die de zelfde probs hebben, en maybe hoe ik dit kan oplossen.
De firmware kan ik nie upgraden aangezien de firmware een *.bin bestand is en volgens de javascript van de upload pagina op de router verwacht ie een totaal ander bestand. Even renamen durf ik nie aan met een ding van een dag oud. Ik heb gezocht op GOT en google, maar ben niet op een oplossing gestuit.
specs van het ding.
Features and Benefits:
High Performance & Functionality
• IEEE 802.11g draft and 802.11b compliant
• High data rates at up to 54 Mbps
• 2.4GHz frequency band
• Utilizes Orthogonal Frequency Division Multiplexing (OFDM) technology
• Ad-hoc or Infrastructure mode
• 64-bit and 128-bit WEP encryption
• Wi-Fi Protected Access (WPA)*, 802.1x* for authentication (*coming soon)
• Site survey utility
• Ability to define different Profile settings
• Supports major windows operating systems
Compatibility
• IEEE 802.11g draft, 802.11b
• 2.4GHz 54 Mbps Wireless PCI Card
• Windows 98/ME/2000/XP
Reliable
• Limited lifetime warranty
• Free pre and post purchase technical support
Ik kwam toen dit ding tegen op de site van informatique: de SMC 54/108Mbps Wireless Router, Firewall, 4pt SW. Beetje op internet gezocht en op zich wel aardige reviews.
Na uitgebreid testen, dus dat ding op 20 verschillende plaatsten gezet te hebben en aan de wandel te zijn gegaan met laptop, kwam ik tot de conclusie dat het bereik super was
Maar al snel liep ik tegen een probleempje op... de 4 poorts switch op dat ding.
Als ik op me desktop ging CS'en was opeens de verbinding pleite
Ik heb Planet ADSL, met een gehackte alcatel, deze draait DHCP en geeft een IP adres aan de SMC. Dit gaat allemaal goed en inprincipe merk ik er niks van tijdens brwosen.
Ik heb ook duidelijk gevraagd bij Informatique dat als ik er niet tevreden mee ben ik dat ding terug breng. En nu ben ik in zo verre tevreden met alles behalve bovenstaand probleem. Aangezien ik in een half uur tijd denk 10 van die setjes heb zien weg gaan, wil ik graag weten in hoeverre dat ding bij andere mensen presteerd, en of die de zelfde probs hebben, en maybe hoe ik dit kan oplossen.
De firmware kan ik nie upgraden aangezien de firmware een *.bin bestand is en volgens de javascript van de upload pagina op de router verwacht ie een totaal ander bestand. Even renamen durf ik nie aan met een ding van een dag oud. Ik heb gezocht op GOT en google, maar ben niet op een oplossing gestuit.
specs van het ding.
Features and Benefits:
High Performance & Functionality
• IEEE 802.11g draft and 802.11b compliant
• High data rates at up to 54 Mbps
• 2.4GHz frequency band
• Utilizes Orthogonal Frequency Division Multiplexing (OFDM) technology
• Ad-hoc or Infrastructure mode
• 64-bit and 128-bit WEP encryption
• Wi-Fi Protected Access (WPA)*, 802.1x* for authentication (*coming soon)
• Site survey utility
• Ability to define different Profile settings
• Supports major windows operating systems
Compatibility
• IEEE 802.11g draft, 802.11b
• 2.4GHz 54 Mbps Wireless PCI Card
• Windows 98/ME/2000/XP
Reliable
• Limited lifetime warranty
• Free pre and post purchase technical support