Hercules Radeon 9800SE AIW installatie probleem

Pagina: 1
Acties:

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-08 11:54

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Heb vandaag de 9800 SE AIW van Hercules gekocht op de HCC. Nu probeer ik de software hiervoor te installeren, maar bij "DVDDec" claimt het ding "Appropriate ATI hardware not found" en sluit de installatie af. En zodra de setup het Multimedia Center gaat installeren start de InstallShield Wizzard wel op, doet wat voorbereidend werk en sluit dan zonder bericht weer af, zonder dat er iets geinstalleerd is.

Iemand die hier ervaring mee heeft ?

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Verwijderd

Voor de AIW moet je een patch voor hebben en die is hier te vinden: http://www.at-flash.com/access/mmc/indexe.html

Juiste patch voor de download http://www.at-flash.com/a...tch2&file=dvddecpatch.zip

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Deze patch is voor MMC8.0, op mijn driver-CD staat 8.6.

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Alle andere drivers en software weggehaald van oude videokaarten? Ik heb exact dezelfde kaart gehaald op de HCC en bij mij werkte het prima met de CD die erbij zat...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Moartn schreef op 01 december 2003 @ 01:03:
Alle andere drivers en software weggehaald van oude videokaarten? Ik heb exact dezelfde kaart gehaald op de HCC en bij mij werkte het prima met de CD die erbij zat...
Yup, software gedeinstalleerd en videokaart uit apparaatbeheer verwijderd.

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Het probleem is opgelost. In DVDDec zit een check die nagaat of je wel de goede ATi videokaart hebt om het programma te mogen installeren. Die check liep stuk op mijn 2e videokaart, een ATi Rage Pro IIc. Na deze (fysiek) verwijdert te hebben ging het prima. MMC installeert blijkbaar niet als DVDDec niet geinstalleerd is, want ook MMC installeerde prima toen ik die rage pro eruit had.

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Als het mag, ik heb er ook nog een vraag over. Mijn 9800SE-AIW werkt op zich prima, alleen vind -ie niet alle tv kanalen met een Fast Search. Als ik een Exhaustive Search doe, loopt -ie op 13% vast met zoeken (Program Not Responding).

Het is een schone Windows XP installatie, en alle drivers komen van de ATI website, dus de meest recente! Tips?

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07 20:11
Jarno schreef op 01 december 2003 @ 13:43:
Als het mag, ik heb er ook nog een vraag over. Mijn 9800SE-AIW werkt op zich prima, alleen vind -ie niet alle tv kanalen met een Fast Search. Als ik een Exhaustive Search doe, loopt -ie op 13% vast met zoeken (Program Not Responding).

Het is een schone Windows XP installatie, en alle drivers komen van de ATI website, dus de meest recente! Tips?
Het makkelijkst is handmatig zoeken, heb je ook meteen alles op de juiste volgorde. Laat em even zoeken en cancel meteen, dan is je lijst leeg en kun je alles met de hand instellen. Even een zenderoverzicht zoeken van je kabelprovider en klaar is kees. Vindt ie ook meer dan wanneer je een exhaustive search doet.

[ Voor 5% gewijzigd door Raziel op 01-12-2003 14:14 ]

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Ik heb een exhaustive search gedaan. In het begin werkte de boel niet goed (toen kreeg ik ook een not responding error bij exhaustive search), toen heb ik met wat instellingen zitten frutten en daarna werkte het wel.

Krijg je wel kanalen bij fast search ?

• Servor
  • Niet online
Zoek ik nou zo scheel of is er echt geen mogelijkheid om een kanaal te fine-tunen?

--edit: bij fast search vindt -ie dus wel kanalen, maar slechts een fractie van het totale aanbod.

[ Voor 39% gewijzigd door Servor op 02-12-2003 08:42 ]

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07 20:11
Species5618 schreef op 01 december 2003 @ 14:15:
Ik heb een exhaustive search gedaan. In het begin werkte de boel niet goed (toen kreeg ik ook een not responding error bij exhaustive search), toen heb ik met wat instellingen zitten frutten en daarna werkte het wel.

Krijg je wel kanalen bij fast search ?
Nogmaals, het makkelijkst is handmatig zoeken, heb je ook meteen alles op de juiste volgorde. Laat em even zoeken en cancel meteen, dan is je lijst leeg en kun je alles met de hand instellen. Even een zenderoverzicht zoeken van je kabelprovider en klaar is kees. Je hebt dan ook meteen alle frequenties tot op de kwart megahertz nauwkeurig, meer finetunen dan dat kan niet.

• Servor
  • Niet online
Ah, dus je kunt ze gewoon met een punt erin overtikken? Prima, ga ik dat proberen. Ik nam aan (stom, ikweethet) dat het om hele megahertzen ging.

• Servor
  • Niet online
:(.

Ik doe dit:

- Autoscan
- Stop scan (direct na het begin van de scan)
- Add channel
- Tik in: 175.25 - dat is Ned 1
- Software zegt: Channel 1 has been added, ik heb dan ook beeld
- Druk ok
- SNEEUW! :(.

Als ik dan op Ok druk, en zap, dan zie ik heel even in een flits de zender, en dan sneeuw.

Wat doe ik fout?

• Servor
  • Niet online
In een vlaag van proberen Norfolk Island ipv Nederland gekozen, en het werkt als de brandweer. Nou, schiet mij maar lek. ATI gaat voor de meest onduidelijke en onlogische software ooit?

• Servor
  • Niet online
Nog een vraag. Kun je een ander programma dan dat ATI ding gebruiken om TV mee te kijken? Ik heb dat Fly TV geprobeerd, maar die crasht bij het opstarten. :{.

Verwijderd

Waar kan je Add Channel doen?
Auto search vind bij mij niet alle kanalen. Maar ik zie geen mogelijkheid om te fine tunen. Ook kan ik niet een frequentie intikken (zou denk ik met dat add channel moeten kunnen?). Ik gebruik trouwens versie 8.7

• Servor
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 12:06:
Waar kan je Add Channel doen?
Auto search vind bij mij niet alle kanalen. Maar ik zie geen mogelijkheid om te fine tunen. Ook kan ik niet een frequentie intikken (zou denk ik met dat add channel moeten kunnen?). Ik gebruik trouwens versie 8.7
Die knop verschijnt bij mij pas als je een Exhaustive Search start, en die gelijk weer cancelled. Logisch he? :{.

Verwijderd

Bedankt voor de info! Nu kan ik inderdaad zelf zenders toevoegen.
Alleen hebben de zenders die ik handmatig toevoeg allemaal slecht beeld.
Zelfs zenders die via auto search wel een strak beeld hebben. (Ook norfolk islands
kiezen helpt niet)

Waardeloos dat je niet echt kan fine-tunen.. en een remove channel
zou ook wel fijn zijn.

Iemand al andere "tv" software tegengekomen die werkt met deze kaart?
Pagina: 1