Actieve carsubwoofer voor +/- €400

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hoi mensen,
laat ik beginnen met te vermelden dat ik al aardig wat zoekwerk verricht heb, lees hier ook al een paar jaartjes mee. :)

The story: een vriend van mij heeft een actieve Magnat subwoofer in zijn Renault Kangoo liggen. Nu hadden we het laatst over het geluid in zijn auto en hij wil toch een beter geluidje. Deze subwoofer heeft hij alweer een paar jaar en de bas moet veel strakker en nog iets harder.

De eisen:

- Goede 'punch': hij luistert bijna alleen maar hardcore en wil dus een strakke bas, ook op hogere bpm's, iets waar de huidige subwoofer het nu behoorlijk laat afweten. Ik denk dus aan een sealed oplossing, aangezien dit een strakke punch geeft.

- Actief: er moet ook een versterker bij, ik ben alleen thuis in homehifi, niet in carhifi, ik weet dus nog niet helemaal wat ik precies moet hebben. De principes van versterkers ken ik dus wel, maar specifieke carhifi knowhow heb ik niet. Alle hulp is dus welkom. :)

- Budget: ongeveer € 400, maximaal € 500.

Ik zit te denken aan een kist van MDF en een 10" woofer. Merken heb ik niet echt in gedachte, maar de bedoeling is wel dat het kwaliteit wordt, geen Magnat meer dus. Infinity of MTX leek mij wel mooi.

De bedoeling is dus om voor € 400, maximaal € 500, een actieve 10" sealed subwoofer te bouwen die een strakke punch geeft bij een blazend volume. 8-)

Thanx in advance! :)

Verwijderd

Als het hard meot zou ik meteen een 12" woofer nemen, daar berijk je meer mee als meer vermogen. Ik heb zelf Kicker woofers en ben er erg tevreden over.
offtopic:
Check je mailbox...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2003 22:57 ]

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:09

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

versterker:
hollywood 1600
http://www.rondevries.nl/...?cPath=23&products_id=517
sub:
phase linear thriller pro 12":
http://www.audiogarage.nl/phsub.php

Kistje van 22mm MDF, litertje of 35 gesloten, of 50 gepoort.

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Die Hollywood amp is erg goed, heb hem zelf ook en geeft echt super veel vermogen. Alleen zou ik persoonlijk gaan voor 2 tien inch woofers, die van Hollywood zijn ook erg goed en goedkoop.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:26

Sick Nick

Drop the top!

Ik heb een 12" MTX in een kleine geslote behuizing aan een MTX 4202 amp hangen, ben er erg tevreden over. Hij speelt met hard trance erg lekker, de kick voel je lekker diep in je maag/longen enzo als je m harder zet. Op lagere volume's vult hij de front en rear speakers prima aan. Ook andere soorten muziek speelt ie erg goed, van lounge tot techno tot rap/r&b geeft ie een strakke bas zonder te vervormen.

De sub incl behuizing ben je zo'n 250 a 300 euro voor kwijt, dan nog een goede amp erbij, bijvoorbeeld de eerder genoemde hollywood. Dan zit je rond de 500 euro en heb je een erg lekkere combi.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:23

voodooless

Sound is no voodoo!

Neem een woofer van de peerless XLS serie (is er ook speciaal voor in de auto). Er zijn hier wel enkele mensen te vinden die zo'n ding als HT subwoofer gebruiken! Ding kost denk ik rond de 100 euro, maar is het geld wel waard denk ik.

http://www.d-s-t.com/peerless/dataover/xls_car.htm

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• TimMer
  • Niet online
Allemaal hartstikke bedankt voor de adviezen! :)

Na een heleboel leeswerk lijkt me dit wel een aardige combinatie:

- Hollywood RHV-1600D

Afbeeldingslocatie: http://www.rondevries.nl/catalog/images/rhv_2000d.jpg

- Phase Linear Thriller 3000 Box

Afbeeldingslocatie: http://www.rondevries.nl/catalog/images/Box_thriller300.gif

Ik heb dan dus een woofer, een kist en een versterker. De versterker functioneert ook als crossover neem ik aan.

Heb ik nu nog meer nodig? Bekabeling ligt er natuurlijk al voor de huidige subwoofer, moet hier nog iets aan veranderd worden? Met andere woorden: zijn er nog bepaalde eisen aan de bekabeling voor bovenstaand setje?

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Weet niet wat voor stroomkabels er nu liggen, maar als die moeten toch wel redelijk dik zijn. Verder de massa het liefst op 1 centraal punt voor alle audio en dan zo dicht mogelijk bij de versterkers. Een goede afgeschermde RCA kabel is ook wel handig, maar die zal er wel al liggen.

Verwijderd

Gebruik goeie dikke kabels, sowieso om het signaal goed over te overdragen maar mede ook voor de warmte afvoering. Weet niet wat er in ligt nu maar kijk wel kritisch naar je kabels.

• teacher

teacher

Dysgaf!

de versterker heeft idd een ingebouwd filter. Volgens mij heeft de 1600d ook nog een remote zodat je de gain kan verstellen.

De bekabeling:
vanaf de accu>
202, zekeren binnen 10 cm van je accu en dan naar achteren.

massa> net zo dik en zo kort mogelijk, verder heb je dus een goed massa punt nodig (de bout van een gordel of zitting oid.)

Van de versterker naar de box gebruik je 2x42 kabel.

De Phase linear thriller 3000 is een topwoofer voor zijn geld, ik heb hem zelf ook. Bij www.caradio.nl kan je ze nog krijgen voor 99 euro zonder kist. De thriller pro is nieuwer, ietsje beter maar een stuk duurder.

(overigens... met phase linear heb je toch weer magnat in huis: http://www.magnat.nl/ :P

• TimMer
  • Niet online
teacher schreef op 01 december 2003 @ 12:59:
(overigens... met phase linear heb je toch weer magnat in huis: http://www.magnat.nl/ :P
Tsja, maar ik denk toch wel dat dit de toplijn van Magnat is dan. Ik hoor tenminste van mensen dat Phase Linear in het rijtje van Rockford Fosgate, Kicker en Infinity thuishoort qua kwaliteit.

• TimMer
  • Niet online
Ik kreeg trouwens net een aanbod voor 2x de Kicker C12, is dit beter dan de Phase Linear Thriller 3000? Qua specs is hij minder:
- RMS/MAX: 150/300 vs. 260/500
- Freq. bereik: 27-500 vs. 20-500
- Gevoeligheid: 88.6 vs. 92 (dit vind ik wel een heel verschil)

Aan de andere kant is Kicker wel een van dé merken op carhifi-gebied.

Anybody?

• teacher

teacher

Dysgaf!

laten liggen.

kickers worden pas leuk vanaf de solobarics...

• TimMer
  • Niet online
teacher schreef op 01 december 2003 @ 12:59:
De Phase linear thriller 3000 is een topwoofer voor zijn geld, ik heb hem zelf ook. Bij www.caradio.nl kan je ze nog krijgen voor 99 euro zonder kist. De thriller pro is nieuwer, ietsje beter maar een stuk duurder.
Wat is er beter aan dan? Alleen het materiaal waarvan de conus gemaakt is is anders. Voor de rest is het wattage lager, de rest van de specs zijn hetzelfde:
Thriller Pro 12S
Thriller 3000

Nog meer gegevens gevonden:
FS / HZRE / OHMQMSQESQTSVAS / LTR.XMAX / MMSPL / DB
Thriller 3000302.57.10.370.35561792
Thriller Pro 12302.58.70.480.46551692

Nog een lagere x-max ook dus. Q-waardes zeggen mij niks, weet alleen dat het wel met de kwaliteit van het geluid te maken heeft.

[ Voor 31% gewijzigd door TimMer op 01-12-2003 15:26 ]

• cloink
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-08 04:22
Iemand ervaring met de Infinity Basslink? Lijkt me een aardige en erg handige oplossing? :?

http://www.caradio.nl/images/basslink%20zwart.jpg

• TimMer
  • Niet online
cloink schreef op 01 december 2003 @ 15:24:
Iemand ervaring met de Infinity Basslink? Lijkt me een aardige en erg handige oplossing? :?

http://www.caradio.nl/images/basslink%20zwart.jpg
Voor mijn verhaal in ieder geval niet, is een 10" driver. Had er wel al naar gekeken omdat Infinity qua home audio wel een van mijn favoriete merken is. :)

[ Voor 15% gewijzigd door TimMer op 01-12-2003 15:28 ]

• TimMer
  • Niet online
Loont het trouwens de moeite om 2x de Phase Linear Thriller 3000 in een sealed kist te plaatsen? Ik weet sowieso niet of het verstandig is om 2 conussen in één sealed constructie te maken. Die Hollywood RHV-1600D kan wel 2 subwoofers aansturen met dat vermogen als ik Ron De Vries mag geloven.

Dit omdat de Phase Linear Thriller 3000 nu bij CaRadio staat voor maar € 99 per stuk, dus dan kom ik uit op:

- Hollywood RHV-1600D - € 199
- 2x Phase Linear Thriller 3000 - € 198
- Behuizing - +/- € 50

Totaal: € 450, keurig prijsje.

[ Voor 29% gewijzigd door TimMer op 01-12-2003 19:03 ]

Verwijderd

teacher schreef op 01 december 2003 @ 13:28:
laten liggen.

kickers worden pas leuk vanaf de solobarics...
Waar baseer je dat op??

Verwijderd

De grootste verandering tussen de 3000 en de pro 12" zit hem in het soort behuizing en de grootte er van die hij nodig heeft, dat is makkelijk uit de spec's af te lijden.

Je kan 2 woofers in één kast zetten maar je kan het best de compartimenten scheiden. Eventueel minimale verschillen tussen de woofers (en dat is totaal niet onrealistich, hoe nouwkeuriger hoe duurder...) zouden elkaar kunnen beïnvloeden en misschien zelfs elkaars geluid licht dempen. Voor de klank of werking maakt het totaal niets uit dat de compartimenten gescheiden zijn.... scheiden dus :).

• teacher

teacher

Dysgaf!

Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 23:05:
[...]
Waar baseer je dat op??
persoonlijke voorkeur...

De instap kickers zijn net zo goed/slecht als elke andere woofer in die prijsklasse.
(maw; ze presteren niet beter omdat er kicker opstaat). Verder zijn ze, voor zover ik weet, nogal hongerig naar kistgrootte en vermogen. Als je dan voor de comp series gaat, betaal dan iets meer voor een compVR.
De duurdere kicker solobarics zijn echte db-drag/bass-beesten imho....

En als je naar phase linear kijkt;
De aliante valt ook niet te vergelijken met de thriller...

Overigens; de thriller pro is wat stugger en strakker als de thriller.
Ook kan je, zoals eul al aangaf, een kleinere kist gebruiken.
Verder verschillen ze niet echt; ik zou denk ik het verschil niet horen oid.

• TimMer
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 23:09:
Je kan 2 woofers in één kast zetten maar je kan het best de compartimenten scheiden. Eventueel minimale verschillen tussen de woofers (en dat is totaal niet onrealistich, hoe nouwkeuriger hoe duurder...) zouden elkaar kunnen beïnvloeden en misschien zelfs elkaars geluid licht dempen. Voor de klank of werking maakt het totaal niets uit dat de compartimenten gescheiden zijn.... scheiden dus :).
Ja okee, maar is de verbetering die je krijg van de dubbele woofers het geld waard? Ik weet dat het volume met 3dB stijgt, natuurkundig gezien dus het dubbele. Aan de andere kant neemt het menselijk gehoor pas een verdubbeling waar bij een verhoging van 10dB, helemaal bij bassen, waar het menselijk gehoor relatief ongevoelig voor is.

Dus: is die investering in een grotere behuizing en een tweede woofer het geld waard?

[ Voor 39% gewijzigd door TimMer op 02-12-2003 10:16 ]

Verwijderd

TimMer schreef op 02 december 2003 @ 10:16:
[...]

Ja okee, maar is de verbetering die je krijg van de dubbele woofers het geld waard? Ik weet dat het volume met 3dB stijgt, natuurkundig gezien dus het dubbele. Aan de andere kant neemt het menselijk gehoor pas een verdubbeling waar bij een verhoging van 10dB, helemaal bij bassen, waar het menselijk gehoor relatief ongevoelig voor is.

Dus: is die investering in een grotere behuizing en een tweede woofer het geld waard?
Behalve dat het akoetsisch vermogen verdubbeld verdubbelt ook het vermogen doordat de amp op 2ohm gaat spelen. Dat is dus een toename van 6dB. Wil je dit met één woofer realiseren dan moet je het vermogen op die woofer verviervoudigen (verdubbeling is 3dB extra, verviervoudeging 6dB) dus een véél zwaardere amp hebben en bovendien een zeer kostbare woofer waar je al dat vermogen op kwijt kan zonder dat hij aan ze max zit. Voor HARD kun je beter meerdere drivers nemen als het vermogen op één driver verhogen.

Sja, of het het waard is? Als je één hard genoeg vind gaan niet, als je toch harder wilt is het goedkoper om met meerdere woofers te gaan werken i.p.v. het vermogen op één te verhogen. Het is maar wat je wilt.

• TimMer
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 december 2003 @ 17:44:
[...]
Behalve dat het akoetsisch vermogen verdubbeld verdubbelt ook het vermogen doordat de amp op 2ohm gaat spelen. Dat is dus een toename van 6dB.
Volgens mij klopt deze redenatie niet helemaal, aangezien de watts verdeeld worden over de 2 woofers, of zie ik dat nu verkeerd?

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Als je van 4 Ohm naar 2 Ohm gaat stijgt het uitgangsvermogen van de versterker, of dat ook echt verdubbeld durf ik niet te zeggen. Dacht het niet, maar het stijgt wel.

[ Voor 3% gewijzigd door Sick Nick op 02-12-2003 18:35 ]

Verwijderd

TimMer schreef op 02 december 2003 @ 18:34:
[...]
Volgens mij klopt deze redenatie niet helemaal, aangezien de watts verdeeld worden over de 2 woofers, of zie ik dat nu verkeerd?
Ja dat klopt, maar de versterker levert wel 2x zoveel vermogen (kan ook minder zijn maar voor dit monoblok is het geloof ik 2x, kijk anders even naar de spec's). Als je met één woofer werkt op 4ohm dan heb je dus maar de helft van het vermogen als dat je er 2 hebt die samen op 2ohm werken. Dat die verdubbeling verdeeld word over 2 woofers maakt niet uit, je totale beschikbare vermogen is toegenomen, simpelweg een gevolg van de weerstand die je aan de versterker koppelt. Met één woofer die op 2ohm werkt heb je dit voordeel ook, de vraag is alleen of je het dan allemaal kan benutten?

Edit:
Een verdubbeling zoals in de spec's terug is te vinden:

RCA input tot 6V / Line output
Bass QX boost instelbaar tussen 40 - 240 Hz.
24dB/oct instelbaar lowpass filter
24dB/oct instelbaar Subsonic filter voor bandpass systemen
Power output:
- 300W RMS @ 4 ohm
- 600W RMS @ 2 ohm
- 1000W RMS @ 1 ohm

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2003 19:48 ]

Verwijderd

ehm het gaat om een renault kangoo ?
dan zou ik eerst eens beginnen met 2 12 inch woofers en een hele boel dempingsmateriaal ( vooral het dak )
en dan zou ik adviseren om 2 rockfort woofers te nemen en die paralel op een bv hyfonics versterker aan te sluiten
vergeet vooral niet voor een degelijke bekabeling te kiezen en het spul goed vast te zetten en te zekeren
aangezien de merken 100 % usa zijn kun je je eigenlijk geen buil vallen
merken uit usa zijn nml verplicht om rms vermogens op te geven een geen max vermogens dus wat er op staat geven ze ook werkelijk
Greetzz Zone ( werkzaam in carhifi :P )

• TimMer
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 december 2003 @ 19:50:
ehm het gaat om een renault kangoo ?
dan zou ik eerst eens beginnen met 2 12 inch woofers en een hele boel dempingsmateriaal ( vooral het dak )
en dan zou ik adviseren om 2 rockfort woofers te nemen en die paralel op een bv hyfonics versterker aan te sluiten
vergeet vooral niet voor een degelijke bekabeling te kiezen en het spul goed vast te zetten en te zekeren
aangezien de merken 100 % usa zijn kun je je eigenlijk geen buil vallen
merken uit usa zijn nml verplicht om rms vermogens op te geven een geen max vermogens dus wat er op staat geven ze ook werkelijk
Greetzz Zone ( werkzaam in carhifi :P )
De meeste Hifonics versterkers beginnen pas bij € 400...

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

NX440 (4x50 RMS) voor 325, ZX4000 (2x100 RMS) voor 325, NX600 (2x150 RMS) voor 350. Met de andere kom je redelijk klem te zitten met je budget.

http://www.vangelderenhifi.nl/nl/dept_83.html

De ZX4000 is denk ik een goede keus, gebrugged 400W RMS. Daar kan je een flinke woofer mee aansturen.

Verwijderd

TimMer schreef op 02 december 2003 @ 20:17:
[...]

De meeste Hifonics versterkers beginnen pas bij € 400...
dream on
Zeus 4-kanaals versterker 4x55 Watt RMS aan 4 Ohm, 2x220 Watt gebrugd. Subsonisch filter, volledig instelbare actieve filters, high/lowpass filterschakelaar, vergulde aansluitterminals tot 25mm² kabeldikte. Inclusief afstandsbediening voor basniveau met LED'jes.
€349.00 :9 ps leuk linkje voor frisse ideeén _/-\o_ http://www.showyoursound.nl/
en dat het goed spul is bewijzen de bekers die ik met 2 x hifonics amps heb gewonnen op oa speed en desing 2001 voor beste novice in de 300 + klasse 8)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2003 20:56 ]

• teacher

teacher

Dysgaf!

Ik had voor mezelf ook een hifonics zx4000 in gedachten; alleen liet ik hem over komen uit de USA. Maar domage pinda fromage... hij is gepikt.

Dus nu maar een gebruikte next Q.22 gekocht (via showyoursound.nl btw).

Verder blijf ik nog steeds bij die hollywood. prima ding voor zijn geld.

• TimMer
  • Niet online
Sick Nick schreef op 02 december 2003 @ 20:46:
NX440 (4x50 RMS) voor 325, ZX4000 (2x100 RMS) voor 325, NX600 (2x150 RMS) voor 350. Met de andere kom je redelijk klem te zitten met je budget.

http://www.vangelderenhifi.nl/nl/dept_83.html

De ZX4000 is denk ik een goede keus, gebrugged 400W RMS. Daar kan je een flinke woofer mee aansturen.
€325 voor de versterker, €200 voor de woofer + kast = €525, dat is dus €25 over het maximale budget heen. De bedoeling is meer €400 - €450. Niet dat hem om die laatste paar tientjes gaat, maar je moet ergens een grens trekken.

Het wordt sowieso die Hollywood versterker, de enige vraag is nog: 1 of 2 woofers?

• TimMer
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 december 2003 @ 20:47:
[...]

dream on
Zeus 4-kanaals versterker 4x55 Watt RMS aan 4 Ohm, 2x220 Watt gebrugd. Subsonisch filter, volledig instelbare actieve filters, high/lowpass filterschakelaar, vergulde aansluitterminals tot 25mm² kabeldikte. Inclusief afstandsbediening voor basniveau met LED'jes.
€349.00 :9 ps leuk linkje voor frisse ideeén _/-\o_ http://www.showyoursound.nl/
en dat het goed spul is bewijzen de bekers die ik met 2 x hifonics amps heb gewonnen op oa speed en desing 2001 voor beste novice in de 300 + klasse 8)
Dream on... Lekkere verhouding: 350 voor je versterker, 100 voor je woofer...
50/50 is een mooie verhouding naar mijn mening: een goede versterker met een kutwoofer is zonde van je mooie versterker, een slechte versterker is zonde van je goede woofer, dus 50/50 is mooi.

[ Voor 13% gewijzigd door TimMer op 03-12-2003 00:06 ]

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Met een relatief krap budget van 400 euro zou ik zelf voor 1 goede woofer met 1 goede amp gaan, anders kom je toch weer uit op budgetspul. Het werkt allemaal wel maar je moet niet teveel verwachten, 2 woofers, een amp en behuizing voor 400 euro is niet echt ruim bemeten. Een stukje mdf, bekleding enzo kost je ook al snel 40 euro ofzo als je het goed doet.

Als je die hollywood van 200 pakt kan je een sub incl behuizing voor rond de 200 a 250 uitzoeken. De genoemde phase lineair of (ook bij ron de vries) een mtx T612 A (12" in kast). Deze heeft een plexi plaatje voor de looks. Beide zijn 199 euro. Dan zit je op zeg 400 euro.

Wat je ook kan doen is nu al een goede amp kopen en een wat goedkopere woofer om later uit te breiden naar beter spul, hangt er vanaf wat je plannen zijn voor de toekomst.

[ Voor 13% gewijzigd door Sick Nick op 03-12-2003 00:13 ]

Verwijderd

TimMer schreef op 03 december 2003 @ 00:04:
[...]

Dream on... Lekkere verhouding: 350 voor je versterker, 100 voor je woofer...
50/50 is een mooie verhouding naar mijn mening: een goede versterker met een kutwoofer is zonde van je mooie versterker, een slechte versterker is zonde van je goede woofer, dus 50/50 is mooi.
lol geloof me als ze het op een redelijke manier willen doen zijn ze alleen al aan demping minimaal 150 pleuro's kwijt anders krijg je geen strakke bas maar een leuk meedreunende auto :9

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:04
Sick Nick schreef op 03 december 2003 @ 00:12:
Met een relatief krap budget van 400 euro zou ik zelf voor 1 goede woofer met 1 goede amp gaan, anders kom je toch weer uit op budgetspul. Het werkt allemaal wel maar je moet niet teveel verwachten, 2 woofers, een amp en behuizing voor 400 euro is niet echt ruim bemeten. Een stukje mdf, bekleding enzo kost je ook al snel 40 euro ofzo als je het goed doet.

Als je die hollywood van 200 pakt kan je een sub incl behuizing voor rond de 200 a 250 uitzoeken. De genoemde phase lineair of (ook bij ron de vries) een mtx T612 A (12" in kast). Deze heeft een plexi plaatje voor de looks. Beide zijn 199 euro. Dan zit je op zeg 400 euro.

Wat je ook kan doen is nu al een goede amp kopen en een wat goedkopere woofer om later uit te breiden naar beter spul, hangt er vanaf wat je plannen zijn voor de toekomst.
Hollywood amp's zijn uitstekend, veel beter als de meeste mensen hier denken, alleen probeer er nog maar eens eentje aan te komen de hele voorraad in nederland is zo'n beetje uitverkocht, (2000 serie was ook vlug weg).

Komen ze terug? Hoogstwaarschijnlijk wel maar dan tegen de normale duurdere prijs, reken maar op minimaal 2x zo duur.

Ik begrijp je alleen niet echt, waarom zit je eigenlijk zo'n Zeus ZX4000 geval hem aan te smeren? Een monoblok is veeel beter als een 2 kanaals amp gebruged.

Als subwoofer zou ik gaan kijken naar een Ground Zero subwoofer, de radio active serie die zijn vrij goedkoop --> 200 euro, maar klinken toch goed en zijn goed voor hardcore.

[ Voor 16% gewijzigd door Strider op 03-12-2003 09:45 ]

BlaBlaBla

• teacher

teacher

Dysgaf!

TimMer schreef op 03 december 2003 @ 00:03:
[...]

Het wordt sowieso die Hollywood versterker, de enige vraag is nog: 1 of 2 woofers?
Begin lekker met 1 woofer; goedkoper en eenvoudigere kist.
Verder komt daar genoeg bass uit. Ben je er na een jaartje klaar mee; zet er dan een woofertje bij :)

• TimMer
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 05:53:
[...]

lol geloof me als ze het op een redelijke manier willen doen zijn ze alleen al aan demping minimaal 150 pleuro's kwijt anders krijg je geen strakke bas maar een leuk meedreunende auto :9
Dat is ook de bedoeling. >:)
Het moet geen Sjonniebak worden, hij wil alleen een knalharde zuivere bas, that's it. Geen blacklight, geen flitslichten, geen plexiglas, helemaal niks. Alleen een zuivere, harde bas.

• TimMer
  • Niet online
teacher schreef op 03 december 2003 @ 11:24:
[...]

Begin lekker met 1 woofer; goedkoper en eenvoudigere kist.
Verder komt daar genoeg bass uit. Ben je er na een jaartje klaar mee; zet er dan een woofertje bij :)
Dan houden we het mooi op de Hollywood RHV-1600D en de Phase Linear Thriller 3000 Box, goede versterker, goede sub. Kan er altijd nog een twee Thriller 3000 kist op aangesloten worden. :)

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Overigens moet je dan wel genoeg ruimte in je kofferbak hebben of zoveel ruimte op willen offeren. 2 van die kastjes neemt aardig wat ruimte in namelijk.

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Vergeet niet dat je met 2 woofers méér dan 3dB winst hebt, 6dB om precies te zijn. 3dB door het verdubbelde uitgangsvermogen van de versterker en nog 3dB omdat 2 woofers samen efficienter werken dan eentje.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Verwijderd

TimMer schreef op 03 december 2003 @ 18:11:
[...]

Dat is ook de bedoeling. >:)
Het moet geen Sjonniebak worden, hij wil alleen een knalharde zuivere bas, that's it. Geen blacklight, geen flitslichten, geen plexiglas, helemaal niks. Alleen een zuivere, harde bas.
zonder de noodzakelijke demping maak je nu juist een sjonniebak 8)
en een strakke bas kun je wel vergeten op die manier
maar wat ik me nou eigenlijk af vraag is het volgende
heeft die kangoo geen plastic bak onder de passagiersstoel zitten ?

• TimMer
  • Niet online
Sick Nick schreef op 03 december 2003 @ 18:14:
Overigens moet je dan wel genoeg ruimte in je kofferbak hebben of zoveel ruimte op willen offeren. 2 van die kastjes neemt aardig wat ruimte in namelijk.
Da's waar, maar dat is aan mijn maat om dat te beslissen, niet mijn keuze. :)

• TimMer
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 19:20:
[...]

zonder de noodzakelijke demping maak je nu juist een sjonniebak 8)
en een strakke bas kun je wel vergeten op die manier
Wat is jouw idee van demping dan? Het hele plafond vol plakken met dempingsmateriaal?
maar wat ik me nou eigenlijk af vraag is het volgende
heeft die kangoo geen plastic bak onder de passagiersstoel zitten ?
Niet dat ik weet, zit gewoon ruimte onder, net als bij alle andere auto's. Hoezo dat?

• TimMer
  • Niet online
Ik ben benieuwd. Moeten we werkelijk het hele plafond vol plakken voor een strakke bas?

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:04
TimMer schreef op 04 december 2003 @ 17:43:
Ik ben benieuwd. Moeten we werkelijk het hele plafond vol plakken voor een strakke bas?
Als je al je posts nu eens in 1 post zet :D

Nee je hoeft het niet helemaal vol te plakken, ik verwacht niet dat heel de zooi gaat trillen bij jouw.

Eerst uittesten, dan kijken waar de resonatie zit en dan kijken of je er matjes op kunt plakken.

BlaBlaBla

• TimMer
  • Niet online
Strider schreef op 04 december 2003 @ 19:56:
[...]

Als je al je posts nu eens in 1 post zet :D
Eerste twee waren quotes van anderen, geen zin om al die berichten eerst in kladblok te zetten en dan door te kopiëren. :P
Nee je hoeft het niet helemaal vol te plakken, ik verwacht niet dat heel de zooi gaat trillen bij jouw.

Eerst uittesten, dan kijken waar de resonatie zit en dan kijken of je er matjes op kunt plakken.
Kijk, dat bedoel ik. Van die andere post kreeg ik de indruk dat we het hele plafond vol moesten gaan plakken en dat gaat toch ff te ver. Thanx! :)

Verwijderd

ik doelde ook niet op het hele dak ( al zou dat geen verkeerde zaak zijn ) maar de delen die gaan mee trillen
en wat betreft die bergruimte . ..
Mij staat nog iets bij over een Berlingo van Citroen , daar kun je bv een leuke 10 inch sub in plaatsen nadat je er wat mdf en demping tegen aan hebt geplakt
Dan zit je bass goed voorin en niet achterin waar je een time delay kunt creeren

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2003 21:12 ]

• TimMer
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 december 2003 @ 21:09:
ik doelde ook niet op het hele dak ( al zou dat geen verkeerde zaak zijn ) maar de delen die gaan mee trillen
en wat betreft die bergruimte . ..
Mij staat nog iets bij over een Berlingo van Citroen , daar kun je bv een leuke 10 inch sub in plaatsen nadat je er wat mdf en demping tegen aan hebt geplakt
Dan zit je bass goed voorin en niet achterin waar je een time delay kunt creeren
Dat is misschien leuk tegen de tijd dat 'ie een vriendin heeft >:) , maar nu is dat niet echt een relaxte oplossing. :)
Pagina: 1