Wanadoo verbindings problemen (Eurodocsis)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mymind*
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-10 20:15

mymind*

A Beautiful Mind

Topicstarter
Ik heb de search al gebruikt, en wel een aantal topic gevonden met hetzelfde probleem, maar in deze topic worden geen oplossingen of mogelijke oorzaken genoemd. Daarom start ik nu maar een nieuw topic, in de hoop iemand te vinden die hetzelfde heeft gehad en een oplossing heeft.

Het gaat zoals de topictitel aangeeft om een wanadoo internetverbinding. De ouders van mijn vriendin hebben afgelopen dinsdag de broadbandbox binnengekregen en ik zou dat hele spul aansluiten. Ok, dat zou geen probleem moeten zijn omdat ik het al eerder met succes heb aangelegd.

De box was voorzien van een zwarte Eurodocsis modem van Motorola. Na de UPT kabel netjes van de computerkamer naar de meterkast gelegd te hebben ging ik aan de slag met het aansluiten van het modem en het installeren van de netwerkkaart en de software.

Computer: PIII 450 / 64 Mb

Het modem aansluiten was een fluitje van een cent, Alles netjes volgens de beschrijving gedaan, alles werkte, 4 lampjes branden, geen storing op de TV zenders. Het CDtje erin geramd, wizard starten, alles ging op rolletjes…

TOTDAT het modem aangemeld moest worden. Met geen mogelijkheid kwam ik op de pagina om het modem aan te melden. Ik kreeg telkens een DNS error. Na alles nog eens 2 keer nagelopen te hebben, de UTP-kabel getest, ik kreeg netjes een IP-lease van het modem, nog geen resultaat. Ook met mijn laptop (win98 SE) geen aanmelden mogelijk. Dus ik de helpdesk bellen:

De eerste keer werd ik na 15 minuten wachten en nog eens 15 minuten instellingen doorlopen doorverbonden met iemand die er volgens helpdesk medewerker meer verstand van had. Deze persoon bleek dus de kiestoon te zijn :(:(:(

De tweede keer werd ik (na weer wachten en weer instellingen doorlopen) weer doorverbonden. Nu kreeg ik wel iemand aan de lijn en die heeft mijn modem handmatig aangemeld (nadat ik hem 3 keer aan en uit moest zetten). Hierna ging ik vrolijk verder met het aanmaken van de verbinding.

Nu kan ik wel een verbinding maken maar ik kan geen pagina’s openen. Alle instellingen kloppen (DNS etc). Ik kan wel naar andere computers pingen bijvoorbeeld mijn webserver thuis, kan ik gewoon pingen, maar ik kan er niet opkomen als ik het IP invul in de browser.

Nu vraag ik me af of er meer mensen zijn geweest met dit probleem, en ik vraag me nog meer af hoe ze dit probleem opgelost hebben. Ik heb wel topics gevonden van mensen die dit probleem hebben, maar geen oplossingen. Zou heb bijvoorbeeld kunnen zijn dat het modem defect is ofzo?

De helpdesk heb ik ook niet veel aan, die heb ik nog een keer gebeld, maar toen is de verbinding perongeluk door mijn vriendin verbroken (daar was ik iig niet blij mee) en toen ik weer terugbelde was de wachttijd opgelopen tot meer dan een uur en werd de verbinding verbroken.

Als dit zo blijft komen ze die hele zooi maar ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:23

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

mymind* schreef op 30 november 2003 @ 22:27:
[...]
Nu kan ik wel een verbinding maken maar ik kan geen pagina’s openen. Alle instellingen kloppen (DNS etc). Ik kan wel naar andere computers pingen bijvoorbeeld mijn webserver thuis, kan ik gewoon pingen, maar ik kan er niet opkomen als ik het IP invul in de browser.
En wat zijn de proxy-settings :? Daar heb ik (bij een ander) ook een keer problemen mee gehad.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Staan je netwerkkaart-instellingen wel goed?

half- / full-duplex 10 / 100mbit?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

BtM909 schreef op 01 december 2003 @ 15:00:
Staan je netwerkkaart-instellingen wel goed?

half- / full-duplex 10 / 100mbit?
Lijkt me wel, anders kan hij niet eens naar buiten pingen (met replies).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-10 21:53

job

wel pingen maar geen pagina's bereiken duidt toch echt op een dns probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mymind*

mymind*

A Beautiful Mind

Topicstarter
Als het aan het dns zou liggen, dan zou ik toch wel door een IP in te vullen kunnen surfen? gewoon http://xxx.xxx.xxx.xxx/ ?? of zie ik dat verkeerd? Want dat werkt dus ook niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

damster schreef op 01 december 2003 @ 15:08:
Niet zonder meer, zie:
Mr. Liu schreef op 01 december 2003 @ 15:00:
[...]
En wat zijn de proxy-settings :? Daar heb ik (bij een ander) ook een keer problemen mee gehad.
Ik kon wel naar sites pingen (www.tweakers.net) bijvoorbeeld, maar ik kon de pagina niet opvragen. Het waren toch echt problemen met de proxy-setting in de browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
damster schreef op 01 december 2003 @ 15:08:
Pingen als in naar 'ping www.tweakers.net' ?

of pingen naar het ip?

Wanneer pingen naar ip wel lukt maar niet naar www.tweakers.net heb je een dns probleem. Soms kunnen ze er in windows netjes en correct instaan maar gebruikt windows ze simpelweg niet :(

Anders heb je inderdaad een browser probleem als je wel naar www.tweakers.net kunt pingen.

Gelet op eventuele paydailers etc?

[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 01-12-2003 15:26 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mymind*

mymind*

A Beautiful Mind

Topicstarter
Ik kan alleen pingen naar een IP, niet naar een url. Daarom dacht ik eerst ook dat het een DNS probleem was en probeerde ik dus via een IP op een site te komen.
Het gekke is dat op mijn laptop ik precies hetzelfde probleem heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Wee
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-06 00:32

F-Wee

vreemd, hier stond toch iets??

Heb zelf ooit iets vergelijkbaars meegemaakt en het volgende als oplossing gebruikt.

De Pakketgrootte van de externe toegangsadapter op klein gezet i.p.v. automatisch.

Als dat niet helpt kun je de evt. pakketgrootte van de tweede adapter (vpn supp) ook op klein zetten.

Na een reboot zou alles weer bereikbaar moeten wezen.

Overigens heb ik nog nooit van een zwart motorola modem van casema gehoord. Voor zover ik weet zijn die dingen alleen in het wit geleverd. (zou dus wel eens een defect ding kunnen zijn) Verder is de laatste versie van de installatie cd voor de meeste W98 machines niet echt goed te noemen. Vaak wordt 'update v1.4 '(of zoiets) niet goed geinstalleerd. Dit is zelf te doen door op de cd te zoeken naar *dun.exe bestanden en die dan zelf apart uit te voeren. Daarna zou de installatie vanaf de cd wel gewoon moeten kunnen werken.

Ouwe troep en veel geduld geven uiteindelijk alsnog een burnout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mymind*

mymind*

A Beautiful Mind

Topicstarter
Ok, er is weer nieuws, ik heb net even een andere HDD in de computer gehangen, een verse WIN98SE installatie erop gezet, en...... HET WERKT GEWOON!!

Het werkt nu, alleen ik heb dus geen idee waarom, en ik weet natuurlijk ook niet hoe lang hij het uithoud.

Het is natuurlijk een beetje raar dat ik om het aan de praat te krijgen windows opnieuw moet installeren. Ik zal trouwens op die 'probleeminstallatie' eens proberen om de packetgrootte aan te passen.

Iemand ideeen of vermoedens waarom het nu ineens wel zou werken. Hoe kan ik de twee installaties vergelijken om er achter te proberen te komen wat er nu fout was?
Pagina: 1