Toon posts:

WD 250gb firewire/usb2 schijf doet raar (winxp)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gister op de HCC een externe Western Digital Firewire/usb2 schijf gehaald. Dus ik dat ding met firewirekabeltje aansluiten en doet het perfect. (wat mp3tjes er opgezet) Maar ik dacht bij mezelf, aangezien ik veel DV Films wil gaan opslaan op die schijf dan gaat dat niet met FAT32 omdat de meeste filmpjes meer dan 13 gig zijn, en fat32 ondersteund niet meer dan 6gig ofzo(correct me if I'm wrong). Dus ik met partition magic een NTFS partitie er van gemaakt. Nouw gaat ook allemaal prima. Ik wat divxjes erop gezet, ook geen probleem. Totdat ik een DV filmpje van 9 gig erop wil kopieren... dan gaat het voor 10% goed met kopieren en dan krijg ik van windows ineens deze error:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~voornaam/hderror.jpg

Na de error is de schijf ook ineens uit mijn explorer verdwenen. Pas als ik de schijf reboot kan ik hem weer benaderen.
Als ik hem via USB2 aansluit krijg ik hetzelfde probleem.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Of zal ik er mee terug gaan naar Mycom?
Alvast bedankt }:O

Verwijderd

Topicstarter
zou misschien het onderwerp veranderd kunnen worden in:
Externe WD 250gb HD kopieert geen grote files

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-02 18:47
Weet iemand dit? Ik zit namelijk ook met dit probleem!

Verwijderd

Kun je bij de properties van de schijf niet instellen (driveletter, properties, hardware, schijf zoeken, properties, policies, "optimize for quick removal" en/of vinkje weghalen bij "enable write caching on the disk"?

Lijkt me aan die melding te zien dat dáár iets mis mee gaat.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:59

The Third Man

The Third Jellyfish

Bij mijn Qtec USB 2.0 kastjes staat in XP standaard het snel-verwijderen aan. Er wordt dan geen cache gebruikt (zoals CABAL beschrijft) en je kan het USB kabeltje er zo uittrekken zonder dataverlies. Waarschijnlijk is dat nu niet het geval en gaat er iets mis bij het gebruik van de cache.

Overigens zou ik ook aanraden om een nieuwe NTFS partitie aan te maken in plaats van de FAT32 partitie om te zetten naar NTFS. Ter info: het bestandsgrootte limiet van FAT32 is 4 GB.

• dijksan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-03 23:18
Controleer eerst even of je hd behuizing wel een hd aan kan van dat formaat ik weet dat die van Qtec maar tot 120 Gb gaat. Anders zou je met partition magic bijvoorbeeld meerder patitie's maken!

Succes ;)

Dijksan

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

dijksan schreef op 05 december 2003 @ 18:17:
Controleer eerst even of je hd behuizing wel een hd aan kan van dat formaat ik weet dat die van Qtec maar tot 120 Gb gaat. Anders zou je met partition magic bijvoorbeeld meerder patitie's maken!
3x fout ( ;) ): De Qtec kan tot 128 GB aan, het kastje van TS is er een die door WD zelf met die schijf geleverd wordt en als je kastje je schijf niet groter ziet dan bijv. 128 GB kan je partitioneren wat je wilt; je kan nooit de verloren ruimte gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
'k heb de mijne inmiddels teruggebracht

en een interne 250 gb schijf gekocht

zet ik later nog wel is in een externe behuizing (maar dan wel eentje met interne voeding zodat dat stekkertje niet helemaal gaar wordt)

• Jox444
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:51

Jox444

Honestly....

kleine kick...

Ik heb met m'n 200gb externe schijf van WD precies hetzelfde. :( Heb alle troubleshouting guides van MS en WD zelf al doorlopen maar kan niets vinden.
Helaas heb ik geen usb 2.0 om te kijken offie het daar ook mee doet. Maar via de firewire doet ie het 3 seconden en dan krijg ik hetzelfde probleem als TS.

Overigens via USB 1.1 ben ik nu 4 gig aan het kopieren ,ok duurt wel lang, maar heb het probleem nog steeds niet. Dus lijkt het dat de schijf gewoon goed is....

Dus als iemand een oplossing weet graag..... :P

edit: ik heb het probleem trouwens al bij bestanden van 600 mb....

[ Voor 7% gewijzigd door Jox444 op 16-12-2003 15:40 ]

Het is FRIET!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 12:02
Hmmm ik gebruik deze schijf (WD250) al minstens een maand en tot gisteren had ik dit probleem nooit, thuis heb ik dit nog nooit gehad, ik gebruik op beide plekken voornamelijk firewire.
Gisteren hielp het om ff de spanning eraf en erop te doen.

Ik heb wel dezelfde problemen met een 250gig externe maxtor, zowel via USB(2) als Firewire doet ie moeilijk, hetzelfde als wat jullie hebben.
Dit is niet gebonden aan filegrootte.

Je moet iig geen verlengde kabels gebruiken, dan heb ik het continu met mijn 20gig mp3 speler, terwijl een direct kabeltje feilloos werkt.

[ Voor 10% gewijzigd door Gman op 16-12-2003 15:59 ]

• Jox444

Jox444

Honestly....

Gman schreef op 16 december 2003 @ 15:58:
Hmmm ik gebruik deze schijf (WD250) al minstens een maand en tot gisteren had ik dit probleem nooit, thuis heb ik dit nog nooit gehad, ik gebruik op beide plekken voornamelijk firewire.
Gisteren hielp het om ff de spanning eraf en erop te doen.

Ik heb wel dezelfde problemen met een 250gig externe maxtor, zowel via USB(2) als Firewire doet ie moeilijk, hetzelfde als wat jullie hebben.
Dit is niet gebonden aan filegrootte.

Je moet iig geen verlengde kabels gebruiken, dan heb ik het continu met mijn 20gig mp3 speler, terwijl een direct kabeltje feilloos werkt.
Ik gebruik gewoon de kabels die ik erbij heb gekregen. Dus daar ligt het niet aan. De firewire is een pci kaart(je) van asus. En volgens windows schijnt dat allemaal fatsoenlijk te werken. Krijg ook nergens anders conflicten. Tot dan die write errors van hierboven. En als je dan in de device manager kijkt staat er iets van 'windows has shut down this device......errors (error code 43)' oid. Power eraf en erop en hij werkt weer 5 seconden totdat ik weer iets moet kopieren. (overigens ook niet afhankelijk van filegrootte...ben ik net achter gekomen). Ben de schijf nu naar NTFS aan het formateren en heb die 'quick remove....' zooi uitgezet. En dan kijken offie het wel doet.

Het is FRIET!

• Jox444

Jox444

Honestly....

Nou na nog een dag klote, nog steeds geen resultaat. Mijn raad aan ieder die een externe HD koopt...leen er 1 van iemand om te kijken of het werkt....scheelt je een hoop tijd. En als het eenmaal werkt....nooit meer aankomen.

Ik heb echt vanalles geprobeerd. Zowel de 'oplossingen' die WD zelf bedacht heeft.
Als je het leest denk je al ,dat kan nooit werken..maar ja toch proberen, het lbijven computers dus je komt de stomste dingen tegen......klikje hier..klikje zus en dan is het gefixed zonder iets te veranderen....tjaaa righht......voor de mensen die willen lachen doe klik
Het werkt dus niet.
En een hoop kb artikels van bill doorgelezen. Werkt ook allemaal niet.
Er schijnen best veel mensen last van te hebben (zie ook google groups) heb zowat alles een keer geprobeerd dat er te vinden is...hardware wisselen, allemaal kleine partities maken, fat32 / ntfs, allerlei properties aan en uit gezet. maar het mocht niet baten. Enige wat ik nog kan bedenken is m'n windows opnieuw installeren. Maar dat weiger ik.....Fijn spul..die plug & play rommel...sjeez :(

Dus ik heb het maar opgegeven. Ben verslagen door een WD 200gb externe harde schijf... :'(

Het is FRIET!

• BAUKstEr
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-03 14:09
Zelfde issues hier op mijn TravelMate 803LMi. USB2 levert de bekende cachewaarschuwing op. Aansluiten via Firewire werkt perfect. Een oplossing voor een werkende USB-aansluiting is om de Secundaire IDE-controllor op PIO in te stellen in de systeemeigenschappen. Standaard staat deze op UDMA, maar deze instelling zorgt dus juist voor de problemen...

Verwijderd

Hoe hebben jullie dit probleem inmiddels opgelost, denk er over de 250 gb te kopen, maar heb geen zin in problemen.

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:44
Ik heb zelf een Maxtor 250Gig (OneTouch) op FireWire/USB2. Ik heb dergelijke problemen nog nooit gehad. Ik neem hem vrijwel altijd mee als ik ergens moet gaan 'klussen' en nog geen één computer die protesteerde......Eén keer heb ik een delayed write failure gehad, toen trapte ik de firewire kabel uit mijn PC.....maar geen data verloren.

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op 21 februari 2004 @ 07:04:
Hoe hebben jullie dit probleem inmiddels opgelost, denk er over de 250 gb te kopen, maar heb geen zin in problemen.
Op de 'safe' manier werkt het altijd goed. De safe manier houdt in dat je de driver van de externe kast de schijf laat unmounten. Bij mijn Qtec kastje zie je dan het lichtje van de harde schijf van groen naar rood gaan. Oftewel: hij schakelt hem uit, ipv dat hij uitgaat doordat de kabel eruit getrokken wordt.

Verwijderd

Morgen er 1tje halen bij de media markt.

• A-380
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-02 14:40
He ik heb nog steeds hetzelfde probleem. Heb Windows XP professional, een externe hdd case (usb/firewire) van Norrod gehaald en een 200 gig van Western Digital. Heeft iemand al een oplossing gevonden voor dit probleem?

Ik heb dit probleem ook als ik gewoon mp3tjes aan het afspelen. Soms krijg ik een blauw scherm en start mijn computer opnieuw op.

Als het gebeurt werkt het meestal door mijn firewire uit mijn computer te halen en er weer in te stoppen. Soms ook niet. Dan sluit ik m eerst op mijn usb aan trek ik mijn usb (1.1) er weer uit en dan herkent hij pas de firewire.

Iemand nog oplossingen?

Macbook 1.83 Intel Core Duo, 2 gb mem

Verwijderd

Ik heb zelf een Lacie externe firewire disk, ik krijg precies dezelfde melding als ik gewoon de firewire kabel eruit haal. Als ik echter netjes via add/remove hardware de disk eject dan is er niets aan de hand win2k. In XPpro kan ik wel de kabel van mijn firewireHD eruit trekken.

Verwijderd

Ik heb wel een probleem met m'n Maxtor OneTouch 250GB gehad.
Wanneer er veel I/O waren dat de disk soms ook spontaan uit m'n Windows (XP) verdwenen was.
Ik had dit probleem echter maar op 1 PC!
Op m'n andere PC en op m'n laptop had ik daar geen last van.
Ik heb dit probleem kunnen terug traceren naar m'n FireWire kaartje!!
Bleek toch een beetje brak te zijn bij veel (en langdurig) I/O's.
Ander FireWire-kaartje was dan ook dé oplossing.

• A-380
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-02 14:40
Het lijkt me toch dat het een softwarematige probleem is. Ik heb een laptop dus een andere firewire kaartje is geen oplossing. Ik ga geen PCMCIA kaartje kopen, want die poort is al bezet en bovendien zijn die krengen errug duur. Ik vind het raar dat er nog steeds geen oplossing is voor dit probleem. Ik stuur alle rapporten ook naar Microsoft, maar er gebeurt gewoon nix. Toch nog iemand een id? Ik blijf in iedergeval verder zoeken...

Macbook 1.83 Intel Core Duo, 2 gb mem

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

He guys,

Ik heb een probleem met mijn Maxtor 250GB OneTouch FW-schijf. Er zou nog 36 GB vrij moeten zijn, ik wil er een DVD op backuppen ;) en windows meldt zich met de mededeling dat er niet genoeg ruimte op het ding zou zijn.

Dit gebeurt voornamelijk met files groter dan 1 GB.

Is dit een cache-probleem?
Een FW-probleem?

Het is pas begonnen nadat ik van Win2K op WinXPpro ben overgestapt.

Is dit in Windows in te stellen? Mijn GB's stapelen zich op op mijn vaste HD's, en ik wil graag meet overpompen, maar dat lukt dus alleen met kleine files en niet met grote ISO's.

Thanx!

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Ramzzz schreef op 19 mei 2004 @ 21:25:
He guys,

Ik heb een probleem met mijn Maxtor 250GB OneTouch FW-schijf. Er zou nog 36 GB vrij moeten zijn, ik wil er een DVD op backuppen ;) en windows meldt zich met de mededeling dat er niet genoeg ruimte op het ding zou zijn.

Dit gebeurt voornamelijk met files groter dan 1 GB.

Is dit een cache-probleem?
Een FW-probleem?

Het is pas begonnen nadat ik van Win2K op WinXPpro ben overgestapt.

Is dit in Windows in te stellen? Mijn GB's stapelen zich op op mijn vaste HD's, en ik wil graag meet overpompen, maar dat lukt dus alleen met kleine files en niet met grote ISO's.

Thanx!
Misschien de Norton Protected Trashbin die nog ruimte vasthoudt op de schijf? Waar heb je die 36 GB precies vandaan, geeft Explorer dat zelf ook aan?

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Lekkere Kwal schreef op 19 mei 2004 @ 21:44:
[...]
Misschien de Norton Protected Trashbin die nog ruimte vasthoudt op de schijf? Waar heb je die 36 GB precies vandaan, geeft Explorer dat zelf ook aan?
Ja. explorer, system info (symantec), etc... allemaal geven ze 36 GB aan. Sterker nog, ik heb alle disk doctors, speed disks, en wat al niet meer eroverheen gejaagd, met hetzelfde resultaat.

Ik sta echt voor een raadsel (maar ben ook geen wizard in dit soort zaken). :?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Pagina: 1