[XP] Wel standby maar geen sleep?

Pagina: 1
Acties:

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:39

hneel

denkt er het zijne van

Topicstarter
Volgens de manual van mijn mobo (Tyan 2460) kan deze 2 verschillende power-save modes aan:
• Standby: video en harddisk stopt. de rest blijft draaien
• Sleep: alles behalve de CPU stopt.

In XP kan ik de power (en sleep) knoppen configureren, maar daar staat wel de keuze "standby" bij, maar geen "sleep". Mijn idee is: als je dan toch stroom wilt besparen en toch snel weer up wilt kunnen zijn, waarom dan niet beter de "sleep" mode?

Is dit toch mogelijk?

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-05 23:29
Wat in jouw BIOS standby heet, heeft onder Windows niet een aparte naam. Je kunt bij energiebeheer namelijk zo instellen dat het beeldscherm en de HD na een bepaalde tijd uit moeten. Wat jij 'Sleep' noemt is in werkelijkheid dan de Windows standby-functie (met als enige verschil dat dan ook het geheugen aanblijft, maar dat is een vereiste voor standby natuurlijk ;)).

Kijk anders ook es naar de hibernate-functies, daarmee kun je je computer 'standby' houden zonder stroom te gebruiken. Windows schrijft dan namelijk de inhoud van het geheugen naar de schijf, en bij het opstarten zet ie dat weer terug (duurt 10-20 seconden hier).

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:50
Kun je in de bios bij power management kiezen tussen S1 en S3 ? Bij deze laatste wordt namelijk alleen het geheugen door de +5V stand-by lijn van de voeding van spanning voorzien en wordt de rest van de pc uitgeschakeld.